Fun while it lasted: World Community Grid!
Idd kom je met een bigtower een heel eind. Mijn plan was om m'n radiator boven mijn voeding te zetten, daar moet dus wel wat ruimte voor zijn. Maar als ik een andere/mooiere/geschiktere kast vind kan er uiteraard geimproviseerd worden.Op dinsdag 26 juni 2001 21:07 schreef Aikon het volgende:
Elke big-tower voldoet wel op zich. Die kast die je hebt uitgekozen is ook heel goed. Met een beetje werk past alles wel in een big-tower.Sloop desnoods de bovenste 5inch bays eruit.
Die 5-inch bays slopen lijkt me een bad idea, er zitten er nu 4 vol hier
Die heb ik nog es gehad en die was groot, stevig en makkelijk open te maken.
Lekker mod-able en boven de voeding heb je aardig wat ruimte.
En dat ding is niet echt duur of zo ...
Succes ...
Tsja, ik heb een paar reviews gelezen, en het schijnt idd dat de kast wel okay is, maar dat je graag dood wilt als je hem koopt. Er zitten volgens de reviewer hele scherpe randen aan.Op woensdag 27 juni 2001 07:14 schreef Talon het volgende:
Probeer de Inwin Q500 es ...
Die heb ik nog es gehad en die was groot, stevig en makkelijk open te maken.
Lekker mod-able en boven de voeding heb je aardig wat ruimte.
En dat ding is niet echt duur of zo ...
Succes ...
Dat valt reuze mee hoor ...Tsja, ik heb een paar reviews gelezen, en het schijnt idd dat de kast wel okay is, maar dat je graag dood wilt als je hem koopt. Er zitten volgens de reviewer hele scherpe randen aan.
Dat waren de eerste Q500's ..., De wat nieuwere Q500's zijn goed afgewerkt en zitten wel heel lekker in elkaar.
Ik vond het een fijne kast omdat hij ondanks een flinke verbouwing van de structuur hij wel stevig bleef en hij zelfs een val van de trap overleefde (mijn proc en mobo niet
Ik vin het in ieder geval een goeie kast.
Maar de Aopen HQ 08 is ook wel oke .(da's toch de fulltower?)
bijna dezelfde opbouw in de binnenkant ...
Succes met kiezen ...
Laat ik het nog leuker maken:
De Antecs en Chieftecs zijn ook heel erg oke !
En die Addtronics die je noemt is ook een goeie.
Smaak is een persoonlijk iets.
Zo ... have fun ...
nog even snel reageren op zijn tweede post
ik heb hem zelf ook sinds gisteren en hij bevalt wel hoor
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Hehe LOLOp woensdag 27 juni 2001 08:20 schreef Talon het volgende:
[..]
Ik vond het een fijne kast omdat hij ondanks een flinke verbouwing van de structuur hij wel stevig bleef en hij zelfs een val van de trap overleefde (mijn proc en mobo niet)
Sorry, alleen het idee al, een computer van de trap laten stuiteren... Je baalde wel stevig waarschijnlijk.
Dat kan je wel stellen.Sorry, alleen het idee al, een computer van de trap laten stuiteren... Je baalde wel stevig waarschijnlijk.
Ik heb er soms nog nachtmerries van
Nu moet ik nog neurotisch dwangmatig mijn kast inpakken in 5 lagen verpakking wil ik naar een lan-party durven
Ach ja ... zwarte dagen uit het leven van een tweaker
De Yeong Yang Cube-server-case YY 0221
lekker groot en het moederboard en de schijven in ieder een eigen ruimte.
ff zoeken naar plaatje :

Te koop bij www.azibel.be
kost ongeveer 500 piekies maar dan heb je ook wat ...
