Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-03 19:34
Zoals de titel van dit topic ook omschrijft hebben ik en mede tweaker valiante (plaatsing naam in overleg uiteraard! )een raar probleem:

Valiante had een leuke cameratas op vraag en aanbod staan en dat leek mij opzich wel wat, na wat heen en weer gemail zijn we uiteindelijk tot een prijs gekomen. Het contact verloopt trouwens correct en vriendelijk, ik twijfel dan ook niet aan de integriteit van Valiante.

Dit is de voorlopige tijdlijn
  • Prijs overeengekomen ( 11 juli )
  • Overmaken van het geld van ABN naar Rabo ( 11 Juli )
  • Valiante geeft aan dat het niet doorgaat omdat het geld niet op zijn rekening is verschenen ( 16 Juli )
  • Ik vraag aan Valiante of hij het Iban nummer kan controleren welke hij gestuurd heeft; toevallig had ik die dag nog 2 overboekingen gedaan naar Rabo die wel aangekomen waren. Ik vraag hem of ik mijn bank moet bellen ( 16 Juli )
  • Valiante stuur nogmaals het nummer, ik controleer het en het klopt ( 16 Juli )
  • Ik bel naar mijn bank ABN, ik word snel en goed geholpen door een aardige mevrouw, ze geeft aan dat de transactie goed verlopen is en geeft mij een zogenaamd Bulk id, die gebruikt kan worden ter referentie bij de andere bank, ( :Bulk id : i6193165001 ) (18 Juli )
  • Valiante geeft nogmaals aan dat hij het geld echt niet ontvangen heeft en dat hij zijn bank heeft gebeld die dit nader gaan onderzoeken ( 18 Juli )
  • Valiante gaat wederom contact opnemen met de bank en vraag mij om de betalingsgegevens en bulk id en nogmaals of ik het iban nummer waar het naar overgemaakt is wil controleren ( 19 Juli )
  • Ik maak een kopie van de tekst op mijn ABN amro rekening en stuur deze, ze lijken te kloppen ( 20 Juli )
  • Valiante heeft zijn bank weer gebeld en deze geven aan z.s.m. terug te bellen ( 20 Juli )
  • Ik geef aan het topic te gaan maken, en vraag hem nog een keer de bank te bellen (27 Juli )
De vragen die ik voor jullie heb:
Is er iemand die zo iets al eerder meegemaakt heeft en dit ook heeft kunnen oplossen?
Zijn er dingen die ik nog zou kunnen doen?

[ Voor 20% gewijzigd door defiantxtc op 27-07-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Al eerste: ik zie heel veel non-informatie , misschien wil je je verhaal wat inkorten en overzichtelijker maken

Als ik de details van een transactie open in de Rabo App kan ik kiezen voor "deel transactie" waarna een pdf met daarin wat details gegenereerd wordt. MIsschien kun je hier wat mee als bewijslast van de transactie richting Valiante

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valiante
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-03 01:15
Imnoa schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:38:
Al eerste: ik zie heel veel non-informatie , misschien wil je je verhaal wat inkorten en overzichtelijker maken

Als ik de details van een transactie open in de Rabo App kan ik kiezen voor "deel transactie" waarna een pdf met daarin wat details gegenereerd wordt. MIsschien kun je hier wat mee als bewijslast van de transactie richting Valiante
het deel transactie is zichtbaar bij de heer maar bij mij is er niks aangekomen dus kan ik niks delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
valiante schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:39:
[...]

het deel transactie is zichtbaar bij de heer maar bij mij is er niks aangekomen dus kan ik niks delen
My bad, ik dacht dat TS bij Rabo zat.

In de Rabo App zit wel een chat functie, probeer die eens

Edit:

Aangezien de "verzendende" bank zegt dat de transactie goed verlopen is, lijkt het mij zaak dat er contact wordt opgenomen met de ontvangende bank en er daar op hameren dat het e.e.a wordt uitgezocht. Veel meer kunnen jullie niet doen

Edit2: Als Valiante wel tijd heeft om te reageren op mails en dit topic, moet een gesprek van 10 min richting de bank ook wel gaan toch ? Desnoods livechat of twitter/facebook

[ Voor 55% gewijzigd door ImNotnoa op 27-07-2016 14:44 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:40

FreakNL

Well do ya punk?

Raar verhaal.

Komt dit uberhaupt voor? Ik dacht dat bankzaken / systemen wel redelijk waterdicht waren?

