Toon posts:

mn p200 upgraden

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een oude p200 MMX met 32mb EDO ram, een Voodoo3 2000, 2,1 Gb quantum HDen een 24 speed CD rom staan.
Ik weet niet wat voor een moederbord erin zit (is eventueel na te kijken als dat nodig mocht zijn).
Ik wil dit oude bakbeest graag upgraden zodat mijn vriendin er op kan counter-strike'en. Zou ik er een amd k62'tje erin kunnen stoppen? zo ja, moet er een nieuw moederbord in (waarschijnlijk wel)en welk zou dat moeten zijn, kan ik de rest van de apparaten (HD, CD rom etc.)er dan gewoon op aansluiten?

BVD, Phish

Verwijderd

Ik heb zoiets vergelijkbaars gedaan met de oude familie pc.
Met een p 166Mhz daarin een nieuwe processor en mammaplank, betekend trouwens ook dat je nieuw geheugen nodig hebt, nl. sdram ipv. edoramNieuwe kast was ook nodig omdat alle nieuwere mammaplankjes onder de nieuwere a.t.x. form factor behoren (een nieuwe standaard ipv de oudere a.t.).
Alles ging goed en kon op elkaar aangesloten worden,aleen de floppydrive wilde niet op het nieuwere sys werken.

Verwijderd

Als je wilt kun je je case behouden door een AT moederbord te kopen.

Een vriend heeft z'n ouwe k6 geupdate door een Asus P5A-B (AT mobo) en een k6-2/500 te kopen. Alles kun je dan houden, behalve het ram geheugen, dan moet je idd zoals de vorige post al vermeld, nieuw SDRAM geheugen kopen.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Is het een merk pc ? Die hebben vaak een afwijkend formaat moederbord of uitgangen. Met een nieuwere harde schijf erin en extra edo zit je wel zo'n beetje aan het maximale wat je kunt upgraden. Als je verder wilt upgraden koop dan een celeron of een duron. Meestal is nieuw bouwen en de oude verkopen het beste. Kijk ook eens op vraag en aanbod .

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Als het toch 'maar' voor je vriendin is en je wilt zo veel mogelijk onderdelen van je pc intact houden, zou je misschien kunnen overwegen om zo'n overdrive processor te kopen. Ze gebruiken meestal AMD K6-2's en zijn wel relatief duur, maar zeker als je een merk-pc hebt zijn ze heel erg makkelijk. Inpluggen en wegwezen, je mag dan geen top-performance krijgen maar Half-Life en de mods daarvoor zouden zeker aardig moeten draaien (ik ken persoonlijk iemand die er een gebruikt in combinatie met een Voodoo2 - loopt allemaal heel aardig). Kijk maar eens op www.evertech.com of http://www.amd.com/products/cpg/upgrade.html

Oh ja en upgrade je geheugen als je kan naar 64mb, dat beinvloedt de performance behoorlijk.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Als je moederbord 2,1 volt ondersteunt kan er een k6-2/k6-2+ in.
Van de k6-2+ weet ik dat die een multiplier van 2 als eentje van 6 ziet waardoor je hem op 6*66=400mhz kan zetten of meer met een hogere busspeed.
Maar de k6-2+ is nog niet te koop.
Je kunt ook een k6-2 proberen, maar ik weet niet of die ook een multiplier van 2 als eentje van 6 herkent, want als die dat niet doet heb je er niks aan.

• Aboe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:51

Aboe

k6-2 ziet multiplier van 2 ook als 6..

dus als het voltage maar goed ingesteld kan worden dan gaat een k6-2 400 helemaal lukken.. (2.2V btw ;)
Pagina: 1