En het B -type is zwart
Blerk ... is dr eentje me voor
Hmmz.. Als ik Dabit mag geloven is deze juist niet zo goed voor waterkoeling.. Te weinig plek voor je radiator..Op woensdag 27 juni 2001 08:38 schreef TheRedGuy het volgende:
Over die HX08 ben ik het helemaal eens! Erg 'mod-vriendelijk' en niet zo duur. Daarnaast erg stevig, aanradertje!
Ik ben niet zo thuis in al die kasten, maar let er een beetje op dat hij breed genoeg is.. Da's wel zo makkelijk.
Voor waterkoeling heb je trouwens echt geen full-tower nodig. Met een heel klein beetje creativiteit kan je alles zonder problemen netjes wegwerken in een miditower
Verwijderd
Zonder peltier met bijbehorende voeding past waterkoeling er wel makkelijk in.
Als je kunt leven met een HX08 met 2 12mm gaten bovenin (slangdoorvoer
Ik wil een bredere kast; dan kan ik ook een wat zwaardere trafo monteren voor m'n peltje.
Op woensdag 27 juni 2001 10:34 schreef Herman het volgende:
(en wees blind voor de reacties van het verkopend personeel, die snappen er tch niks van)
Ik heb dezelfde radiator als jij, ik vrees dat die dus ook niet past. En misschien, als ik weereens tijd + geld overheb ga ik ook nog eens aan het peltierkoelen. Dus ga ik voor de grootste kast die ik krijgen kan. Voor een redelijk bedrag dan natuurlijkOp woensdag 27 juni 2001 11:29 schreef DaBit het volgende:
Mijn HX08 zit echt ram en ramvol, en m'n radiator krijg ik er niet in kwijt omdat de kast te smal is. Maarja, toen ik die kast kocht vond ik waterkoeling iets belachelijks.
Zonder peltier met bijbehorende voeding past waterkoeling er wel makkelijk in.
Als je kunt leven met een HX08 met 2 12mm gaten bovenin (slangdoorvoer), dan heb ik die er nog wel eentje voor je. Mik daar anders een fannetje in, dan zijn die 2 gaatjes ook weer verdwenen.
Ik wil een bredere kast; dan kan ik ook een wat zwaardere trafo monteren voor m'n peltje.
Verwijderd
Dat is ook wel een stoere! Kun je zelf bijna in gaan zitten
nu zou die in het zijpaneel moeten, maar er moet ook een fan met rechter in komen en dan pas het al niet meer
ik ga dus een andere radiator halen (bij de autosloop natuurlijk, ik gooi geen 150,- radiator weg)
Is dat niet dat Yeong-Yang kastje wat al verder naar boven in de thread staat? Ik zou hem graag willen hebben, maar ze verkopen hem nergens zo aan particulierenOp woensdag 27 juni 2001 13:18 schreef bastard het volgende:
Op de www.waterkoeling.nl forums van Herman, kwam ik onderstaand kastje tegen van e.o.a. Marcel
Dat is ook wel een stoere! Kun je zelf bijna in gaan zitten
[afbeelding]
maar dan moet je wel de moeite nemen om naar Antwerpen te rijden (of daar vlak bij ...)
Bel Azibel ...
an merk je dat ze best particulier verkopen als je lief bent
Helpt het als je je (hele knappe) vriendin meeneemt?Op woensdag 27 juni 2001 13:27 schreef Talon het volgende:
dat doen ze wel bij www.azibel.be
maar dan moet je wel de moeite nemen om naar Antwerpen te rijden (of daar vlak bij ...)
Bel Azibel ...
an merk je dat ze best particulier verkopen als je lief bent
Antwerpen is niet zo'n probleem, dat is iig niet zo diep in Belgie. Ik zal de folks van Azibel(whats in a name) eens bellen.
ziet er very nice uit.
Ik zie mogelijkheden.
....You're just Furious 'cause your car isn't Fast
Keep on posting the good cases!
