Van Foto's naar iOS via iTunes lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn allerlaatste poging om het weer te krijgen zoals het hoort: alle foto's vanuit Foto's op Mac naar Foto's in iOS via iTunes.

Foto's geeft duidelijk aan dat ik 2.141 foto's heb. iTunes ziet slechts 1.306 foto's. Hier gaat het dus al fout, ik krijg hier niet het volledig aantal te staan en dus ook niet alle 2.141 foto's over naar mijn iPhone met iOS 9.3.3.

Apple al gebeld, ze snappen er niets van en krijg onzinnige antwoorden als 'al hersteld?' en 'andere PC geprobeerd?'... schiet je dus weinig mee op, met die scriptvolgers.

Anyway: heeft misschien iemand een idee wat ik hier mee kan doen? Heb de bibliotheek al opnieuw opgebouwd, iPhone zojuist weer eens hersteld...

Ik moet zeggen dat Foto's sowieso een drama is, pas na opnieuw opstarten van Mac wil Foto's ook pas opstarten. Dat keer op keer. Maar dat terzijde. Ik wil gewoon heel graag al mijn foto's zoals vroeg op mijn iPhone. Heb niet voor niets 64GB...

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/k9q5agn75/Schermafbeelding_2016_07_27_om_23_04_32.png

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/xrx1mqzch/Schermafbeelding_2016_07_27_om_23_04_42.png

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 11:14

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Heb je ooit foto's vanaf een andere computer op je telefoon gezet?
Of zijn alle 2000+ foto's zelf gemaakt met je telefoon?

https://techrvw.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Roboafca schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:54:
Heb je ooit foto's vanaf een andere computer op je telefoon gezet?
Of zijn alle 2000+ foto's zelf gemaakt met je telefoon?
Vanaf andere iMac geprobeerd door alle foto's in een schone bibliotheek te importeren. Zonder succes.

De foto's zijn allemaal geïmporteerd naar iPhoto en toen doorgezet naar Foto's.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

en met Image Capture?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:45

SuBBaSS

-has Ryzen

En als je in foto's even je bibliotheek opnieuw als systeembibliotheek toewijst (foto's opstarten met option toets ingedrukt en daar even handmatig je/de juiste bibliotheek inladen)? Datzelfde vervolgens ook in itunes doen (opnieuw bibl. selecteren).

"Smerige" oplossing: kopieer de pakketinhoud van je fotobiblioteek tijdelijk naar een andere locatie en verwijs itunes vervolgens bij het synchroniseren van de foto's naar die locatie (dus naar een map ipv. de bibliotheek). Dan heb je zeker weten al je foto's op je iphone én je bronbestanden ook nog eens klaar voor een backup. Daarover nog niets gehoord in je nl. en bij dit soort data/acties essentieel om data-verlies te voorkomen.

Je kunt wel neerbuigend doen over de helpdesk, maar vooral bij dit soort zaken is wellicht een goed startpunt om zelf duidelijkheid te hebben over je brondata. Die mensen moeten soms zo ongeveer de rechercheur uithangen om duidelijkheid te krijgen in de datazooi die gebruikers er af en toe van maken. Dat valt natuurlijk niet in een script samen te vatten...

[ Voor 3% gewijzigd door SuBBaSS op 29-07-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjm81
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-02 20:53
Gebruik gewoon iCloud....photos 50gb opslag 1,- in de maand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:45

SuBBaSS

-has Ryzen

Dat zou idd. nog een betere oplossing zijn. Het is mi. zonde van de ruimte om 2000+ foto's in volledig formaat op een iphone te zetten. Icloud fotobibliotheek aan met "optimaliseer iphone opslag" aangevinkt is ideaal daarvoor.
De standaard 5 GB opslag schiet al snel tekort, dat heb je met een reservekopie van 1 toestel al snel vol. Beetje matig, maar goed; met een itunes kaartje van 15 euro aan je account toegevoegd kun je een jaar vooruit met die 0,99 per maand voor 50 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik ga vanavond weer het een en ander proberen. Ik heb een 64GB iPhone gekozen, waarvan nog 50GB vrij is. Dat is prima te gebruiken voor foto's, ik heb het niet zo op de Cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Laatst online: 18:19

Yor

Yor1313#2571

SuBBaSS schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:14:

Je kunt wel neerbuigend doen over de helpdesk, maar vooral bij dit soort zaken is wellicht een goed startpunt om zelf duidelijkheid te hebben over je brondata. Die mensen moeten soms zo ongeveer de rechercheur uithangen om duidelijkheid te krijgen in de datazooi die gebruikers er af en toe van maken. Dat valt natuurlijk niet in een script samen te vatten...
Precies wat ik gisteravond wilde posten, maar het gezeur over 'op de man spelen' weerhield mij. Blij om te zien dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zijn de foto's die niet gekopieerd willen worden soms "referenced files"? Dus de items die wel getoond worden door Photos, maar niet volledig in beheer zijn.

https://support.apple.com...locale=en_US&locale=en_US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:33

page404

Website says no

THE_BASE schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:15:
ik heb het niet zo op de Cloud.
Heb je daar nog een rationele reden voor? ;)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nee. Puur een kwestie van eigenwijs zijn en ruimte hebben op iPhone en die willen gebruiken. Heb iCloud Foto's gebruikt en werkte ook niet.

Tip over reference files kan ik nog eens bekijken. Echter wilde het met iPhoto en een iPhone 6 allemaal nog wel. Tot iOS 9 en Foto's kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Yor schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:19:
[...]

Precies wat ik gisteravond wilde posten, maar het gezeur over 'op de man spelen' weerhield mij. Blij om te zien dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Ik bel vanuit werk regelmatig met Apple Support en snap dat het niet altijd even makkelijk gaat. Maar vragen als 'Mac opnieuw opstarten' vind ik geen antwoord waar ik op zit te wachten en van een Apple Support verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yor
  • Laatst online: 18:19

Yor

Yor1313#2571

THE_BASE schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:39:
[...]

Ik bel vanuit werk regelmatig met Apple Support en snap dat het niet altijd even makkelijk gaat. Maar vragen als 'Mac opnieuw opstarten' vind ik geen antwoord waar ik op zit te wachten en van een Apple Support verwacht.
Als je vanuit je "werk" belt, bel je dan ook de consumentenlijn of heb je een zakelijke overeenkomst?

Als ik het zo lees, en natuurlijk missen we hier diepgang in je betoog, wil je wèl dat ze je helpen, maar niet meewerken om het te isoleren. Houdt het snel op, toch? Hoe moeten zij weten welke software/malware/meuk jij op je mac gezet hebt? Misschien heb je wel een brakke update gedaan? Of een backup van je iOS 4 terug zet op je iOS 9? So many questions....

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Yor schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:51:
[...]

Als je vanuit je "werk" belt, bel je dan ook de consumentenlijn of heb je een zakelijke overeenkomst?

Als ik het zo lees, en natuurlijk missen we hier diepgang in je betoog, wil je wèl dat ze je helpen, maar niet meewerken om het te isoleren. Houdt het snel op, toch? Hoe moeten zij weten welke software/malware/meuk jij op je mac gezet hebt? Misschien heb je wel een brakke update gedaan? Of een backup van je iOS 4 terug zet op je iOS 9? So many questions....
Oké.

Pagina: 1