Toon posts:

i7 6700k zonder processor koeler gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Is dit eigenlijk wel mogelijk?

Of start het hele systeem dan niet op of brandt er iets door of wat zal er gebeuren..

Beste antwoord (via Verwijderd op 27-07-2016 15:23)

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Als je "i7 6700k without cooler" in Google had getikt had je het geweten.

Binnen enkele seconden boven de 100 graden, en afhankelijk van snelheid dat BIOS kan ingrijpen overleeft hij het met "power off" of is ie naar de binaire hemel (verbrand).

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Alle reacties

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:29
In het kort, hij zal zeer snel oververhitten. Niet doen dus.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 15:00

garriej

Ik las ondertieten.

Als je geen koeler aangesloten heb op je moederbord, dan start de pc niet door.

Als je een koeler aansluit maar hem niet op je processor zet, dan gaat je pc uit als je proc te warm wordt.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom zou je dit willen?

Alleen een koelblok zonder daadwerkelijke cpu fan zou nog heel kort kunnen, zonder beide zou ik het niet adviseren.

Acties:
  • Beste antwoord

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Binnen enkele seconden boven de 100 graden, en afhankelijk van snelheid dat BIOS kan ingrijpen overleeft hij het met "power off" of is ie naar de binaire hemel (verbrand).

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil namelijk mijn systeem testen. Heb alle onderdelen binnen, alleen de processor koeler laat op zich wachten. Stel dat 1 van de bestelde componenten het niet doet. Dan ben ik over het terugstuur termijn heen.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-02 09:27
Slecht idee...

Verwijderd

Topicstarter
Wim-Bart schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:22:

Binnen enkele seconden boven de 100 graden, en afhankelijk van snelheid dat BIOS kan ingrijpen overleeft hij het met power of of is ie naar de binaire hemel (verbrand).
Oke laat maar zitten dan :/

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 15:00

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:22:
Ik wil namelijk mijn systeem testen. Heb alle onderdelen binnen, alleen de processor koeler laat op zich wachten. Stel dat 1 van de bestelde componenten het niet doet. Dan ben ik over het terugstuur termijn heen.
Tuurlijk niet, je heb gewoon garantie.

Mocht je het over de WKOA, dan is deze sowieso niet bedoeld voor een kapot product.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:37

Thomg

Aww yiss

FF rap de bios ingaan kan nog net, maar booten in windows is al teveel.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Thomg schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:40:
FF rap de bios ingaan kan nog net, maar booten in windows is al teveel.
Ik heb juist ondervonden dat in de bios je cpu erg warm wordt, waarschijnlijk omdat geen enkele energie besparende functie werkt en de cpu dus voluit gaat.
Maar dit was wel bij de vorige generatie cpu's, dus misschien is dat met de 6xxx serie niet meer zo.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:37

Thomg

Aww yiss

Vreemd, ik ondervind exact het tegenovergestelde, cpu heeft geen load en wordt langzaam aan warm. Even een flinke load ( boot ) en je zit al veel te warm. Dat was dacht ik met mijn oude 3770K.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:22:
Heeft de betreffende shop geen andere koeler op voorraad?

Verwijderd

Welke exotische koeler heb je bestelt dan dat je daar zo lang op moet wachten?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Heb je een 6700k zonder boxed cooler dan?

Oh, boxed is zonder koeler blijkbaar tegenwoordig

[ Voor 42% gewijzigd door Kanarie op 27-07-2016 18:20 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Kanarie schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 18:19:
Heb je een 6700k zonder boxed cooler dan?

Oh, boxed is zonder koeler blijkbaar tegenwoordig
Wel voor de K cpu's Omdat intel er vanuit gaat dat daar toch een aftermarket koeler opgaat om te overklokken.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:36
Wat je kan doen is je systeem met 1 of 2 cores booten dit moet te doen zijn maar ik raad het ten strengste af! Helemaal als je hem gaat belasten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 18:17:
Welke exotische koeler heb je bestelt dan dat je daar zo lang op moet wachten?
De Cryorig H7, zo zeldzaam is die niet?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een goed alternatief voor de Cryorig H7?

Ik zocht de beste voor weinig geld en ik kwam op die uit. Hij is ook lekker compact en stil.

