Problemen met koppeling Paypal aan ING account

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-06 18:17
Ik heb vandaag iets gekocht via paypal op mijn Microsoft account. Tot mijn verbazing kreeg ik echter ineens eerst de mail dat er een stornering heeft plaats gevonden en vlak daarna ineens deze mail:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Beste Mxxxxx Mxxxxx,

Een recente transactie via uw bankrekening eindigend op x-xxxx is mislukt.

Dientengevolge hebben we deze bankrekening van uw PayPal-rekening verwijderd.

Als u deze bankrekening opnieuw aan uw PayPal-rekening wilt toevoegen, moet u eerst bij uw bank controleren of alle gegevens correct zijn. U kunt ook een andere bankrekening toevoegen.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

PayPal"
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vervolgens log ik in op paypal en zie ik inderdaad geen bank meer gekoppeld. DUs vervolgens wil ik die toevoegen krijg ik ineens deze melding:

"We kunnen die bank helaas niet koppelen, omdat deze functie voor die bank is uitgeschakeld. Probeer een andere bank."

Sinds wanneer werkt de ING niet meer met paypal? Dat was juist zo makkelijk. :? :|

Beste antwoord (via Kaasje123 op 28-07-2016 12:26)

• gradje63
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-03-2023
Het ligt inderdaad bij PayPal. Ik had hetzelfde probleem en belde met ING om te verifiëren dat met mijn rekening niks bijzonders aan de hand is. Vervolgens met de helpdesk van PayPal, die bevestigde dat ze een intern technisch probleem hebben waardoor voor sommige koppelingen met bankrekeningen niet goed werkten. Ze verwachten dat dit in de loop van vandaag opgelost is en dan zou je je rekening weer gewoon toe kunnen voegen, als dat dan nog niet automatisch gebeurd is.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kaasje123 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:23:
Sinds wanneer werkt de ING niet meer met paypal? Dat was juist zo makkelijk. :? :|
Que? Omdat iets niet met jouw account lukt, ga je er vanuit dat het de hele bank is? Het kan goed om specifieke accounts gaan of om incorrecte informatie, of een tijdelijke fout.

Begin eens met contact op te nemen met Paypal en de ING, en bewaar de conclusies tot je feedback hebt gehad.

Topictitel aangepast.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 27-07-2016 20:27 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
gambieter schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:25:
[...]

Que? Omdat iets niet met jouw account lukt, ga je er vanuit dat het de hele bank is? Het kan goed om specifieke accounts gaan of om incorrecte informatie, of een tijdelijke fout.

Begin eens met contact op te nemen met Paypal en de ING, en bewaar de conclusies tot je feedback hebt gehad.

[mbr]Topictitel aangepast.[/]
Nouja lijkt me niet zo gekke conclussie toch? ;) Maar oke ik zal het de ING eens vragen. Ik was echter nieuwsgierig of meer mensen hier ineens last van hebben. Ik gebruik het namelijk al letterlijk jaren zonder enig probleem en nu is het ineens een probleem om de ING te koppelen en is het ineens ontkoppeld van mijn paypal account. :) Ik kom er zsm op terug zodra de ING/Paypal heeft geantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:21

Sorbo

Uw hulp in huis!

Hoe ik het lees is dat de ING hier geen schuld heeft:

"Dientengevolge hebben we deze bankrekening van uw PayPal-rekening verwijderd."

Paypal heeft je rekening zelf ontkoppeld van je account omdat de incassering niet gelukt is. Het lijkt me geen onlogische gedachten dat ze vervolgens die rekening ook preventief blokkeren om te voorkomen dat deze nogmaals toegevoegd wordt.

De Paypal FAQ is hier niet duidelijk in, dus ik zou zeker even de reactie van Paypal afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 18:52
Heb je iets uit de Microsoft store geprobeerd te kopen, of wat bedoel je met "op mijn Microsoft account"?

Ik heb een keer iets vergelijkbaars meegemaakt bij een aankoop op microsoftstore.com/usa, de Amerikaanse store raakt de kluts kwijt als je via PayPal met een gekoppelde bankrekening betaalt. Destijds werd mijn bankrekening niet ontkoppeld maar misschien is daar in de tussentijd iets gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Sebastiaannn schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:46:
Heb je iets uit de Microsoft store geprobeerd te kopen, of wat bedoel je met "op mijn Microsoft account"?

