beste mede tweakers,
ik heb onlangs een tweede r9 290x gekocht met de intentie om deze in crossfire te laten werken.
na het monteren van de 2e kaart en het inschakelen van crossfire heb ik direct ( op stock clocks ) een benchmark gedraaid ( heaven ). Dit werkte allemaal perfect, een prestatiewinst van om en nabij de 90%.
Jullie kunnen wel bedenken dat ik aangenaam verrast was.
Nu komt het probleem.
Ik heb diverse games opgestart om te kijken hoe de crossfire setup in-game werkt. ( rocket league, cod black ops 3, gta 5, project cars, dying light, Ride en kan zo wel door gaan )
Dit viel vies tegen aangezien de meeste games slechter presteren dan met een single r9 290x.
Wat hier voornamelijk opvalt is dat de gpu usage ( afterburner ) gigantisch fluctueert ( 0-100-0-100 ) terwijl dit tijdens een benchmark gewoon strak op 100% blijft staan.
Het fluctueren is bij sommige games op beide kaarten en bij andere alleen op GPU1 ( bovenste slot )
ik heb diverse dingen al geprobeerd om dit probleem op te lossen.
Moederbord drivers ge-update.
reseat van de grafische kaarten.
instellingen in de bios gecontroleerd en aangepast ( pcie-x2 slot geactiveerd )
gespeelt met de instellingen in afterburner.
CF instellingen in de crimson driver aangepast ( terug naar default want ging alleen maar slechter )
Kaarten onafhankelijk geprobeerd wat wel goed werkt.
In gpu-z zag ik wel dat gpu 1 op pcie 3.0 x16 aangesloten was maar op x8 draaide en gpu 2 op pcie 3.0 x 16 maar op x4 draaide.
Ongeacht het feit dat dit niet helemaal correct is werkt het tijdens een benchmark perfect maar in-game dus totaal niet.
Wie helpt mij uit de brand??
Relevante software :
cpu : i7 3770
MB : Asus P8P67 rev. 3.0
RAM : crusial 8gb @ 1600 mhz
Hdd : seagate 1 tb
ssd : samsung evo 850 250 gb
PSU : CoolerMaster G750M
Monitor : Benq XL2730Z
ik heb onlangs een tweede r9 290x gekocht met de intentie om deze in crossfire te laten werken.
na het monteren van de 2e kaart en het inschakelen van crossfire heb ik direct ( op stock clocks ) een benchmark gedraaid ( heaven ). Dit werkte allemaal perfect, een prestatiewinst van om en nabij de 90%.
Jullie kunnen wel bedenken dat ik aangenaam verrast was.
Nu komt het probleem.
Ik heb diverse games opgestart om te kijken hoe de crossfire setup in-game werkt. ( rocket league, cod black ops 3, gta 5, project cars, dying light, Ride en kan zo wel door gaan )
Dit viel vies tegen aangezien de meeste games slechter presteren dan met een single r9 290x.
Wat hier voornamelijk opvalt is dat de gpu usage ( afterburner ) gigantisch fluctueert ( 0-100-0-100 ) terwijl dit tijdens een benchmark gewoon strak op 100% blijft staan.
Het fluctueren is bij sommige games op beide kaarten en bij andere alleen op GPU1 ( bovenste slot )
ik heb diverse dingen al geprobeerd om dit probleem op te lossen.
Moederbord drivers ge-update.
reseat van de grafische kaarten.
instellingen in de bios gecontroleerd en aangepast ( pcie-x2 slot geactiveerd )
gespeelt met de instellingen in afterburner.
CF instellingen in de crimson driver aangepast ( terug naar default want ging alleen maar slechter )
Kaarten onafhankelijk geprobeerd wat wel goed werkt.
In gpu-z zag ik wel dat gpu 1 op pcie 3.0 x16 aangesloten was maar op x8 draaide en gpu 2 op pcie 3.0 x 16 maar op x4 draaide.
Ongeacht het feit dat dit niet helemaal correct is werkt het tijdens een benchmark perfect maar in-game dus totaal niet.
Wie helpt mij uit de brand??
Relevante software :
cpu : i7 3770
MB : Asus P8P67 rev. 3.0
RAM : crusial 8gb @ 1600 mhz
Hdd : seagate 1 tb
ssd : samsung evo 850 250 gb
PSU : CoolerMaster G750M
Monitor : Benq XL2730Z