Ik heb er echt nog nooit van gehoord dat een transactie er wel uitgaat (met het correcte bankrekeningnummer) en daarna nooit aankomt bij de ontvangende bank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
Deze optie heb ik nog niet kunnen vinden in de abn amro ap.. ik zal het geheel iets overzichtelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
defiantxtc schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:49:
Deze optie heb ik nog niet kunnen vinden in de abn amro ap.. ik zal het geheel iets overzichtelijker maken.
Als het er bij jouw bank "uit" gegaan is moet Valiante nu gewoon contact opnemen met zijn bank. (en er op blijven hameren dat het uitgezocht wordt, desnoods laten escaleren indien mogelijk. Niet ophangen voor er meer duidelijk is.

En met @hierboven. Dit is idd vrijwel waterdicht, ik heb ook geen idee wat hier misgegaan kan zijn

[ Voor 25% gewijzigd door ImNotnoa op 27-07-2016 14:52 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:50
Tja, heel vreemd verhaal, met een heel logische verklaring. User valiante spreekt niet de waarheid. Zal wellicht niet gewaardeerd worden dat ik dit zeg, maar het verklaart alles.

Wellicht zelf eens bellen met de Rabobank met het bulk-id. Wellicht dat ze daarmee iets over de transctie kunnen zeggen?

[ Voor 25% gewijzigd door Maverick op 27-07-2016 14:54 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:38
Zelf heb ik een soortgelijk iets meegemaakt. Tijdens een vakantie een betaling gedaan van ruim €100 maar toen liep te pinautomaat vast. Op verzoek van de winkel nogmaals geprobeerd te betalen en toen ging het wel goed.

Eenmaal weer in het hotel vertrouwde ik het niet helemaal en heb ik mijn saldo gecheckt via de ABN Amro app, waar ik zag dat het geld tweemaal afgeschreven was.
Uiteraard de volgende dag boos terug naar de winkel gegaan, zij hebben toen alle gegevens erbij gepakt en hun kassa klopte exact met de verwachting. Uiteindelijk contact opgenomen met ABN Amro en wat blijkt: het is mogelijk dat transacties vast kunnen lopen. Het geld was inderdaad tijdens de eerste transactie van mijn rekening afgegaan maar niet bij de ontvangende partij terecht gekomen. Ze gaven aan dat het vanzelf weer rechtgezet zou worden en uiteindelijk na ruim 2 weken stond het geld weer op mijn eigen rekening.

Het klinkt dus een beetje vreemd, maar transacties kunnen schijnbaar dus in een soort van limbo terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valiante
Maverick schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:53:
Tja, heel vreemd verhaal, met een heel logische verklaring. User valiante spreekt niet de waarheid. Zal wellicht niet gewaardeerd worden dat ik dit zeg, maar het verklaart alles.
dat mag zeker verwacht worden maar ik heb echter al het pakket met adreslabel klaargemaakt en al omdat ik nog 2 pakketen die week moest versturen,het pakket ligt nog steeds hier en zal zelfs een foto uploaden ervan,ben ook eerlijk geweest te zeggen dat de advertentie opnieuw geplaatst is wegens misgaan van overeengekomen verkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valiante
Flapperbol schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:55:
Zelf heb ik een soortgelijk iets meegemaakt. Tijdens een vakantie een betaling gedaan van ruim €100 maar toen liep te pinautomaat vast. Op verzoek van de winkel nogmaals geprobeerd te betalen en toen ging het wel goed.

Eenmaal weer in het hotel vertrouwde ik het niet helemaal en heb ik mijn saldo gecheckt via de ABN Amro app, waar ik zag dat het geld tweemaal afgeschreven was.
Uiteraard de volgende dag boos terug naar de winkel gegaan, zij hebben toen alle gegevens erbij gepakt en hun kassa klopte exact met de verwachting. Uiteindelijk contact opgenomen met ABN Amro en wat blijkt: het is mogelijk dat transacties vast kunnen lopen. Het geld was inderdaad tijdens de eerste transactie van mijn rekening afgegaan maar niet bij de ontvangende partij terecht gekomen. Ze gaven aan dat het vanzelf weer rechtgezet zou worden en uiteindelijk na ruim 2 weken stond het geld weer op mijn eigen rekening.