Ik heb een keer iets vergelijkbaars meegemaakt bij een aankoop op microsoftstore.com/usa, de Amerikaanse store raakt de kluts kwijt als je via PayPal met een gekoppelde bankrekening betaalt. Destijds werd mijn bankrekening niet ontkoppeld maar misschien is daar in de tussentijd iets gewijzigd.
Oke ik heb inderdaad iets gekocht op mijn microsoft account namelijk een abonnement op onedrive voor 2 euro per maand. Ik heb echter ook al jaar en dag een abbo op xbox-live via paypal lopen en dat ging nooit mis evenals verschillende losse game aankopen via de Xbox marketplace.

Hoe dan ook ik zal even nog verder onderzoek doen en kom hier op terug. Bedankt beide zover! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn1975
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-10-2016
Ha, ik heb vandaag precies hetzelfde meegemaakt, maar dan bij ABNAmro. Een aantal betalingen in webshops met Paypal gedaan, geen problemen tot dat moment. Maar vanavond ook zo'n mailtje dat mijn rekening is verwijderd uit PayPal en ik kan ook geen IBAN meer toevoegen met NL13ABNA.........

"We kunnen die bank helaas niet koppelen, omdat deze functie voor die bank is uitgeschakeld. Probeer een andere bank."

Twee mailtjes ontvangen: eentje met de storneringsbevestiging en eentje met de afwijzing van betaling. Maar het bedrag is wel door Paypal overgemaakt zo lijkt het.

[ Voor 11% gewijzigd door bjorn1975 op 27-07-2016 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samos
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-05 20:17
Vandaag hier zojuist precies hetzelfde meegemaakt. Ook ING trouwens. Nooit problemen gehad met paypal (heb een automatische afschrijving voor Lord of the rings online lopen) en vanmiddag iets besteld uit Engeland via ebay. Uurtje ofwat geleden exact dezelfde melding binnen gekregen zoals Kaasje 123 beschrijft.

Het geld lijkt wel door Paypal overgemaakt te zijn. Gezien ik ineens op -41,95 stond heb ik het geld maar even via Ideal toegevoegd, maar de koppeling met mijn bankrekening lijkt er niet meer te zijn. Kan ook mijn rekening nummer nu niet meer toevoegen. Ik zie ook de melding "We kunnen die bank helaas niet koppelen, omdat deze functie voor die bank is uitgeschakeld. Probeer een andere bank."

[ Voor 12% gewijzigd door samos op 27-07-2016 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
samos schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 21:50:
[...] Kan ook mijn rekening nummer nu niet meer toevoegen.
En welke bank heb jij?

Is hier niks over te vinden op Twitter of Facebook?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samos
Ik heb ook ING. Ben even aan het kijken wat de social media zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdstaak
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 22:03
Ik gebruik regelmatig Paypal icm ING, zowel vanaf een zakelijke als een prive rekening. Afgelope week meerdere dingen besteld vanuit de zaak en geen problemen ondervonden nog. *knocks on wood*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:51
VAndaag zelfde met ING. Zelfde mail om zelfde tijd gekregen ook! Twee aankopen gedaan via paypal vandaag en 1 gewoon geslaagd. Bij de andere een faal. Ben benieuwd wat de reden is. Heb paypal gelijk een bericht gestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babs76
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-11-2024
Ook hier dezelfde ervaring. Had al heel lang niks meer via Paypal betaald, dus zocht er niks achter, maar ook ik kan geen rekening koppelen aan mijn account. Ik heb ook een ING rekening. Het lukte me trouwens ook niet om het bedrag met creditcard te betalen, dus denk dat er iets niet goed werkt op de site van Paypal.

[ Voor 26% gewijzigd door Babs76 op 28-07-2016 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat lijkt me dan inderdaad iets wat ING met Paypal moet gaan oplossen :) .

Ik zou zeggen: ga vast op social media en morgen bellen met beiden. Waarschijnlijk staat er ergens iets foutiefs ingesteld.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Had het ook (ook ING), maar dit topic gemist: heb PayPal ook een berichtje gestuurd dat ik het niet zo goed snap, paar dagen geleden ging het afschrijven nog wel goed. Heb al erg lang mijn ING-rekening eraan zitten. Nog niet geprobeerd opnieuw te koppelen: ze mogen eerst nagaan wat het issue is.
iDeal via ING werkt overigens wel goed, want heb geld moeten overgooien aangezien je in de min komt omdat ze voorschieten. Mochten ze reageren, zal ik ze ook even wijzen op het feit dat er meer mensen over klagen en er dus blijkbaar iets meer aan de hand is. Je zou verwachten dat ze inmiddels al zo veel berichten hebben ontvangen dat ze er zelf achteraan gaan..mgoed weet niet hoe populair het is in NLD eigenlijk :P

Zie 0,0 op hun support Twitter-account: berichtje gestuurd dat de AI faalt en toevoegen rekeningen niet meer lukt + dat iDeal nog wel werkt (voor het geval dat relevant is). Ben benieuwd.

