Telenet webmail en Outlook 2016 mappen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-06 20:50
Ik ben sinds deze week overgestapt van Windows 7 naar Windows 10. Voor mails gebruik ik graag Outlook van het Office pakket. Nu heb ik mijn mails via het IMAP account gesyncroniseert maar staan sommige mappen dubbel, ttz ik heb een map Verwijderde Items (waar mijn verwijderde items instaan tot net voor de overstap naar W10) en een map Trash (waar de nieuwe verwijderde items staan).
Is er een mogelijkheid om die verwijderde items die in de map Trash toekomen in de map Verwijderde Items laten toe te komen?
Eigenlijk heb ik het zelfs voor meerdere gelijkaardige mappen,bv ook nog Sent en Verzonden Items, Drafts en Concepten, Infected Items en Geïnfecteerde Items.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
Sommige mappen zijn echte IMAP mappen, sommige mappen zijn Outlook mappen. Je kan misschien het beste de IMAP mappen verbergen (bij abonnementen) gezien Outlook niet erg goed werkt met IMAP mailserver integratie voor het opslaan van verzonden mail en verwijderde mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-06 20:32
ben je heel toevallig van een engelse naar een nederlandse versie gegaan? of vica versa? Eerst even een taalpakket installeren.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
@johnkeates

welke zijn dan de IMAP mappen, de nieuwe of de oude?
Hoe doe ik dat dan?

@muppet99

nee, altijd in het Nederlands geweest. Als ik mijn webmail open staan diezelfde mappen Nederlandstalig maar in Outlook Engelstalig.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-06 20:32
Is je Outlook dus nu ook in het Nederlands? Want die mappen worden aangemaakt naar aanleiding van de versie die je geïnstalleerd hebt. Je kan ook je pst veilig stellen en handmatig importeren. Met Outlook is het meestal zo dat je handmatig sneller klaar bent.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-06 00:15
Dit is een "feature" van nieuwe outlook versies, ik meen vanaf versie 2013.
Daarbij kun je de mappen op de imap server niet meer koppelen aan de mappen die outlook hanteert (zoals dat tot versie 2013 wel gewoon kon).
Daarbij zijn de mappen die outlook hanteert ook nog eens taalspecifiek (en op de server vaak Engels), dus dat matcht niet.

Soms kun je op de server de mappen wel aanpassen aan wat outlook heeft verzonnen
(er vanuitgaande dat je geen shared imapbox gebruikt in combinatie met 2x outlook met verschillende talen).

Kortom het werkte allemaal prima en lijkt min of meer on purpose gesloopt door Microsoft (, ik zie althans geen fatsoenlijke reden waarom je die werkende functionaliteit eruit zou halen).

[ Voor 14% gewijzigd door gekkie op 27-07-2016 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
muppet99 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:53:
Is je Outlook dus nu ook in het Nederlands? Want die mappen worden aangemaakt naar aanleiding van de versie die je geïnstalleerd hebt. Je kan ook je pst veilig stellen en handmatig importeren. Met Outlook is het meestal zo dat je handmatig sneller klaar bent.
Yep, alles is gewoon in het Nederlands, webmail, Outlook en Windows.
Ik hoef toch niets te importeren? Als ik de account instel in Outlook 2016 wordt alles gewoon automatisch gesyncroniseert omdat het IMAP is.
gekkie schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 18:01:
Dit is een "feature" van nieuwe outlook versies, ik meen vanaf versie 2013.
Daarbij kun je de mappen op de imap server niet meer koppelen aan de mappen die outlook hanteert (zoals dat tot versie 2013 wel gewoon kon).
Daarbij zijn de mappen die outlook hanteert ook nog eens taalspecifiek (en op de server vaak Engels), dus dat matcht niet.

Soms kun je op de server de mappen wel aanpassen aan wat outlook heeft verzonnen
(er vanuitgaande dat je geen shared imapbox gebruikt in combinatie met 2x outlook met verschillende talen).

Kortom het werkte allemaal prima en lijkt min of meer on purpose gesloopt door Microsoft (, ik zie althans geen fatsoenlijke reden waarom je die werkende functionaliteit eruit zou halen).
Dus het wordt ingewikkeld :)
Ik heb nl. een dualboot systeem met Windows 7 waarop Outlook 2010 staat en Windows 10 waarop Outlook 2016 staat. Als ik in W10 Outlook mappen ga aanpassen gaat dit dan geen conflicten geven in W7 Outlook?
Ik heb wel al gemerkt dat als ik iets aanpas in Outlook het automatisch ook aangepast is in de webmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
ikbenben schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:34:
[...]
Dus het wordt ingewikkeld :)
Ik heb nl. een dualboot systeem met Windows 7 waarop Outlook 2010 staat en Windows 10 waarop Outlook 2016 staat. Als ik in W10 Outlook mappen ga aanpassen gaat dit dan geen conflicten geven in W7 Outlook?
Ik heb wel al gemerkt dat als ik iets aanpas in Outlook het automatisch ook aangepast is in de webmail.
Als je de mappen aanpast aan wat OL 2016 wil en ze vervolgens in 2010 (en je webmail etc) daar aan koppelt, dan zou het in theorie goed moeten komen.
(been there done that, na wat lichte frustraties, voor klanten die verknocht zijn aan outlook, je zou ook naar een andere mail client uit kunnen kijken aangezien MS je kennelijk niet echt meer wil met je geIMAP).

[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 27-07-2016 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
gekkie schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:37:
[...]

Als je de mappen aanpast aan wat OL 2016 wil en ze vervolgens in 2010 (en je webmail etc) daar aan koppelt, dan zou het in theorie goed moeten komen.
(been there done that, na wat lichte frustraties, voor klanten die verknocht zijn aan outlook, je zou ook naar een andere mail client uit kunnen kijken aangezien MS je kennelijk niet echt meer wil met je geIMAP).
Stel dat ik van Outlook afstap, welke is dan een aan te raden vervanger? Is de ingebouwde W10 mail goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
ikbenben schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:40:
[...]
Stel dat ik van Outlook afstap, welke is dan een aan te raden vervanger? Is de ingebouwde W10 mail goed?
Hangt van je behoeften af denk ik (en bijvb integratie met agenda).

Gebruik zelf al tijden "the bat!", heeft geen agenda, maar is wel lekker vlot ook met wat grotere imap boxen.
(lees > 300.000 emails verspreid over iets van 10 mailboxen). Maar goed zullen er ook genoeg zijn die dat niks zullen vinden (en ik mail voornamelijk plaintext en geen html zooi dus daar weer geen ervaring mee).

Verder is de betere basis behoeften thunderbird nog een gratis client die je zou kunnen proberen.
Pagina: 1