Het klinkt dus een beetje vreemd, maar transacties kunnen schijnbaar dus in een soort van limbo terecht komen.
ook last van gehad met mijn mobiele provider waarbij de automatische incasso als betaald werd laten zien(nieuw abbo eerste maand) er na 2 weken nog niks was afgegaan ik erachteraan bellen en handmatig betalen werd het later alsnog incasseert moest ik weer bellen om de extra betaalde maand terug te vorderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
valiante schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:55:
[...]

dat mag zeker verwacht worden maar ik heb echter al het pakket met adreslabel klaargemaakt en al omdat ik nog 2 pakketen die week moest versturen,het pakket ligt nog steeds hier en zal zelfs een foto uploaden ervan,ben ook eerlijk geweest te zeggen dat de advertentie opnieuw geplaatst is wegens misgaan van overeengekomen verkoop
Advocaat van de duivel : Je kunt natuurlijk ook twee keer willen cashen voor één product.

Waarom bel je niet nogmaals je bank? Deze keer standvastig zijn en niet ophangen voor je een antwoord hebt. Mochten ze willen terugbellen : Met wie heb ik gesproken , wanneer word ik teruggebeld en door wie.

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valiante
Imnoa schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:58:
[...]

Advocaat van de duivel : Je kunt natuurlijk ook twee keer willen cashen voor één product.

Waarom bel je niet nogmaals je bank? Deze keer standvastig zijn en niet ophangen voor je een antwoord hebt. Mochten ze willen terugbellen : Met wie heb ik gesproken , wanneer word ik teruggebeld en door wie.
dat ga ik zeker doen (staat er ook dat bij )maar ben druk bezig met studeren en verhuizen dus dit moet ik een paar dagen uitstellen, ik ga sowieso naar de locale rabobank toe en neem idem contact met de chat/tel van rabo op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Titel ontdaan van de onnodige uitroeptekens en tikje richting WI

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
valiante schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:00:
[...]

dat ga ik zeker doen maar ben druk bezig met studeren en verhuizen dus dit moet ik een paar dagen uitstellen, ik ga sowieso naar de locale rabobank toe en neem idem contact met de chat/tel van rabo op
Je kunt wel meerdere keren reageren en meelezen in dit topic maar geen telefoongesprek van 15 minuten voeren ?

Noem me wantrouwig maar je lijkt niet echt welwillend om dit op te lossen

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
Jongens, ik snap jullie helemaal maar voorlopig heeft Valiante niets gedaan wat mij doet vermoeden dat het foute boel is, heeft zelfs de afgelopen tijd positive feedback gehad voor overige advertenties.

Misschien niet doorgezet bij de bank maar voorlopig geen indicatie voor iets anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-04 14:30
Nee maar feit blijft wel dat het vrij lullig is dat jouw geld nu weg is en hij daar schijnbaar niet al teveel moeite voor lijkt te doen om erachteraan te gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

defiantxtc schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:02:
Jongens, ik snap jullie helemaal maar voorlopig heeft Valiante niets gedaan wat mij doet vermoeden dat het foute boel is, heeft zelfs de afgelopen tijd positive feedback gehad voor overige advertenties.

Misschien niet doorgezet bij de bank maar voorlopig geen indicatie voor iets anders.
Feit is dat je op zoek bent naar een antwoord dat er niet is - If it smells like....

Het kan natuurlijk anders zitten, uitzonderingen zijn er altijd. Maar ik vind de onwelwillendheid om de bank te bellen boekdelen spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Je kunt zelf ook jouw bank even bellen en vragen hoe groot de kans nu precies is dat zo'n transactie mislukt of om welke reden dan ook niet aankomt. Hij is bij de ABN met een batch er uit gegaan. Dan neem ik aan dat hij ergens aankomt en niet verdwijnt in het luchtledige.

Wellicht kan de ABN bij de Rabo informeren , dit zul je zelf niet kunnen ivm privacywetten

Als ABN zegt "Verzonden = Verzonden" dan wist ik genoeg

[ Voor 9% gewijzigd door ImNotnoa op 27-07-2016 15:13 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:10:
[...]

Feit is dat je op zoek bent naar een antwoord dat er niet is - If it smells like....

