Nieuwe 5.1 set (max. ca € 400)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wopper89
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een? 5.1 set voor in de woonkamer

Wat is je budget? ca. € 400

Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor ...... geluid van televisie (tv-ontvanger, Xbox, Raspberry Pi)

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn huidige woning biedt niet de mogelijkheid om een volwaardige set full-range speakers te plaatsen. In eerste instantie was ik voornemens om te beginnen met twee full-range speakers, zodat dit later uitgebreid kan worden naar 5.0 (of alsnog 5.1 indien een subwoofer een nuttige toevoeging zou zijn).

Daarom ben ik nu op zoek naar een 5.1 set met leuk geluid. Ik heb een Onkyo TX-SR505 staan, welke over voldoende aansluitingen en opties beschikt om een 5.1-set te kunnen 'besturen'. Hier hoeft dus niets te worden gewijzigd.

Zelf heb ik reviews afgespeurd, maar deze richten zich maar zelden op sets in deze budget range. Opzich ook logisch, maar ik wil op dit moment niet te veel uitgeven voor een set die ik waarschijnlijk over 2-3 jaar ga vervangen (t.z.t. grotere woning, dus ook beter audio-installatie).

Een set met lovende reviews is de Energy 5.1 Take Classic Home Theater System. Deze blijkt hier helaas niet leverbaar. Verschepen vanuit VS kan wel, maar dat wordt ook een duur grapje. Een set die aardig goed wordt gereviewd, met uitzondering van de ophangbeugels, is de Harman Kardon HKTS 16BQ. Deze heb ik afgelopen middag bij de Mediamarkt beluisterd en dat klonk best aardig. Ik neig naar deze set, maar vraag me toch af of er niet nog wat beters te vinden is rond hetzelfde bedrag. Qua formaat zijn dit voor mij, op dit moment, ideale speakers.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is de Harman Kardon HKTS 16BQ-set de beste set voor maximaal ca. € 400? Of hebben jullie andere aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:29
Over 2 a 3 jaar zal de markt qua speakers er niet veel anders uit zien, dus tenzij je nu perse 5.1 surround geluid wil, zie ik niet in waarom je nu €400,- zou weggooien aan een matige set met het idee over 3 jaar opnieuw een surround set samen te stellen met een hoger budget.

Het loont om de set uit te bouwen gedurende de jaren. Verder zal bijna niemand 5 full range speakers in z'n woonkamer hebben staan. Waarschijnlijk bedoel je zuilspeakers, maar ook dat heben er niet veel rondom staan. Als je nu een kleine woonkamer hebt, zou je voor een paar goede boekenplankspeakers kunnen gaan, die je over 3 jaar naar achteren verhuisd.

Let wel, bij film, serie, tv is de kwaliteit van de speakers iets minder van belang muv de center en subwoofer. Ga je dus zeker nooit muziek luisteren (en dan bedoel ik niet radio), dan hoef je mijns inziens idd geen groot bedrag aan speakers uit te geven en volstaan ook de kleine satellietspeakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:28
Als je echt voor tijdelijke melkpakjes gaat zou ik daar geen 400 euro aan uitgeven en eerder kiezen voor zoiets: pricewatch: Pioneer S-HS100 (Zwart)

Voor 400 euro kan je bijv. zoiets aanschaffen pricewatch: Jamo S 626 HCS (Bruin)

Wat je ook kan doen is twee compacte boekenplankspeakers aanschaffen van 200 p/s. Simpel voorbeeld: deze: pricewatch: Dali Zensor 3 (Zwart)

De komende 3 jaar gebruik je dan stereo. Zodra je geld en ruimte hebt voor uitbreiding verplaats je deze twee naar achteren en koop je een center en twee fronts. Zoiets zou ik doen :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Je zou ook -met het oog op tijdelijke aard- tweedehands set kunnen aanschaffen. Dan heb je KEF. Volgens mij prima voor wat het moet doen. Spaar je ook nog 100 euro uit.
http://link.marktplaats.nl/m1073327875

Hificorner.nl heeft ook nog een paar 5.1 setjes binnen je budget.

Edit: staar je niet teveel blind op reviews. Zijn vaak gesponsord en best leuk om te lezen, maar het zal elkaar in de budget klasse niet veel ontlopen.

[ Voor 21% gewijzigd door Smithkj op 28-07-2016 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wopper89
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09-2024
Die tip m.b.t. de KEF-set was zeer nuttig.

Inmiddels is een mooie 5.1 set van KEF in mijn bezit. Klinkt prachtig en hier kan ik zeker weer een tijd mee vooruit.