KPN VDSL met eigen modem EN eigen router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een een eigen netwerk opzetten met eigen apparatuur.
Na wat surfen op het net zie ik nergens duidelijke antwoorden,
maar meer meningen.
De kans zit er ook in dat ik het wellicht zelf niet begrijp. :)

To the point! Ik wil naar de volgende setup:
Muur > Modem > Switch > ExperiaBox > Telefoon & TV
> Eigen router (die ik volledig in eigen beheer heb)

Muur: KPN VDSL Pair Bonded (nog geen glasvezel helaas)

Modem: Op zoek naar een simpele modem ZONDER router die KPN VDSL kan doorzetten. En ook glasvezel zodra de mogelijkheid zich voordoet.
Modem en switch in 1 mag ook, zolang het maar GEEN router is.
Graag enkele voorbeelden svp.

Switch: Simpel. Heb ik al, suggesties zijn welkom.

Router: Heb ik al (met mijn eisen en specs.), en alles wat daar achter zit (NAS'en, Servers, Gaming, etc) in eigen beheer te hebben is het belangrijkste.

Hiervoor zat ik bij Ziggo. Mijn setup was toen:
Muur > Modem > Switch > Router1 (netwerk1)
> Router2 (netwerk2)

Dus ik ben op zoek naar technisch hulp/product info voor
de VDSL/Fiber modem.
Alvast bedankt voor uw moeite.

Gr, Ryu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Waarom wil je een switch tussen je modem en experiabox? Je kan nog steeds maar 1 device aan je modem hangen.
Maak eens een tekening hoe je de boel aan wilt sluiten, waar je "Eigen router" kotm is nu niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 17:26
Wellicht dat je op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ ook even kan kijken wanneer de glasvezel uitrol binnenkort komt, is het zonde om nu te gaan investeren in een aparte modem.

voor info zie ook: http://netwerkje.com/

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TommyboyNL schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:16:
Waarom wil je een switch tussen je modem en experiabox? Je kan nog steeds maar 1 device aan je modem hangen.
Maak eens een tekening hoe je de boel aan wilt sluiten, waar je "Eigen router" kotm is nu niet duidelijk.
Voor de een werkt de ExperiaBox wel goed voor de ander niet. Voor mij niet voor netwerk/internet.
De 'tekening' zit erbij alleen werkt het TAB-knopje niet mee zie ik.
Op de switch komt de EB en mijn router. Zodat op de EB telefoon en tv draait.
En mijn netwerk 'gescheiden' op de router.

http://netwerkje.com/eigen-router - Methode 1
Dit is wat ik wil maar dan met Pair Bonding ipv Glasvezel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2016 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:20
Je experiabox is je modem en router al. Ik begrijp niet waarom je zoveel apparatuur achter elkaar wilt hebben? Dat kan veel gemakkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vincedd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:00:
Je experiabox is je modem en router al. Ik begrijp niet waarom je zoveel apparatuur achter elkaar wilt hebben? Dat kan veel gemakkelijker
Je geeft helaas weer alleen je mening. Leg dan uit hoe het makkelijker kan?
De experiabox voldoet niet aan mijn wensen en als je hierop gaat surfen zie je dat ik niet de enige ben.
Niet voor niets is netwerkje.com opgezet.

Ik zie graag je uitleg. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik weet niet hoe standaard KPN's bonding is, maar het zou dus kunnen zijn dat het alleen met KPN's hardware kan.

Stel dat het wel kan, dan is er een tweede probleem: nagenoeg geen enkel goedkoop modem ondersteunt bonding, en de duurdere modems zijn weer van die geïntegreerde apparaten die niet eens kunnen bridgen.