Het kan natuurlijk anders zitten, uitzonderingen zijn er altijd. Maar ik vind de onwelwillendheid om de bank te bellen boekdelen spreken.
Er is wel degelijk contact met de bank geweest, ik heb hier de screenshots van gezien. ik snap jullie reacties volkomen maar ik geloof niet dat dat hier aan de orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:56
In theorie kan het zijn dat een betaling blijft 'hangen' bij de afhandelaar van betalingen, alleen komt dit normaliter snel boven drijven. Ik weet dat het door een programmeerfout wel eens is voorgekomen dat een hele batch betalingen niet goed ging, maar dan wordt het betalingsbestand geweigerd en moet het eerst uitgezocht worden met vertraging als gevolg. Als dit daar is blijven steken is dat redelijk uniek. Blijft wel belangrijk dit zsm te melden bij de ontvangende bank, de verzendende bank doet nu niets en hoe meer tijd verstrijkt hoe lastiger het wordt te achterhalen wat er mis ging...

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
Eigen bank gesproken, ze gaan een onderzoek starten waarvan ik binnen 2 dagen bevestiging heb en binnen 2 weken resultaat, we wachten het af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Laatst online: 19:04

The End

!Beginning

defiantxtc schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:52:
Eigen bank gesproken, ze gaan een onderzoek starten waarvan ik binnen 2 dagen bevestiging heb en binnen 2 weken resultaat, we wachten het af...
Ik denk dat valiante er straks achter komt dat hij jouw betaling toch over het hoofd heeft gezien. Sterker nog; ik denk dat hij er sneller achter komt als jij alvast aangifte gaat doen. Dat hij nu geen tijd zou hebben om te bellen zorgt er ook wel voor dat de alarmbellen afgaan.

Alles kan natuurlijk, maar dit is wel heel erg onwaarschijnlijk. Wat is er uit het onderzoek van de bank van valiante naar voren gekomen? Een verzoek daarvoor heeft hij al op 18 juli gedaan.

[ Voor 14% gewijzigd door The End op 27-07-2016 16:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• valiante
The End schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:28:
[...]

Ik denk dat valiante er straks achter komt dat hij jouw betaling toch over het hoofd heeft gezien. Sterker nog; ik denk dat hij er sneller achter komt als jij alvast aangifte gaat doen. Dat hij nu geen tijd zou hebben om te bellen zorgt er ook wel voor dat de alarmbellen afgaan.

Alles kan natuurlijk, maar dit is wel heel erg onwaarschijnlijk. Wat is er uit het onderzoek van de bank van valiante naar voren gekomen? Een verzoek daarvoor heeft hij al op 18 juli gedaan.
Ik moet mensen gelijk geven maar het komt wel zeer cru over( ik ben eerlijk en wil in de toekomst gebruik maken van tweakers)
Ik heb zojuist gechat gebeld met rabo twente en ga zometeen screenshots sturen van deze maand naar de heer toe (al gedaan van de 2e chat zometeen nog de rekening) en zal vragen of ilhij ze ook hier wil plaatsen, wat is nou beter bewijs dan fotos van de rekening zou ik zeggen

Edit om niet gevoelige info te verschaffen zal ik t toch alleen naar ts sturen

edit 2:
stappen ondernomen

2x bank gebeld
2x live chat
wachtend gebeld worden
nog naar de bank gaan
screenshots livechats en rekening van deze maand verschaft

ik en ts waren het SAMEN eens om dit te posten om hulp te vragen

[ Voor 12% gewijzigd door valiante op 27-07-2016 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Onschuldig tot schuld bewezen is lijkt mij. Hopelijk komt er iets positiefs uit het onderzoek en kan valiante van alle blaam gezuiverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-04 19:37
Probeer eens een overschrijving van €0,01 te maken richting valiante? Kijk dan of dat opnieuw fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 11:18
*knip* Ander probleem, ander topic.

[ Voor 94% gewijzigd door Krisp op 29-07-2016 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
BabyRattle schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:30:
...Banken houden ten onrechte geld langer vast is mijn mening...
Valutering is verboden, maar banken? Je weet het nooit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

valiante schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:40:
[...]

Ik moet mensen gelijk geven maar het komt wel zeer cru over( ik ben eerlijk en wil in de toekomst gebruik maken van tweakers)
Ik heb zojuist gechat gebeld met rabo twente en ga zometeen screenshots sturen van deze maand naar de heer toe (al gedaan van de 2e chat zometeen nog de rekening) en zal vragen of ilhij ze ook hier wil plaatsen, wat is nou beter bewijs dan fotos van de rekening zou ik zeggen

