Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2e hp 1920-24g switch installeren maar hoe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben momenteel al in het bezit van een hp 1920-24g switch welke prima functioneert.

Nu heb via onze computerman een 2e laten bestellen en laten configureren omdat de 1ste switch vol begon te raken.

Nu heb ik de 2e hp 1920-24g switch binnen en wil hem in de patchkast installeren onder de 1ste switch.
Echter hoe kan ik dit het beste doen? Normaal vraag ik de computerman dit te doen maar die is op vakantie dus vandaar de vraag.

Kan ik dit simpel te doen door een van de vrije poortjes van switch 1 te koppelen met een netwerkkabel op poortje 1 van de 2e switch?

Heb Google al geraadpleegd maar dit heeft mij niet de juiste oplossing gebracht.

Alvast bedankt voor de hulp

Alle reacties

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dat is niet echt te zeggen zolang we niet weten hoe die andere switch is ingesteld.
Als die als domme switch staat ingesteld zal dat wel als "vuile oplossing" werken totdat jouw computerman terug is.

ALs er vlan's ed op ingesteld staan, zul je toch echt beide switchen daarvoor opnieuw moeten configureren

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-11 13:01
Dat hangt er uiteraard totaal van af hoe het huidig netwerk geconfigureerd is.
Als er niets speciaals op gedaan wordt (Vlans etc) Kan je inderdaad gewoon een kabeltje van de ene naar de andere leggen, en klaar.

Het is geen ideale setup, maar het zal werken.

Zijn er wel vlans, of andere speciale configuraties in het spel, dan kan dit wel problemen opleveren.

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-11 22:07
Nog een aanvullende waarschuwing: als er VLAN's geconfigureerd is het niet alleen een gok van het werkt of het werkt niet, maar loop je ook een risico dat je mensen toegang geeft tot een deel van het netwerk dat in de huidige setup niet toegankelijk is.

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Als de 'computer man' het toestaat dat 'zomaar iemand' (no offence ;) ) een switch er in hangt betwijfel ik dat er vlan's ingesteld staan.