Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sip5080
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 13:55
Op ons werk gebruiken wij een ticket systeem gehost op een externe webserver. Onze klanten versturen email naar diverse soorten email adressen, zoals usb@merk1.nl en tlbuis@merk2.nl deze komen binnen op het ticketsysteem.
Dit mail verkeer wordt (denk ik) eerst naar onze lokale mailserver verstuurt, dit baseer ik op het feit dat de email adressen terug te vinden zijn in de Exchange server onder recipients -> contacts -> mail contact met alle email adressen. Al deze mail wordt blijkbaar geforward dmv deze regel, want bij het Mail Contact is een *External email address opgegeven met invoeging SMTP:<email adres richting de webserver/ticketsysteem).

Wij willen dit mail verkeer graag filteren, zodoende heb ik een trialversie van Eset mailsecurity voor Exchange geïnstalleerd op de server. Dit werkt prima op de mailboxes binnen Exchange, maar blijkbaar niet op mail contacts. De mailprovider heeft een spamfilter, helaas gaat hier alsnog van alles doorheen.

Mijn kennis schiet tekort om een ontwerp te maken voor een oplossing, vandaar mijn vraag hier om enkele stappen in de goede richting.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Je geeft geen informatie over wat voor ticketsysteem (leverancier/merk/type etc) het hier gaat, zonder die info is er eigenlijk geen zinnig woord te zeggen hierover. De aanname dat de mail eerst naar de Exchange gaat is een blinde gok , voor hetzelfde geldt betreft een pop3 box die rechtstreeks uitgelezen wordt en de data achteraf gesynced wordt naar Exchange..... Neem eens contact op met de leverancier van het ticketsysteem en vraag eens hoe dit werkt en/of deze een spamfilter heeft ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zorg eerst eens dat je uittekent hoe het mail verkeer er daadwerkelijk uitziet. Aannames en veronderstellingen schiet je niks mee op.

Daarna kan je pas inzicht krijgen waar je een spamfilter zou moeten plaatsen. Wat is de reden dat je een spamfilter wilt hebben? Hou je doel in ieder geval elke keer goed voor ogen wat je wilt bereiken met een aanpassing om zo de meetbaarheid en dus effectiviteit te kunnen beoordelen achteraf.

https://discord.com/invite/tweakers

• Parzival
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-02 18:33
het gaat hier over mail contacts, dat zijn niets anders dan forwarding objecten. Mail die binnen komt op die contacts gaat gelijk door naar en target SMTP adres (van de hoster). Je zult in dit geval een antispam filter moeten hebben wat op transport rules werkt. Nu weet ik niet welke versie van Exchange jullie zitten, maar bij vanaf 2010 zouden de meeste anti-spam engines ook op transport rules moeten werken.

een andere oplossing zou ook kunnen zijn (en wellicht zelfs veel beter) om gebruik te maken van een extern anti-spam filter zoals bijvoorbeeld (maar er zijn er meerdere) Exchange Online Protection (of hoe het tegenwoordig ook mag heten). Al het email verkeer vanaf internet gaat naar die Online AntiSpam provider en stuurt het dan pas door naar jullie Exchange server (contacts of interne mailboxen op basis van die domein namen). Je filtert het dus nog voor het je eigen Exchange systeem inkomt..

[ Voor 3% gewijzigd door Parzival op 05-08-2016 13:10 ]

Geef me ff wat spatie...: MCM: Directory Services Windows 2008