Edit om niet gevoelige info te verschaffen zal ik t toch alleen naar ts sturen

edit 2:
stappen ondernomen

2x bank gebeld
2x live chat
wachtend gebeld worden
nog naar de bank gaan
screenshots livechats en rekening van deze maand verschaft

ik en ts waren het SAMEN eens om dit te posten om hulp te vragen
toon volledige bericht
Kijk, dit klinkt ook al heel anders :)

Ik neem mijn woorden iig terug - dit ziet er heel anders uit. Ik ben steeds nieuwsgieriger naar de uitkomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiantxtc
Vandaag resultaat gehad van het onderzoek van ABN ..via de post (in 2016) hierbij bevestigen zij dat het geld op 12 Juli is bijgeschreven.

wordt vervolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 19:01

Qwerty-273

Meukposter

Dus nu nog een onderzoek van de Rabo of daar alles goed is gegaan?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Laatst online: 20:17
Hoezo bied Valiante opnieuw zijn product aan in V&A? Ik vind dit een beetje raar.

TS heeft al voor product betaald én bewijslast van betaling geleverd.
Valiante zou dan kunnen kiezen om
1) Het product alvast te versturen en de geldzaken later even te regelen. Ik bedoel, verzendlabel was toch al aangemaakt.
2) Het product even achterhouden tot alles geregeld is en zodra alles goed is alsnog versturen.

Maar om nou de koop te annuleren en het nogmaals aan te bieden terwijl TS al betaald heeft.
Heb je nog wat van het onderzoek van Valiante gehoord?

[ Voor 8% gewijzigd door Valandin op 03-08-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13

Seraphin

Meep?

Zoals ik het nu zo zie kun je (defiant) nu toch wel redelijk duidelijk aantonen dat je aan je betalingsverplichting hebt voldaan. Immers; afgeboekt & bevestigd door jouw bank dat het aan het begunstigde rekeningnummer is overgemaakt.

Theoretisch kan het bij de ontvangende bank helemaal spaak zijn gelopen. Echter; we zijn nu alweer 3 volle weken verder. Dat sluit een algemene storing van een batchverwerking aan de kant van Rabo eigenlijk al wel uit; zoiets zou al lang zijn opgepikt en gecorrigeerd in de afgelopen periode. Dan rest de kans dat precies jouw betaling (of op zijn ergst een klein plukje) niet goed is verwerkt en dat dit geld nu ergens op een tussenrekening staat te wachten om opgemerkt te worden. Aangezien het vandaag de derde werkdag van een nieuwe maand is (oftewel; alle banken zijn druk doende de maandcijfers te verwerken en ik schat dat de beter georganiseerde banken al wel zo'n beetje klaar zijn), wordt die kans nu ook wel steeds kleiner.

Indien aan het einde van deze week (= werkdag 5, dan mag je verwachten dat de balansen e.d. wel gesloten zijn) bij Rabo nog steeds geen lampje is gaan branden (d.w.z. de fout is opgemerkt en met 1000 excuses gecorrigeerd), dan kun je de kans van een verwerkingsfout eigenlijk wel uitsluiten.

Staat het product van Valiante nog steeds te koop? Eigenlijk is dat raar; er is een overeenkomst, koper heeft zich aan betalingsplicht gehouden, verkoper echter niet aan leveringsplicht.

Mocht nu toch opeens het goede bericht komt dat Rabo de bijschrijving heeft geregeld maar dat het product nu al aan iemand anders is verstuurd, en dat het geld "zo snel mogelijk" wordt teruggestort, dan mag je je eigen conclusie trekken.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

defiantxtc schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:58:
Vandaag resultaat gehad van het onderzoek van ABN ..via de post (in 2016) hierbij bevestigen zij dat het geld op 12 Juli is bijgeschreven.

wordt vervolgd..
Heeft Valiante zijn rekening overzicht nog aan jou laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The plot thickens.... Ohoh. Had ik in eerste instantie dan toch gelijk en heeft hij ons om de tuin geleid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Qwerty-273 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:47:
Dus nu nog een onderzoek van de Rabo of daar alles goed is gegaan?
Dit had ik ook al voorgesteld maar Valiante lijkt niet echt meewerkend om dit in gang te zetten (tenminste ik neem aan dat alleen de ontvangende partij zo'n onderzoek in gang kan zetten bij zijn eigen bank)

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
The End schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:19:
[...]

Heeft Valiante zijn rekening overzicht nog aan jou laten zien?
Ja dat heeft hij gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:39

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Even wat uitleg: Een betaling tussen 2 banken verloopt altijd via een zogenoemd Clearing House (ACH), dit zijn doorgaans Equens of EBA. Deze ontvangen van de verzendende bank inderdaad altijd bulkfiles met opdrachten die door de betreffende ACH worden doorgezet naar de bank begunstigde.

