Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:10
Tweakers,

Ik zoek momenteel een nieuwe wall charger voor mijn huawei p9.
De originele lader geeft bij de output aan 5v/2A

Nu heb ik al vaak goeie zaken vernomen van Blitzwolf, dus denk ik om onderstaande aan te kopen van hun.
Mijn vraag is enkel of dit compatibel is met mijn P9? Deze lader heeft namelijk een output van 5v/2.4A. Laatste wat ik wil is dat mij toestel stuk gaat door een verkeerde lader te gebruiken..

Is er trouwens iemand die kan weten welke quikcharghe mij p9 ondersteund? Ik vind dit nergens terug en er zijn blijkbaar verschillen in. De accu in link ondersteund bijvoorbeeld QC3.0 maar er lijkt ook een QC2.0 te bestaan.

http://www.banggood.com/Q...wer3S-Tech-p-1047935.html

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
geen probleem, de telefoon pakt gewoon zoveel als ie aan kan en niet meer. Je kan ook een 1A lader vervangen met een 5A.

Strava

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:32
Ik heb ook goede ervaring met Blitzwolf. Voor je apparatuur, ik zou niet zwaarder gaan dan je telefoon aan kan. Dus niet kijken wat de oude aan output geeft, maar wat je telefoon als input accepteert.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
swhnld schreef op zondag 31 juli 2016 @ 15:33:
ik zou niet zwaarder gaan dan je telefoon aan kan. Dus niet kijken wat de oude aan output geeft, maar wat je telefoon als input accepteert.
Waarom niet? Zoals Prulleman ook al aangeeft vraagt de telefoon gewoon exact zoveel als nodig is, waardoor het dus niet uitmaakt.

Blitzwolf is een goed chinees merk, maar persoonlijk durf ik nog geen voedingen te halen uit China, vanwege brandgevaar e.d.

Als je geen lader nodig hebt die QC ondersteund, kan je ook nog de Koppla Ikea lader overwegen voor €7,99.

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:37
rens-br schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:09:
[...]

Waarom niet? Zoals Prulleman ook al aangeeft vraagt de telefoon gewoon exact zoveel als nodig is, waardoor het dus niet uitmaakt.

Blitzwolf is een goed chinees merk, maar persoonlijk durf ik nog geen voedingen te halen uit China, vanwege brandgevaar e.d.

Als je geen lader nodig hebt die QC ondersteund, kan je ook nog de Koppla Ikea lader overwegen voor €7,99.
Waar denk jij dat de laptop/tablet voedingen voor westerse markten vandaan komen? :+
Heb nu al een tijdje een 5v 20A adapter (voor ledstrips) hangen, en nog niets van gemerkt.

• rens-br

rens-br

Clavis schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:12:
[...]
Waar denk jij dat de laptop/tablet voedingen voor westerse markten vandaan komen? :+
Het gaat me niet zozeer om het productieland, maar voornamelijk om het land waar ze ontworpen zijn. Dat alles in china geproduceerd wordt, weet ik ook wel. Maar vele voedingen worden door een gerenommeerd bedrijf ontworpen en voldoen aan de veiligheidseisen.

No-name (dus niet blitzwolf / anker) adapters voldoen veelal niet aan alle eisen en zijn vaak ook gewoon gevaarlijk. Overigens is DodgeReviews de nummer één china tester op betreft kabels en laders per uitstek, dus je kan daar eens kijken of er leuke en veilige adapters voorbij komen.

• swhnld
rens-br schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:09:
[...]

Wat ik begrepen heb van de huis elektricien van ons bedrijf, loop je een risico op problemen als je meer stroom aanlevert dan de input van je apparaat aan kan. In mijn geval verving ik de thin clients in het bedrijf voor een nieuwe, en deze pasten qua aansluiting op de adapter van de oude thin clients.
De oude adapter had 4A output, en op de nieuwe stond 3A input. Volgens deze elektricien riskeerde ik problemen op lange termijn door de zwaardere adapters te blijven gebruiken en kon ik deze beter vervangen.

Aangezien hier de vraag is van de TS of hij zijn 2A adapter (output) kan vervangen met een 2.4A adapter, adviseer ik te kijken naar wat de input is die zijn telefoon aankan. Zegt die telefon ik kan maar 2A aan, en je probeert er 2.4A in te stoppen kan dat problemen geven want de overspanning bescherming tegen te veel A binnenkomend zit in die adapter, niet in de telefoon (om ruimte te besparen).

