Vraag

• InfzZ
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-11-2024
Mijn vraag

Laatst eindelijk een nieuwe PC aangeschaft, helaas liet de videokaart behoorlijk lang op zich wachten. stiekem de pc toch al eens aangezet om even te kijken of alles functioneerde, op de onboard videokaart. De pc functioneerde toen naar behoren en ik kwam netjes in de bios. Daar zag ik ook dat alles functioneerde naar behoren en ook alles werd herkend. Vandaag eindelijk mijn videokaart binnen gekregen. aangesloten en kreeg geen beeld. hoe nu verder?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel i7 6700K
Kingston hyper x Fury 16GB DDR4 geheugen
EVGA GTX 1070 FTW
ASUS Z170 PRO
Samsung EVO 850 500GB
Be quiet Dark power PRo 650W
NZXT Noctis 450wit
NZXT kraken 61
BenQ XL2420
Win 10 home

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
2e monitor erbij gepakt. zelfde probleem.
Geheugen losgehaald en om de beurt er weer in gedaan
videokaart er weer uit gehaald en aangesloten op de onboard.
andere kabel geprobeerd
ander type kabel geprobeerd: ik had DVI en heb het nu geprobeerd met een HDMI.
andere componenten ook losgekoppeld: SSD dvd-speler
CMOS batterij eruit gehaald en er weer in gedaan.

Alle reacties

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Kreeg je ook geen beeld meer bij het weer aansluiten op de onboard na het verwijderen van de videokaart?

• InfzZ
Nee, toen kreeg ik ook geen beeld meer. Ik dacht eerst ook dat dat het probleem zou zijn omdat ik de pc eerst op de onboard aan had gezet.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Misschien in de bios kiezen voor de aparte videokaart.

• InfzZ
DCM360 en Jan99999 bedankt voor jullie snelle reply. Als ik blond was geweest dan had ik een excuus.Ik dacht laat ik de voeding ook even omruilen misschien dat daar iets aan mankeert. ik haal de 8 pins stekker uit het moederbord en tot mijn verbazing heb ik de andere kant ook in mijn handen. blijkbaar was hij losgeschoten toen ik de pc op zijn kant legde om de videokaart erin te stoppen, door de enorme kabelboel die daar ligt heb ik het ook niet gemerkt dat deze was losgeschoten.

Ik heb nu beeld en kan eindelijk aan de slag.