Een (2e lijns) medewerker van de ABN Amro zou moeten kunnen zien of deze betaling aan Equens of EBA is afgeleverd en vervolgens die betreffende partij kunnen benaderen. Voor Equens hebben banken een apart telefoonnummer voor navraag, voor EBA kan er een online formulier (ICU) worden ingediend.

Kortom, TS dient hier aan de ABN te vragen bovenstaand onderzoek te starten daar zij de initiërende partij zijn. Echter kom het praktisch nooit voor dat er zomaar een betaling "verdwijnt" en is óf de begunstigde wel degelijk gecrediteerd, óf heeft de opdrachtgever (TS) de betaling retour gekregen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bvk schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:39:
Even wat uitleg: Een betaling tussen 2 banken verloopt altijd via een zogenoemd Clearing House (ACH), dit zijn doorgaans Equens of EBA. Deze ontvangen van de verzendende bank inderdaad altijd bulkfiles met opdrachten die door de betreffende ACH worden doorgezet naar de bank begunstigde.

Een (2e lijns) medewerker van de ABN Amro zou moeten kunnen zien of deze betaling aan Equens of EBA is afgeleverd en vervolgens die betreffende partij kunnen benaderen. Voor Equens hebben banken een apart telefoonnummer voor navraag, voor EBA kan er een online formulier (ICU) worden ingediend.

Kortom, TS dient hier aan de ABN te vragen bovenstaand onderzoek te starten daar zij de initiërende partij zijn. Echter kom het praktisch nooit voor dat er zomaar een betaling "verdwijnt" en is óf de begunstigde wel degelijk gecrediteerd, óf heeft de opdrachtgever (TS) de betaling retour gekregen.
En dat antwoord je nu NA de uitslag van het onderzoek. Chapeau. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Anoniem: 472287 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:53:
[...]

En dat antwoord je nu NA de uitslag van het onderzoek. Chapeau. :p
Ik heb nog niets van een uitslag gezien? Alleen dat de ABN Amro heeft aangegeven dat het is afgeschreven en dat de Rabo Bank aangeeft de bewuste bijschrijving niet te zien?

Vandaar dat de ABN Amro als bovenstaande inderdaad waar is nu een navraag op moet starten bij EBA of Equens.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bvk schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:02:
[...]

Ik heb nog niets van een uitslag gezien? Alleen dat de ABN Amro heeft aangegeven dat het is afgeschreven en dat de Rabo Bank aangeeft de bewuste bijschrijving niet te zien?

Vandaar dat de ABN Amro als bovenstaande inderdaad waar is nu een navraag op moet starten bij EBA of Equens.
vandaag, 11:58, bericht van TS.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Anoniem: 472287 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:13:
[...]

vandaag, 11:58, bericht van TS.... O-)
I see.... :D

Dan is het nu aan Valliante of de Rabo Bank om het tegendeel te bewijzen. Maar als de ABN de bij boeking bevestigd moet dit ook al door de Rabo erkend zijn.

En is er dus iets mis met het afschrift van de begunstigde wat aan TS getoond is...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

valiante schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:57:
[...]

ook last van gehad met mijn mobiele provider waarbij de automatische incasso als betaald werd laten zien(nieuw abbo eerste maand) er na 2 weken nog niks was afgegaan ik erachteraan bellen en handmatig betalen werd het later alsnog incasseert moest ik weer bellen om de extra betaalde maand terug te vorderen
Het lijkt mij dat je op zoek moet naar een andere bank: blijkbaar is dit dus niet de eerste overschrijving die de mist in gaat...

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
defiantxtc schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:58:

wordt vervolgd..
bvk schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:39:

@TS, je wilt dus bovenstaande doen :) Goeie info bvk!

