Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studenten Laptop €1300 max

Pagina: 1
Acties:

• valentijn74
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-10 03:55
Beste Tweakerts,

Komend schooljaar ga ik CMD studeren en hiervoor heb ik een laptop nodig.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga met de laptop video bewerken en photoshoppen, ook zal zo nu en dan een game erop gedraaid worden denk hierbij aan fifa 16/17 maar als het kan ook zwaardere games. Films kijken en standaard schooldingen staan ook heb het lijstje.

Wat is je budget?
Zo rond de €1300 max maar minder is beter :)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. De laptop moet vrijwel elke dag in mijn tas meegesleurd worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee.

Zelf heb ik al een aantal laptops gevonden waaronder:

pricewatch: Clevo P640RF GTX 965M

Deze laptop heeft volgens mij de ideale form factor en is ook zeker krachtig genoeg. Er is ook nog een 970M versie voor het geval dat. Enige wat mij wel stoort aan de laptop is dat hij maar rond de 3 uur aan batterijduur heeft. Ik heb geen idee of dit genoeg is.

pricewatch: HP Pavilion 15-bc035nd

Is wel 15.6 inch maar voldoet voor de rest aan mijn eisen. Alleen zijn er weinig tot geen reviews te vinden dus ik heb geen idee hoe het zit met de accutijd of het scherm.

Hebben mijn mede-tweakers nog andere suggesties of aanbevelingen?

• Poedelini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik heb de 15-bc031nd versie van HP (zelfde accu). En de accu is vergelijkbaar met de clevo. Ik kan er met een beetje surfen en YouTube filmpjes kijken 3 tot 3 en half uur mee door komen. Met het scherm op 60% en de toetsenbord verlichting uit kan je al wat winnen. Met gamen gaat het echt hard, en is het ongeveer anderhalf uur.

Ik heb ook erg rond gezocht voor een goede accu met deze specs. Alleen ze zijn allemaal een beetje hetzelfde. Ik zou gewoon een laptop powerbank erbij kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Poedelini op 28-07-2016 09:11 ]

• valentijn74
Ben je voor de rest wel tevreden met de HP?

Ik wist niet eens dat zo'n powerbank bestond. Is zoiets wel erg praktisch?

• Poedelini
Degene voor laptops zijn wel redelijk 'zwaar'. begint vanaf 300/400 gram. Dus in jou geval met het elke dag slepen weet ik niet of het praktisch is.

Voor de rest vind ik het een hele fijne laptop. En is een laptop voor dezelfde specs met een betere accu haast niet te vinden. Verder inderdaad erg tevreden met de hp. Straks nog even een care package erbij kopen en ik heb in totaal 4 jaar garantie. Dat is wel een fijn gevoel.

Wie weet komt er nog iemand langs die ervaring heeft met de clevo.

• valentijn74
Het is wel fijn om achter de hand te hebben.

Ik lees de laatste tijd wel erg veel over de nieuwe 1070 gpu's voor laptops. Zou het het waard zijn om te wachten daarop?

• Poedelini
Ja dat sowieso als je genoeg geld en geduld hebt.

• valentijn74
Is daar al iets concreets over te zeggen hoelang dat nog duurt?

• Poedelini
Er is nog niets concreets over te zeggen dacht ik. En ze worden vrij prijzig.
Ik denk dan niet dat je nog voordat je begint met je opleiding een laptop kan hebben als je op de 1070 wacht.
En het moet binnen je budget zijn.
Pagina: 1