Vraag

• winandus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-12-2025
Vanmorgen is voor de tweede keer een stroomverdeelbord (om het zo maar te noemen) van mijn televisie kapot gegaan. Een paar maanden geleden had ik dit probleem ook. Toen heb ik een tweedehands vervangend bordje gekocht en gemonteerd.

Beide keren lijkt het probleem te zijn ontstaan door oververhitting. Van het vorige bordje heb ik geen foto's meer, maar van het huidige staat een foto hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/vafnhtqq3/WP_20160727_20_28_34_Pro.jpg

Op de foto is het niet zo heel goed te zien, maar waar de aansluitingen van de componenten in de printplaat zitten (in de gele cirkel) is de printplaat helemaal bruin. Ook aan de achterkant, waar een aantal smd componenten zitten is de print helemaal bruin.

Is het nu gewoon dikke pech dat dit mij twee keer kort na elkaar gebeurt, of zit er mogelijk een ander probleem in de hardware? Hebben andere mensen hier ook last van?

En is het wellicht een optie om er een ander type bordje in te zetten dat verder dezelfde specs en aansluitingen heeft?