[ Voor 24% gewijzigd door 2Dutch op 28-07-2016 09:31 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eveste
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-10-2023
Gister ook dezelfde e-mail ontvangen, alleen i.c.m. Rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:44
Volgens mij kunnen we wel stellen dat het niet ligt aan ING maar aan PayPal, als hierboven ook al ABN-Amro en Rabobank worden genoemd.

Want bij mij gebeurt precies hetzelfde met een PayPal-account dat gekoppeld is (of nou ja, was...) aan een ASN-rekening.

Koppelingen met creditcards lijken overigens wel gewoon in stand te blijven...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03-2023

Darkace

Super Kommandant

Hier bij mij ook al i.c.m. de Rabobank en niet ING of ABN A. Nooit eerder gehad en betaal er dagelijks/wekelijks wel wat mee, ook uit de U.S.A. Ditmaal ging het om PSN card van 50 usd. Vaag, hopelijk wordt het opgelost want kan mijn bankrekening dus ook niet meer opnieuw koppelen...

I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Fyi: iDeal werkt nog wel (gister iig nog :P ), dus mocht je nog herhalende afschrijvingen hebben staan, kun je je saldo los even aanvullen mocht dat nodig zijn. Voorkomt misschien gedoe. Volgens mij is 10 euro het minimale bedrag dat je via iDeal kunt overgooien :)

[ Voor 28% gewijzigd door 2Dutch op 28-07-2016 09:40 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• gradje63
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-03-2023
Het ligt inderdaad bij PayPal. Ik had hetzelfde probleem en belde met ING om te verifiëren dat met mijn rekening niks bijzonders aan de hand is. Vervolgens met de helpdesk van PayPal, die bevestigde dat ze een intern technisch probleem hebben waardoor voor sommige koppelingen met bankrekeningen niet goed werkten. Ze verwachten dat dit in de loop van vandaag opgelost is en dan zou je je rekening weer gewoon toe kunnen voegen, als dat dan nog niet automatisch gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicked
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-06 11:07
In dat geval wachten we het even af. Thanks gradje63!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 18-05 13:46

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Hier inderdaad ook hetzelfde probleem en dezelfde mail. En ik ben dus niet de enige. In mijn geval de SNS. :)

We wachten wel af dus.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:11
Eerlijk gezegd zou ik wel blij zijn als PayPal mijn rekening ontkoppelt, aangezien ik dat al maandenlang geprobeerd heb. Sinds ik mijn creditcard heb toegevoegd, heb ik de automatische incasso machtiging voor m'n rekening stop gezet op PayPal. Waarna ik dus m'n rekening wilde ontkoppelen, maar nu krijg ik dus vage foutmelding dat er nog iets niet afgerond is. Als ik daarop op klik vragen ze weer om een sepa machtiging... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 798265

Ik kreeg dezelfde melding gisteren via paypal.
Ben wel blij dat het een algemeen probleem blijkt te zijn.
Volgens mijn bank (Rabobank) ligt het niet bij hen.
Zij hebben de rekening niet geblokkeerd dus het ligt bij paypal.
Krijg steeds de melding: We kunnen die bank helaas niet koppelen, omdat deze functie voor die bank is uitgeschakeld. Probeer een andere bank.
Leuk zo'n zin, heb geen andere bank... Creditcard gebruiken we niet en willen we ook niet.
Heb inmiddels contact opgenomen met paypal, daar is het wachten nu op. Wel heel vervelend als je denkt iets te betalen en het gebeurt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Ik heb ze ook net gebeld en kreeg de bevestiging dat het inderdaad een storing was/is, maar voel me nu een beetje een spuitelf om dat te melden. Bedankt allemaal in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

Anoniem: 798265 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:08:
Ik kreeg dezelfde melding gisteren via paypal.
Ben wel blij dat het een algemeen probleem blijkt te zijn.
Volgens mijn bank (Rabobank) ligt het niet bij hen.
Zij hebben de rekening niet geblokkeerd dus het ligt bij paypal.
Krijg steeds de melding: We kunnen die bank helaas niet koppelen, omdat deze functie voor die bank is uitgeschakeld. Probeer een andere bank.
Leuk zo'n zin, heb geen andere bank... Creditcard gebruiken we niet en willen we ook niet.
Heb inmiddels contact opgenomen met paypal, daar is het wachten nu op. Wel heel vervelend als je denkt iets te betalen en het gebeurt niet.
My thoughts exactly! Ik ga er van uit dat men dit op gaat lossen. Anders moet men gewoonweg niet komen met "handige" betaalmiddelen. Dat is het wel, als het goed blijft werken.