Er zijn wel dure apparaten (500+ euro) die van alles kunnen, maar dat is waarschijnlijk ook niet wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 17:26
Even kort en krachtig, je wilt dus de EB naast je eigen router positioneren, dus je modem gaat naar zowel de EB als de router. Hiervoor zul je dus een modem moeten hebben welke vlans aanbied. Hierdoor kun je achter je modem de verschillende VLANS afsplitsen naar het juiste apparaat. Dit is bij glasvezel makkelijk te doen, aangezien daar al een UTP kabel beschikbaar is met de verschillende Vlans.

Ik ben bang dat je met DDWRT aan de slag moet, waarbij ik ook bang ben dat het nog wel eens zware eisen aan de apparatuur gaat stellen (lees de modem).

Mijn eerder genoemde link geeft aan wanneer je glas kan verwachten. Dan hoef je voor zover ik kan zien niet meer te investeren, aangezien je al een switch en een modem hebt.
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:07:
To the point! Ik wil naar de volgende setup:
Muur > Modem > Switch > ExperiaBox > Telefoon & TV
> Eigen router (die ik volledig in eigen beheer heb)

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
muppet99 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:16:
Even kort en krachtig, je wilt dus de EB naast je eigen router positioneren, dus je modem gaat naar zowel de EB als de router. Hiervoor zul je dus een modem moeten hebben welke vlans aanbied. Hierdoor kun je achter je modem de verschillende VLANS afsplitsen naar het juiste apparaat. Dit is bij glasvezel makkelijk te doen, aangezien daar al een UTP kabel beschikbaar is met de verschillende Vlans.

Ik ben bang dat je met DDWRT aan de slag moet, waarbij ik ook bang ben dat het nog wel eens zware eisen aan de apparatuur gaat stellen (lees de modem).

Mijn eerder genoemde link geeft aan wanneer je glas kan verwachten. Dan hoef je voor zover ik kan zien niet meer te investeren, aangezien je al een switch en een modem hebt.

[...]
Klopt bij glasvezel valt de modem weg in mijn verhaaltje. Zoals je dat kunt zien bij Methode 1 op netwerkje.
Bij DSL heb je denk ik wel een modem nodig.

Pairbonding heeft trouwens een dls stekkertje (RJ11) die dan bij de switch erin gaat en 'out' naar experiabox ook RJ11 en voor de router RJ45.
Zijn nu best wel veel obstakels idd. Nog los van de software :/

En op je link heb ik gekeken, los van een X staat er niets bij glasvezel.
Ik neem aan dat er dus nog geen planning is op mijn adres. :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Bij dsl kan je geen switch op je isra aansluiten, maar moet je gelijk een experiabox of ander modem/ router gebruiken.op netwerkje.com staan dingen voor glasvezel.dat is een hele andere situatie.let wel: als je geen experiabox wilt gebruiken,kan je telefonie via kpn vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
johnkeates schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:13:
Ik weet niet hoe standaard KPN's bonding is, maar het zou dus kunnen zijn dat het alleen met KPN's hardware kan.

Stel dat het wel kan, dan is er een tweede probleem: nagenoeg geen enkel goedkoop modem ondersteunt bonding, en de duurdere modems zijn weer van die geïntegreerde apparaten die niet eens kunnen bridgen.

Er zijn wel dure apparaten (500+ euro) die van alles kunnen, maar dat is waarschijnlijk ook niet wat je zoekt.
Bonding bij kpn kan in principe met alle modems die bonding ondersteunen.als je maar weet hoe je ze moet instellen.fritzbox heeft een bonding modem die met kpn werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:06:
[...]

Je geeft helaas weer alleen je mening. Leg dan uit hoe het makkelijker kan?
De experiabox voldoet niet aan mijn wensen en als je hierop gaat surfen zie je dat ik niet de enige ben.
Niet voor niets is netwerkje.com opgezet.

Ik zie graag je uitleg. :w
Ga je eerst maar eens goed verdiepen in het verschil tussen dsl en glasvezel en hoe je een netwerk er achter opbouwt.je haalt nu namelijk wat zaken door elkaar
Pagina: 1