Mijn vraag
Hopelijk staat deze vraag op de goede plek. Ik heb een Alecto FR26 walkie talkie als kado gekocht voor fam. Echter hebben ze daar 110V 60Hz. De FR26 adapter accepteert alleen 230-240V 50hz als input. Als output geeft hij 9V 300mA middels een jackplug. Ik ben op zoek naar de makkelijkste manier voor een oplossing.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Hopelijk staat deze vraag op de goede plek. Ik heb een Alecto FR26 walkie talkie als kado gekocht voor fam. Echter hebben ze daar 110V 60Hz. De FR26 adapter accepteert alleen 230-240V 50hz als input. Als output geeft hij 9V 300mA middels een jackplug. Ik ben op zoek naar de makkelijkste manier voor een oplossing.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Goedkope (Chineze €5) transformator die ik direct naar hun kan sturen. Bespaart gelijk dute verzendkosten vanuit NL. Ik vermoed dat deze alleen de 110V naar 220V omzet en niet de 60Hz naar 50Hz. Klopt dat en is dat gevaarlijk?
- Zware omvormer in NL die zowel de 110V als de 60Hz omzet. Zijn wel duurder en ik moet dan daarbij hoge verzendkosten vanuit NL betalen.
- USB naar jack (stroom)kabel kopen. Deze zijn vaak gemarkeerd als 5V 2A kabels. Zou dat goed zijn? Is het erg dat de voltage lager is en de Amperes hoger? Ze hebben genoeg USB stekkers, alleen zo'n kabel zou een oplossing zijn.
- Precies een adapter vinden die 110V als input accepteert, 9V + 300mA als output heeft en dat ook nog via een jack plug doet. Heb zoiets specifieks nog niet gevonden.