En ik denk ook ondertussen je aangifte voorbereiden (zie dikgedrukte)

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiantxtc
Het is opgelost! Valiante had nog wat dingen verkocht (via mp e.d.) die werden betaald vanaf rekeningen die voor fraude (misschien oplichting??) werden misbruikt, deze zijn door de Rabobank opgepikt en daarmee ook mijn betaling. Hier zouden ze valiante via de post (2016) over informeren maar dit is nooit gebeurd/aangekomen.

heb ondertussen een track n trace ontvangen en nu wachten op het pakketje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05 14:01
Maar valiante had toch telefonisch contact met de bank? Toen is er niets over vermeld? Raar verhaal hoor, ik zou mij kunnen voorstellen dat ze dan rek van valiante bevriezen, maar dan zou jouw betaling nooit overgeschreven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
defiantxtc schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:57:
Het is opgelost! Valiante had nog wat dingen verkocht (via mp e.d.) die werden betaald vanaf rekeningen die voor fraude (misschien oplichting??) werden misbruikt, deze zijn door de Rabobank opgepikt en daarmee ook mijn betaling. Hier zouden ze valiante via de post (2016) over informeren maar dit is nooit gebeurd/aangekomen.

heb ondertussen een track n trace ontvangen en nu wachten op het pakketje.
Wel een héél toevallige samenloop van omstandigheden allemaal maar fijn dat je in ieder geval je gekochte product kan ontvangen :)

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 19:01

Qwerty-273

Meukposter

muffstuff schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:06:
Raar verhaal hoor, ik zou mij kunnen voorstellen dat ze dan rek van valiante bevriezen, maar dan zou jouw betaling nooit overgeschreven zijn.
Raar inderdaad. Maar als een rekening "bevroren" is geldt dat vziw alleen voor uitgaande stromen (overschrijvingen of geldopnames), binnenkomende stromen kunnen dan gewoon doorgaan. Dat zou dus niet deze overboeking naar valiante moeten vertragen.
Dat is wellicht iets wat beter omschreven is (of kan worden) door de Rabo richting valiante.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

*knip* geen ongefundeerde speculaties hier.

[ Voor 93% gewijzigd door Krisp op 04-08-2016 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-05 16:16
Ok dus de banken krijgen een melding over een vies rekening nr, en die veroorzaakt dan op jou legale en normale bankrekening een blok, op het geld wat naar jou gestuurd wordt, (ts. jou rekening is niet vies toch?)

Dus als ik wat van mp koop en het op mijn rekening laat storten en de rekening waar het vandaan komt is verdacht kan het maar zo zijn dat de andere stortingen van andere rekeningen stokt en je betalingen dus niet meer binnen komen?

Als dat zo is??

[ Voor 7% gewijzigd door Mel33 op 04-08-2016 14:12 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05 14:01
The End schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:53:
[...]

Dit is goed nieuws voor jou, maar ik geloof er echt geen ene .... van. Heb jij dit zelf van de bank vernomen of heeft Valiante dit aan jou verteld?
Dit is wel handig om te weten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Om met Baby Herman te spreken: "this case stinks like yesterdays diapers"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Qwerty-273 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:43:
[...]

Raar inderdaad. Maar als een rekening "bevroren" is geldt dat vziw alleen voor uitgaande stromen (overschrijvingen of geldopnames), binnenkomende stromen kunnen dan gewoon doorgaan. Dat zou dus niet deze overboeking naar valiante moeten vertragen.
Dat is wellicht iets wat beter omschreven is (of kan worden) door de Rabo richting valiante.
Er zijn drie blokkademogelijkheden voor een rekening als geheel: In/Uit, Uit, In

In geval van (vermoeden van) fraude krijgt de rekening een In/Uit, dat werkt niet betaal-opdrachtspecifiek. Logisch ook, want welke opdrachten zijn er wel of niet frauduleus? Dat is met de beperkt beschikbare data niet te verifieren.

Ik werk al een jaar of vijf bij binnen- en buitenlandse banken met (SEPA) betalingsverkeer en ik kan me geen scenario voorstellen waarin het verhaal van valiante waar is.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• valiante
zeer spijtig om van zoveel mensen alleen maar negatief advies naar mijn kant te horen.
ik stond tegenover ts communicatief zeer open heb veel stappen ondernomen en er bewijzen van geleverd en mijn doel was net als ts om een oplossing te vinden zodat alles goed kwam,dit is uiteindelijk toch goedgekomen(na veel communicatieve blokkades van mijn bank) en is de rekening toch uiteindelijk gekomen.
ik vind de tweakers v&a een geweldige uitvinding waar ik graag gebruik van ga maken maar bij de forums laat ik het wel voortaan mocht ik weer in zo een situatie komen te zitten(mijn kant van het verhaal)
bs of geen bs alles is goedgekomen en ts krijgt zijn pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
In je communicatie laat je blijken dat je er weinig moeite voor doet en geen haast maakt, daar zit het hem in.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online

