Welke Koeling voor i5-4670k

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkdeFries
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-08 08:58
De temperaturen als de 4670k zijn turbo aan heeft worden te hoog met mijn 212 evo (nare eigenschap van eerste generatie Haswell, en delidden is geen optie)
Wil de processor kunnen overclocken in de toekomst rond de 4.0ghz +- en relatief stil

Budget is ongeveer 60 - 90 euro

Behuizing Corsair 300r
1 x front fan 140mm
1 x Exhaust 120mm

[ Voor 34% gewijzigd door HenkdeFries op 27-07-2016 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Wil je nog eens naar de montage van je koeler goed kijken? Die koeler is prima geschikt. Of gooi je graag geld over de balk heen?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkdeFries
Lip schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:30:
Wil je nog eens naar de montage van je koeler goed kijken? Die koeler is prima geschikt. Of gooi je graag geld over de balk heen?
Voor een stock 4670k is die in principe prima, maar aangezien ik graag wil overclocken wil ik graag een andere koeler waarmee ik kan overlocken en < 60 graden kan zitten.
De Thermalpaste kan op zijn hoogst gezegd middelmatig zijn, maar 4670k staan bekend dat ze iets heter worden en met de turbo aan komt die aan de 70 graden.

[ Voor 28% gewijzigd door HenkdeFries op 27-07-2016 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Wat is je temperatuur Idle op standaard kloksnelheid?

Temperatuur 4670K Idle op standaard kloksnelheid met de Intel HSF koeler. Wanneer jou temperaturen hoger zijn dan de temperaturen in de review die ik geschreven heb, moet je toch echt eens even naar je montage kijken.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkdeFries
Lip schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 21:03:
Wat is je temperatuur Idle op standaard kloksnelheid?

Temperatuur 4670K Idle op standaard kloksnelheid met de Intel HSF koeler. Wanneer jou temperaturen hoger zijn dan de temperaturen in de review die ik geschreven heb, moet toch echt eens even naar je montage kijken.
Idle temperaturen liggen ongeveer gelijk. Ik had al meerdere posts gelezen op overclockers fora die ongeveer dezelfde max temps hadden met dezelfde set up.
Met elke keer de zin : Haswell runs hotter iets met klote kwaliteit thermal interface material van intel , materiaal tussen chip zelf en plaatje waar normaal gesproken de consument de thermal past op gooit. Vooral met overclocking lijkt mij die 212 niet genoeg. Zal wel nog even de thermal paste vervangen, maar dat maakt meestal maar 2 a 3 tot 4 graden verschil, en met die marge kan ik niet overclocken.

[ Voor 23% gewijzigd door HenkdeFries op 27-07-2016 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je verhaal klopt wel, maar met die Intel HSF koeler is al prima instaat om die 4670K koel te houden op 4,2Ghz x 4. Waar stresstest je die 4670K mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkdeFries
Lip schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 21:45:
Je verhaal klopt wel, maar met die Intel HSF koeler is al prima instaat om die 4670K koel te houden op 4,2Ghz x 4. Waar stresstest je die 4670K mee?
Ik zie alleen geen temperaturen vermeld staan die hij krijgt @ 4.2ghz. Want in principe kan de 4670k tot 100 graden zonder dat die aan throttle limiet zit, maar ik wil graag ruim onder de veilige tcase limiet zitten van 72 graden en dat ik kan overclocken zonder elke minuut de temperaturen in de gaten te houden.

Als die met intel koeler onder de 65 graden blijft dan is er iets met mijn thermalepaste of/en airflow in de case
Ik zal de thermalpaste vervangen en mijn fans en dustfilter even goed doorlopen en schoonmaken, bedankt voor de sceptische kijk. _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door HenkdeFries op 27-07-2016 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Yw!

Pagina: 1