AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Carpe Diem
welke zijn dan de IMAP mappen, de nieuwe of de oude?
Hoe doe ik dat dan?
@muppet99
nee, altijd in het Nederlands geweest. Als ik mijn webmail open staan diezelfde mappen Nederlandstalig maar in Outlook Engelstalig.
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Carpe Diem
Daarbij kun je de mappen op de imap server niet meer koppelen aan de mappen die outlook hanteert (zoals dat tot versie 2013 wel gewoon kon).
Daarbij zijn de mappen die outlook hanteert ook nog eens taalspecifiek (en op de server vaak Engels), dus dat matcht niet.
Soms kun je op de server de mappen wel aanpassen aan wat outlook heeft verzonnen
(er vanuitgaande dat je geen shared imapbox gebruikt in combinatie met 2x outlook met verschillende talen).
Kortom het werkte allemaal prima en lijkt min of meer on purpose gesloopt door Microsoft (, ik zie althans geen fatsoenlijke reden waarom je die werkende functionaliteit eruit zou halen).
[ Voor 14% gewijzigd door gekkie op 27-07-2016 18:02 ]
Yep, alles is gewoon in het Nederlands, webmail, Outlook en Windows.muppet99 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:53:
Is je Outlook dus nu ook in het Nederlands? Want die mappen worden aangemaakt naar aanleiding van de versie die je geïnstalleerd hebt. Je kan ook je pst veilig stellen en handmatig importeren. Met Outlook is het meestal zo dat je handmatig sneller klaar bent.
Ik hoef toch niets te importeren? Als ik de account instel in Outlook 2016 wordt alles gewoon automatisch gesyncroniseert omdat het IMAP is.
Dus het wordt ingewikkeldgekkie schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 18:01:
Dit is een "feature" van nieuwe outlook versies, ik meen vanaf versie 2013.
Daarbij kun je de mappen op de imap server niet meer koppelen aan de mappen die outlook hanteert (zoals dat tot versie 2013 wel gewoon kon).
Daarbij zijn de mappen die outlook hanteert ook nog eens taalspecifiek (en op de server vaak Engels), dus dat matcht niet.
Soms kun je op de server de mappen wel aanpassen aan wat outlook heeft verzonnen
(er vanuitgaande dat je geen shared imapbox gebruikt in combinatie met 2x outlook met verschillende talen).
Kortom het werkte allemaal prima en lijkt min of meer on purpose gesloopt door Microsoft (, ik zie althans geen fatsoenlijke reden waarom je die werkende functionaliteit eruit zou halen).
Ik heb nl. een dualboot systeem met Windows 7 waarop Outlook 2010 staat en Windows 10 waarop Outlook 2016 staat. Als ik in W10 Outlook mappen ga aanpassen gaat dit dan geen conflicten geven in W7 Outlook?
Ik heb wel al gemerkt dat als ik iets aanpas in Outlook het automatisch ook aangepast is in de webmail.
Als je de mappen aanpast aan wat OL 2016 wil en ze vervolgens in 2010 (en je webmail etc) daar aan koppelt, dan zou het in theorie goed moeten komen.ikbenben schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:34:
[...]
Dus het wordt ingewikkeld
Ik heb nl. een dualboot systeem met Windows 7 waarop Outlook 2010 staat en Windows 10 waarop Outlook 2016 staat. Als ik in W10 Outlook mappen ga aanpassen gaat dit dan geen conflicten geven in W7 Outlook?
Ik heb wel al gemerkt dat als ik iets aanpas in Outlook het automatisch ook aangepast is in de webmail.
(been there done that, na wat lichte frustraties, voor klanten die verknocht zijn aan outlook, je zou ook naar een andere mail client uit kunnen kijken aangezien MS je kennelijk niet echt meer wil met je geIMAP).
[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 27-07-2016 20:37 ]
Stel dat ik van Outlook afstap, welke is dan een aan te raden vervanger? Is de ingebouwde W10 mail goed?gekkie schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:37:
[...]
Als je de mappen aanpast aan wat OL 2016 wil en ze vervolgens in 2010 (en je webmail etc) daar aan koppelt, dan zou het in theorie goed moeten komen.
(been there done that, na wat lichte frustraties, voor klanten die verknocht zijn aan outlook, je zou ook naar een andere mail client uit kunnen kijken aangezien MS je kennelijk niet echt meer wil met je geIMAP).
Hangt van je behoeften af denk ik (en bijvb integratie met agenda).ikbenben schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:40:
[...]
Stel dat ik van Outlook afstap, welke is dan een aan te raden vervanger? Is de ingebouwde W10 mail goed?
Gebruik zelf al tijden "the bat!", heeft geen agenda, maar is wel lekker vlot ook met wat grotere imap boxen.
(lees > 300.000 emails verspreid over iets van 10 mailboxen). Maar goed zullen er ook genoeg zijn die dat niks zullen vinden (en ik mail voornamelijk plaintext en geen html zooi dus daar weer geen ervaring mee).
Verder is de betere basis behoeften thunderbird nog een gratis client die je zou kunnen proberen.