Allround highend pc

Pagina: 1
Acties:

• AWiersma
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 11:41
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek een nieuwe allrounder, voor programmeren en VR developement. Daarnaast mag er ook op gegamed worden en pruts ik ook wel eens met blender of een CAD programma. Wil graag 2 4k schermen gaan gebruiken voor programmeren ed gamen kan gewoon op een scherm.

Wat mag het systeem gaan kosten?
2 a 2.5k komt niet op een 100 meer of minder maar moet wel zinvol zijn. (Overal het duurste van uitzoeken lukt ook zonder hulp. ;) )

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Silverstone full-tower met 850w psu. Randapparatuur is ook aanwezig en hdd's heb ik ook nog wel liggen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is wat ik in gedachte had:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 349,-€ 349,-
1MSI Z170A KRAIT GAMING 3X€ 143,95€ 143,95
2MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 543,-€ 1.086,-
2Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 77,92€ 155,84
1Samsung 850 EVO 1TB€ 299,90€ 299,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.034,69

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd goede ervaringen gehad met MSI, voor de rest niet zo kieskeurig. Geen ASUS (komt er uit principe door slechte ervaring niet meer in).

Ga je overklokken?
Het is er nog nooit van gekomen dus ga er niet van uit.

Wat verwacht je van ons?
Graag hoor ik van jullie of het systeem wat ik heb uitgezocht goed bij elkaar past. En houd ik me aanbevolen voor verbeteringen op het prijs/prestatie vlak. Vooral qua graka zit ik te twijfelen 2x 1070 of 1x 1080.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Gamen op 4k scherm heeft baat bij een GTX1080.

• Boerhof
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-11 10:03
Als je niet gaat overklokken zou ik eerder gaan voor een i7-6700 zonder K en een B150 moederbord.Ook zou ik geen SLI nemen, vanwege alle ongemakken die er mee samen hangen. Neem dan eerder een enkele 1080, of als je echt in een gekke bui bent (misschien ook wel vanwege de taken die je naast gamen uitvoert, ligt eraan in hoeverre die baat hebben bij het gebruik van Cuda cores) zou je de nieuwe Titan X kunnen nemen.
Je RAM is geklokt op 2666 mhz, terwijl je processor slechts tot 2133 mhz ondersteunt.
Welke voeding heb je nu en hoe oud is deze? Ik zou zelf nooit op een voeding besparen, vooral niet met zo'n nieuwe high end build zoals jij van plan bent samen te stellen.
Je mist tot slot nog een processorkoeler.

[ Voor 4% gewijzigd door Boerhof op 27-07-2016 23:59 ]

Verwijderd

Als je niet gaat overklokken kan je net zo goed een pricewatch: Intel Core i7-6700 Boxed en pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX421C14FBK2/32 of pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2133C13 op een pricewatch: ASRock H170 Pro4/Hyper nemen.

Eén snellere kaart heeft altijd de voorkeur boven 2 langzamere in sli.

• AWiersma
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 11:41
Bedankt voor de feedback
Boerhof schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:49:
Als je niet gaat overklokken zou ik eerder gaan voor een i7-6700 zonder K en een B150 moederbord.Ook zou ik geen SLI nemen, vanwege alle ongemakken die er mee samen hangen. Neem dan eerder een enkele 1080, of als je echt in een gekke bui bent (misschien ook wel vanwege de taken die je naast gamen uitvoert, ligt eraan in hoeverre die baat hebben bij het gebruik van Cuda cores) zou je de nieuwe Titan X kunnen nemen.
Een Titan gaat me te gek qua prijs. Ik kan dus beter een enkele 1080 nemen.
Je RAM is geklokt op 2666 mhz, terwijl je processor slechts tot 2133 mhz ondersteunt.
Hier had ik nog niet overna gedacht. Ik ga een beter alternatief zoeken. ( Het mobo en geheugen heb ik uit de bbg van mei gehaald.)
Welke voeding heb je nu en hoe oud is deze? Ik zou zelf nooit op een voeding besparen, vooral niet met zo'n nieuwe high end build zoals jij van plan bent samen te stellen.
Je mist tot slot nog een processorkoeler.
De voeding die ik heb is een Silverstone 850w met modulaire kabels (exacte type weet ik zo niet). Is een jaar of 3 oud en was voor zover ik me kan herinneren niet echt een budget model. Vandaar dat ik deze wil hergebruiken.

Qua koeler wilde ik gewoon voor de boxed variant gaan of heeft een aftermarket koeler echt meerwaarde?
Dit geheugen is een goede tip, dank je. Waarom raad je dit mobo aan? Puur prijs technisch, of heeft het ook andere voordelen?

Ik snap dat een K cpu nodig is voor overklokken. Heeft de standaard klok van de K 4ghz vs 3.4ghz nog merkbare voordelen?