Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand Android werkend op de Passport gekregen?
Ik wordt niet blij van de Priv en wil terug naar de Passport. Daar wil ik graa ivm sommige applicaties (waaronder het volledig uitnutten van mijn Pebble) graag sideload Android op hebben draaien.

Ik heb m.b.v. diverse Engelstalige sites het via de Cobalt's methode geprobeerd werkend te krijgen, maar krijg het niet voor elkaar. Blijkbaar doe ik iets verkeerd en zie het niet. Kan iemand mij helpen? :?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09 17:42
Ik heb ook Cobalt apps erop draaien, ik weet wel dat ik ook er tegen aan liep dat ik niet kon inloggen, maar dat lag aan een .apk er staan twee dezelfde en van 1 moet je de oudere hebben.

Verder is het niet mogelijk om Android in plaat van BlackBerry 10 te draaien, dus je zit wel vastgebonden aan de Android Runtime versie die op het moment in BlackBerry 10 zit en sommige apps eisen een nieuwere Android runtime zoals Pokemon Go, hoewel Cobalt dat ook werkend heeft gekregen op de oudere runtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Via een snelle tip kreeg ik deze weblink. Daar staat zowel het stappenplan helderder beschreven als de direct links naar de APK-files die je nodig hebt. Op deze manier was het snel opgelost. Mogelijk hebben andere gebruikers er wat aan, want ik kwam op de diverse fora een hoop 'zoekenden' tegen:

https://cobalt232.github.io/playstore

Zorg wel dat je eerst een update naar BB 10.3 hebt gedaan.

90% van de (Android) apps die ik op de Priv kon draaien, werken nu foutloos op mijn Passport. Play Store heeft een veel groter aanbod dan Snap, wat ik voorheen als sideloader gebruikte.

Ik ben weer een gelukkig mens :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2016 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanciaThema
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-12-2023
Leuk dat Cobalt, goede tip. Werkt Gmail dan ook via planstore? Volgens mij gooit de google services dan roet in het eten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09 17:42
LanciaThema schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:41:
Leuk dat Cobalt, goede tip. Werkt Gmail dan ook via planstore? Volgens mij gooit de google services dan roet in het eten?
cobalt heeft ook een lijst met patched apps
http://forums.crackberry....apps-landing-page-965257/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand toevallig de Cobalt versus Snap methode geprobeerd? Ik ben benieuwd naar de ervaringen.

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 12:19
Ik heb op dit moment ook een priv en het is om te huilen. Maar goed het kan ook gewenning zijn, ik moet het ff de tijd geven ;-) Hoedanook....de passport is toch mijn favoriete device met OS.

Hoe zijn jullie ervaringen nu met android op BB? Als ik het goed begrijp kan je met Cobalt en gebruik maken van google play store én services? Kan iemand aangeven wat dit met je accu doet?

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hierbij nog een (vernieuwde) ervaring met Android apps op het Blackberry OS 10 (Z30)

Eigenlijk was ik er wel klaar mee, apps die direct weer afsluiten, na opstarten (oa de nieuwe Opera Mini), verwijderen van apps onmogelijk (de runtime loopt vast, waardoor alleen de pictogram verwijderd is, maar alles verder nog achterblijft op toestel, wat bij nieuwe installatie weer problemen opleverd), de enorme laadtijd (soms zichtbaar met zwart scherm met groene indicatie balk)
Geen makkelijk werkende store, waar alles te vinden is (Amazone store is zeker niet compleet)
De 1Mobile store werkte redelijk, maar ook deze stopte, zodra je iets probeerde te verwijderen.

Onlangs heb ik de android runtime bijgewerkt (via blackberry world) via onderstaande link (alleen te open als je de link via de blackberry browser bezoekt)
https://appworld.blackberry.com/webstore/content/39879918

En (bijna) alles loopt nu als een zonnetje, en icm de 1mobile appstore is bijna alles (ook NL) te vinden, makkelijk te installeren, en te verwijderen.

Ben er in ieder geval weer blij mee.

Verwijderd

Topicstarter
andrik1 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:09:
Ik heb op dit moment ook een priv en het is om te huilen. Maar goed het kan ook gewenning zijn, ik moet het ff de tijd geven ;-) Hoedanook....de passport is toch mijn favoriete device met OS.

Hoe zijn jullie ervaringen nu met android op BB? Als ik het goed begrijp kan je met Cobalt en gebruik maken van google play store én services? Kan iemand aangeven wat dit met je accu doet?
Ik heb een week of zes met de Priv gewerkt en het écht de tijd gegeven. Maar uiteindelijk de knoop doorgehakt en terug naar de Passport. En daar erg blij mee. Je levert iets in op beeldscherm maar dat weegt in mijn ogen niet op tegen het gebruiksgemak, het top toetsenbord en bredere scherm. Via sideload kan ik alle Android apps draaien op twee na. Het zij zo.

Vandaag voor een fijne prijs een bijna gloednieuwe Passport Silver gekocht en daar maar eens even goed mee testen.

Verwijderd

Topicstarter
ReBr schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:59:
Onlangs heb ik de android runtime bijgewerkt (via blackberry world) via onderstaande link (alleen te open als je de link via de blackberry browser bezoekt)
https://appworld.blackberry.com/webstore/content/39879918
Dit is niet aan te bevelen als je al een update naar v10.3 hebt gedaan. Hij is bedoelt voor versie 10.2. Vertraagd gigantisch, terwijl deinstall lastig is, alhoewel Sachesi dit voor je kan oplossen.

Zoek nog steeds iemand die zowel met Cobalt als Snap gewerkt heeft. Ik ben benieuwd naar dat vergelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 12:19
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:47:
[...]

Ik heb een week of zes met de Priv gewerkt en het écht de tijd gegeven. Maar uiteindelijk de knoop doorgehakt en terug naar de Passport. En daar erg blij mee. Je levert iets in op beeldscherm maar dat weegt in mijn ogen niet op tegen het gebruiksgemak, het top toetsenbord en bredere scherm. Via sideload kan ik alle Android apps draaien op twee na. Het zij zo.

Vandaag voor een fijne prijs een bijna gloednieuwe Passport Silver gekocht en daar maar eens even goed mee testen.
Hmm... hoewel ik gek ben op de passport wil ik toch eigenlijk niet terug naar iets wat alleen maar minder gaat worden...Wat ik mooi vond aan BBOS10 waren de active frames. Ik gebruikte bijv de whatsapp, rss feed, NOS frames dagelijks. Helaas zag ik laatst dat de NOS app niet eens meer te krijgen is. Als er zometeen geen Active frames meer zijn, maar alleen maar 'static' frames zeg maar, dan valt daar wel een stukje toegevoegde waarde weg van BBOS.
Zelfde met sailfish OS. Fijn die cards (active frames) die ze bieden, maar als je alleen maar android apps draait heeft dat weinig nut.
Wat is jou ervaring daarmee nu je veel android apps draait op je bb?
Pagina: 1