I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Het is inmiddels weer mogelijk om te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

Boinkie schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:54:
Het is inmiddels weer mogelijk om te koppelen.
Ik toch echt niet. Krijg helaas nog steeds dezelfde melding.... vaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samos
hier is ie ook weer gekoppeld. Heb er niets voor hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 705078

Vreemd he, dat men denkt dat het probleem bij de ING ligt? :+
http://www.nu.nl/tag/Storingen%20ING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Darkace schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 17:12:
[...]

Ik toch echt niet. Krijg helaas nog steeds dezelfde melding.... vaag?
Ik kreeg er zelfs een nette mail bij.

De SEPA-machtiging tot automatische incasso is geaccepteerd
Beste XXXX,

Hartelijk dank dat u de SEPA-machtiging tot automatische incasso heeft geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

Heb ook al direct een mail jaar de toko verstuurd direct nadat ik er achter was gekomen. Vanmorgen al dus. Ook nog geen reactie op. Zal zo nog eens proberen te koppelen, maar heb er een zwaar hoofd in eerlijk gezegd.

Zijn er anderen hier die ook nog steeds hetzelfde ervaren?

Update: Zojuist opnieuw geprobeerd. Nog steeds dezelfde melding. Dus voor mij is er nog noppes nada veranderd in positieve zin. Kom op paypal, wat is dit!?

[ Voor 22% gewijzigd door Darkace op 28-07-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JossiEnd
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-04 15:18
Sinds gisterenavond ook hetzelfde probleem bij een vriendin van mij (ING rekening). Zojuist geprobeerd en het werkte nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

Dan kunnen we dus concluderen dat Boinkie ongelijk heeft. Althans in ieder geval al voor ons beiden... bij hem zal het ongetwijfeld opgelost zijn, maar dan is het ook geen algemene storing meer want dan had het bij ons ook weer opgelost moeten zijn.

Afijn, we zien wel, misschien nog even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
In jullie geval heb ik ongelijk. Voor mijn situatie is het ieder geval opgelost. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

Ja :P

Maar nu heb je wel gelijk betreffende mij althans. Zojuist nogmaals gecontroleerd en mijn bank staat er automatisch weer bij. Moest alleen nog op "accepteren" klikken om hen automatisch geld te laten mogen afschrijven van de rekening als ik een aankoop ergens doe.

[ Voor 73% gewijzigd door Darkace op 29-07-2016 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Rekening stond idd nog in de lijst, maar zoals gemeld pas met ff doorklikken pas alles weer zoals het zou moeten. PayPal scoort wel minpunten met hun communicatie: geen algemeen bericht, Twitter askpaypal-account 0,0 reactie op mijn vraag/opmerking, rekening was er toch niet afgehaald maar er is wel nog actie nodig maar dat zie je pas als je doorklikt.. Erg onhandig allemaal, beetje apart. Vraag je je af wat ze gaan doen als er een nog grotere storing optreedt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

Mee eens. En bovendien was mijn rekening wel compleet verwijderd, echter na hun correctie stond ie er wel weer tussen. Dus ik hoefde het zelf niet te doen. Maar inderdaad, tevens geen reactie gehad op mijn mail en ook geen algemeen bericht. Minder van ze. Wellicht de gemakzucht van grote bedrijven waar wij slechts onderdaantjes zijn.... ze weten toch dat er weinig andere handige betaalmiddelen zijn.

Volgende stap voor ons zou zijn afschaffing van al het geld :-)
Denk wel dat het ooit gaat gebeuren, maar vraag me niet "wanneer" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

En de afsluiter ;)
Your ability to use the bank account linked to your PayPal account is now restored.
<naam>,

Because of a technical issue, the transaction(s) you attempted with the bank account linked to your PayPal account couldn’t be completed on July 26 and July 27. If you had a credit or debit card or another funding source linked to your PayPal account, it’s possible that payment method was used to complete the transaction.

We’re sorry for any inconvenience or confusion this issue may have caused. We want to assure you that the issue is resolved, and you can once again use your bank account to pay with PayPal.

If your PayPal account has a negative balance, please arrange to add funds as soon as possible. If you’ve already completed this step, there is nothing further you need to do.

Any bank return fees you were charged as a result of this issue will be refunded to your PayPal account in the next 2-3 business days.

We appreciate your patience and want to assure you that we’re taking steps to prevent this issue from happening again. Thank you for being a PayPal customer.

Pagina: 1