[ Voor 90% gewijzigd door Krisp op 04-08-2016 16:25 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 639074

valiante schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:02:
zeer spijtig om van zoveel mensen alleen maar negatief advies naar mijn kant te horen.
[......]
Ik begrijp dat je dat spijtig vindt, aan de andere kant heb ik dit topic met toenemende verbazing gevolgd.
Je mag dan op een zeker onbegrip zijn gestuit, aan de andere kant heb je zelf verontrustende signalen uitgezonden die jouw kant van het gelijk niet echt hielpen.
  • Zo gooi je tijdens deze verontrustende situatie je pakket nogmaals in de verkoop, sorry maar zoiets kan ik niet goed volgen.
  • Je blijkt zélf last te hebben met je mobiele provider en je eigen automatische incasso.
  • Vervolgens kondig je aan dat deze zaak maar een paar dagen moet rusten, omdat je even andere dingen te doen hebt.
Het kan allemaal, maar deze volgorde en hoeveelheid is opvallend te noemen en daarnaast leek je als enige ook een "mogelijk alibi" in de verwarring te hebben. O-)
Ja, het is dan wel pijnlijk als je in dit opzicht geen blaam treft, al is je eigen contributie in dit verhaal niet geweldig te noemen.
Zo had je het pakket tijdens deze afwikkeling nooit opnieuw en zo snel weer in de verkoop mogen gooien, waar je voor een doortastende oplossing zo lekker de tijd leek te nemen.
De koper had immers netjes aan al zijn verplichtingen voldaan.

Bij elkaar verdient dit dus niet direct de schoonheidsprijs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33

[ Voor 117% gewijzigd door Krisp op 04-08-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online

[ Voor 101% gewijzigd door Krisp op 04-08-2016 16:23 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:03

KrazyJay

Heel leuk die speculatie enzo. Ik heb er ook een mening over, maar het helpt niet om maar gelijk het oordeel klaar te hebben en/of met het vingertje te gaan wijzen. Het lijkt me niet zo dat valiante met bewijzen zou moeten komen, het is tenslotte iets tussen koper en verkoper. De TS mag over dit verhaal zijn conclusie trekken.

[ Voor 8% gewijzigd door KrazyJay op 04-08-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Is ook geen oordeel, this meer onze speurneus in ons die dit graag fetelijk wil weten hoe het nu precies zit.
Me andere post klein beetje ter verduidelijking van mijn vermoeden aangepast.

*knip*

[ Voor 134% gewijzigd door Krisp op 04-08-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:03

KrazyJay

Ongetwijfeld, maar jij bent geen partij geweest in deze overeenkomst. Ik zou ook heel graag willen weten hoe het zit, maar dat neemt niet weg dat het ronduit onbeschoft is om maar de indruk te wekken dat valiante de boel aan het flessen is. Nogmaals, ik heb ook mijn mening, maar die houd ik voor me. Met mijn mening is de TS noch de verkoper mee geholpen, al zou het allemaal een scam zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door KrazyJay op 04-08-2016 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
mell33 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:46:
Is ook geen oordeel, this meer onze speurneus in ons die dit graag fetelijk wil weten hoe het nu precies zit.
Me andere post klein beetje ter verduidelijking van mijn vermoeden aangepast.

*knip*
Dat kan, ik wil er verder niet over speculeren :) we komen er hoogstwaarschijnlijk toch niet achter

[ Voor 7% gewijzigd door Krisp op 04-08-2016 16:24 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Nee jammer, maar verkoper zou de brief opnieuw kunnen laten sturen door de bank
ik ben er niet om te bashen, mijn punten bevatten ook tips voor de meneer

[ Voor 32% gewijzigd door Mel33 op 04-08-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Het insinueren van kwaadwillendheid eindigt hier. Dat er vreemde dingen aan de hand lijken daar is iedereen het over eens, ook de betrokkenen. Vervolgens hier iemand zonder ook maar enig bewijs door het slijk halen is ronduit laag en getuigt van weinig respect alswel weinig kennis van de wet.

Iemand publiek beschuldigen van wandaden staat niet voor niets in het Wetboek van Strafrecht als smaad(schrift). Degenen die hier hun ongefundeerde beschuldigingen en insinuaties uiten mogen dus even in de spiegel kijken als ze willen vingerwijzen kwa wandaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Zie hierboven. Om verder speculeren te voorkomen gaat het topic dan ook dicht. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.