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
swhnld schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:17:
[...]

Wat ik begrepen heb van de huis elektricien van ons bedrijf, loop je een risico op problemen als je meer stroom aanlevert dan de input van je apparaat aan kan.
Waar je mee te maken hebt in deze gevallen is dat de voedingen alleen leveren wat de aangekoppelde apparaten nodig vragen. Het is dus vraaggestuurd aanbod.

Wanneer je een voeding hebt die koste wat kost 5V 2A er door wil rammen, tja, dan gaat je USB spul waarschijnlijk stuk.
swhnld schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:17:
[...]
Aangezien hier de vraag is van de TS of hij zijn 2A adapter (output) kan vervangen met een 2.4A adapter, adviseer ik te kijken naar wat de input is die zijn telefoon aankan. Zegt die telefon ik kan maar 2A aan, en je probeert er 2.4A in te stoppen kan dat problemen geven want de overspanning bescherming tegen te veel A binnenkomend zit in die adapter, niet in de telefoon (om ruimte te besparen).
Je hebt het over overspanningsbeveiliging en vervolgens begin je over stroom. Ik mag écht hopen dat je die beide uit elkaar weet te houden.

[ Voor 37% gewijzigd door sypie op 02-08-2016 18:25 ]

• swhnld
sypie schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:23:
[...]
Waar je mee te maken hebt in deze gevallen is dat de voedingen alleen leveren wat de aangekoppelde apparaten nodig vragen. Het is dus vraaggestuurd aanbod.
Je lijkt er meer van te weten dan ik, misschien kun je de vraag van de TS beantwoorden of de oplader die hij uitgezocht heeft goed is voor zijn telefoon?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De gekozen lader is prima. Het kan leveren wat de telefoon vraagt, en heeft dan nog wat capaciteit over ook. Geen van beide apparaten gaat hier kapot van.

Verwijderd

rens-br schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:01:
[...]

Het gaat me niet zozeer om het productieland, maar voornamelijk om het land waar ze ontworpen zijn. Dat alles in china geproduceerd wordt, weet ik ook wel. Maar vele voedingen worden door een gerenommeerd bedrijf ontworpen en voldoen aan de veiligheidseisen.

No-name (dus niet blitzwolf / anker) adapters voldoen veelal niet aan alle eisen en zijn vaak ook gewoon gevaarlijk. Overigens is DodgeReviews de nummer één china tester op betreft kabels en laders per uitstek, dus je kan daar eens kijken of er leuke en veilige adapters voorbij komen.
Dodge kan niet helpen of hij veilig is of niet want hij doet geen teardowns. De enige manier is hem uit elkaar halen als een echte Tweakers en de scheidingen, fuses etc. te checken.

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 01:35:
[...]
Dodge kan niet helpen of hij veilig is of niet want hij doet geen teardowns. De enige manier is hem uit elkaar halen als een echte Tweakers en de scheidingen, fuses etc. te checken.
Dat doet hij inderdaad niet, maar hij maakt wel mooie laadcurves, waardoor te zien is of de spanning en stroom stabiel is. Dit zegt natuurlijk niet alles, maar in ieder geval wel al veel over de werking van de lader.

Veel goedkoper laders laden een telefoon namelijk om met een te lage of te hoge spanning of het heeft een spanningsdelta of ruis die veels te hoog is.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:24
Naja je telefoon zal niet stuk gaan door een lader... Als ik het goed heb kan je telefoon ook laden met 10v aangezien hij toch 5v pakt of gewoon niet laad. Kijk maar naar Quick Charge 3.0 die jaagt hoeveel Volt en Ampère de door heen? Kortom sneller laden lijdt tot slechtere Accu prestaties maar dit is zo minimaal dat je het niet zal merken en we praten hier ook over langere termijnen.

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 3 augustus 2016 @ 01:35:
[...]

Daar heb je Henrik voor :) Die zit op http://lygte-info.dk...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
Moderne laders/voedingen zijn "switching" die leveren enkel het aantal amperes wat het aangesloten device vraagt. Het voltage moet wel kloppen maar met een (mini-/micro-)USB komt het voltage altijd overeen want dat is onderdeel van de USB standaard.

Het aantal amperes maakt weinig uit, wanneer je echter een adapter aansluit met minder amperes dan duurt het langer voordat je accu vol is..
Pagina: 1