(1150 socket)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 19:23:
Iemand een goed alternatief voor de Cryorig H7?

Ik zocht de beste voor weinig geld en ik kwam op die uit. Hij is ook lekker compact en stil.

(1150 socket)
Een van de betere koelers van dit moment is de Scythe Fuma: pricewatch: Scythe Fuma

Enorm stil bij lage belasting maar kan ook zeer goed koelen als de load/hitte wat forser is; perfect voor een i7-6700K dus. Verder is hij zeer scherp geprijsd ook, legt het niet af tegen koelers van 75+ euro en verslaat deze zelfs soms.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 27-07-2016 19:45 ]

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Topicstarter
stin00 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 19:42:
[...]

Een van de betere koelers van dit moment is de Scythe Fuma: pricewatch: Scythe Fuma

Enorm stil bij lage belasting maar kan ook zeer goed koelen als de load/hitte wat forser is; perfect voor een i7-6700K dus. Verder is hij zeer scherp geprijsd ook, legt het niet af tegen koelers van 75+ euro en verslaat deze zelfs soms.
Dat is een reusachtig ding toch? Of is het ook net zo compact als die cryorig

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 08:08

OgWok

U.N.C.L.E.

Ja, da's een enorm ding (wel mooi gemaakt!).

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2000847708.jpeg

Een i7 goed koelen met een radiator van 3x3 cm gaat niet lukken.

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 27-07-2016 20:13 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem besteld. Hopen dat hij in mijn kast past en geen geheugenmodule slots blokkeert.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Puddi Puddin schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 18:43:
Wat je kan doen is je systeem met 1 of 2 cores booten dit moet te doen zijn maar ik raad het ten strengste af! Helemaal als je hem gaat belasten.
Dan moet je dit toch eerst in de BIOS instellen. Tegen de tijd dat je in de BIOS bent is de CPU al 100 graden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 19:12:
[...]
De Cryorig H7, zo zeldzaam is die niet?
De distributie van Cryorig is erg slecht in NL door het ontbreken van een importeur. De exemplaren die te koop zijn komen via Duitsland waar de voorraad ook niet bepaald ruim is.
Een goed alternatief is de pricewatch: Arctic Freezer i32. In https://nl.hardware.info/...l/producten/317505-281614 zie je dat de i32 koeler en stiller is.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:27

Cheezus

Luiaard

Als je een willekeurig andere CPU-koeler hebt kun je deze er gewoon opleggen als je het moederbord horizontaal legt. Dit koelt verre van optimaal maar is wel voldoende om het systeem te testen.

* Cheezus heeft een blauwe maandag bij de testafdeling van een moederbord-boer gewerkt, zo werden de functionele tests snel doorlopen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:56:
[...]

De distributie van Cryorig is erg slecht in NL door het ontbreken van een importeur. De exemplaren die te koop zijn komen via Duitsland waar de voorraad ook niet bepaald ruim is.
Een goed alternatief is de pricewatch: Arctic Freezer i32. In https://nl.hardware.info/...l/producten/317505-281614 zie je dat de i32 koeler en stiller is.
Ik heb net de cynthe fuma besteld

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-02 10:36
Heb je geen koeler van een ander systeem liggen?

Die druk je even erop, zonder mounting oid, dus niet vastmaken. Drupje koelpasta er tussen, dan kan je prima de boel testen.
Wel het moederbord horizontaal neerleggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bas. op 27-07-2016 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, had gekunt, maar heb al een andere besteld en ga die cryorig morgen cancelen.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 08:08

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:50:
Heb hem besteld. Hopen dat hij in mijn kast past en geen geheugenmodule slots blokkeert.
Waarom heb je niet eerst even met een centimeter gekeken of het globaal wel gaat passen. Zeker als je het moederbord nog los hebt.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Topicstarter
OgWok schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 07:53:
[...]

Waarom heb je niet eerst even met een centimeter gekeken of het globaal wel gaat passen. Zeker als je het moederbord nog los hebt.
De reden waarom ik de Cryorig o.a. koos was om zijn formaat. Maar in dit topic wordt er gedaan of het raar is om een koeler groot te vinden, dus ik dacht het zal wel normaal zijn en niet echt uitmaken. Maargoed, ik heb een normaal formaat behuizing, daar moet het toch wel in passen..
Pagina: 1