500 "pieken" is wel zo'n 9000 Bfr, dat zou een krentige nederlander toch moeten wetenOp woensdag 27 juni 2001 14:44 schreef scorpionv het volgende:
Kost zo'n 500 pieken . 7000 francskes zonder BTW. Is zwaar over mijn budget dus ik moet er nog eens over nadenken. Dusseh...
Keep on posting the good cases!
ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
Zonder BTW zeg ik toch? Tel 17,5 procent op bij 7000, dan kom je wel in de richting van de 9000? Naja, 8225 BFR, is toch 450 piek.Op woensdag 27 juni 2001 14:52 schreef -hfl-xenon het volgende:
[..]
500 "pieken" is wel zo'n 9000 Bfr, dat zou een krentige nederlander toch moeten weten
Krenterig? Iig niet meer als ik die kast koop
D*mn I'm goodGWK Koersconverter
Het bedrag 8225 Belgische frank heeft een tegenwaarde van 449,32 Nederlandse gulden
Verwijderd
Nou dat valt best wel tegen, want het BTW percentage is namelijk 19% voor Nederland.D*mn I'm good
Voor Belgie zelfs 21%
Dussehh zo goed ben je niet joh.
Waarschijnlijk toch niet zo goed.. want de BTW is inmiddels 19%Op woensdag 27 juni 2001 14:56 schreef scorpionv het volgende:
[..]
Zonder BTW zeg ik toch? Tel 17,5 procent op ....
D*mn I'm good
Heb je trouwens gekeken hoe hoog de btw in Belgie is ?
*BASTARD was me net voor :(*
YOU BASTARD !
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Very nice.
Maar is er btw/tussendoor een importeur van lian-li voor nederland ik heb al gezocht maar nix gevonden..
www.oc-shop.comMaar is er btw/tussendoor een importeur van lian-li voor nederland ik heb al gezocht maar nix gevonden..
succes ....
Tweakers sneller dan het licht ...(of zo
Zeker niks te doen ?
Verwijderd

Die is veel te duur, (PLS belgie is zelfs goedkoper incl verzenden) misschien weet iemand importeur europa algemeen?
enkele specs:
- fulltower
- 10x 5.25 bereikbaar
- ruimte boven voeding (zie foto)
- hij is breed (zit een 8cm fan naast insteekkaarten)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW
Verwijderd
Bij de meeste groothandelaars kan je wel wat regelen
Dat is ook wel een stoere kast ja, lekker breed ook nog. Misschien wordt dat hem wel. Die cube vind ik eigenlijk aso duur, 500 piek, het zal wel een goede kast zijn, maar voor 350 piek heb je ook een goede kast. Heeft iemand toevallig nog meer adressen waar je deze kunt halen?Op woensdag 27 juni 2001 16:50 schreef Kroetsjov het volgende:
Heb je al eens naar een EYE-910 (ofzo) gekeken ... ze verkopen 'm bij Conrad voor 350 piek ofzo ...
enkele specs:
- fulltower
- 10x 5.25 bereikbaar
- ruimte boven voeding (zie foto)
- hij is breed (zit een 8cm fan naast insteekkaarten)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En anders deze:

De HQ-08 ter vergelijking:

ik was nog niet klaar... drukte op het verkeerde knoppie!
Verwijderd
Antec SX1240B (bigtower)
Antec SX1030B (soho fileservertower, zwart of wit met klep aan voorkant)
Antec/Chieftec bij www.tweakshop.nl
Addtronics zijn leuk, de 7896A bij
www.oc-shop.nl
1. Goede kast (de Chieftech kast is misschien toch wat minder)
2. Redelijke prijs (the Cube viel hierdoor af)
3. Snelle levering (de Conrad kast viel hierdoor af)
4. Brede kast (radiator is 19,5 cm breed)
http://www.chicon.nl/cgi-bin/p?taal=NL&produkt=showproduktinfo&produktnr=2001&kortingsgroep=0&bestelnr=48860
update: hmmm misschien te laat voor scorpionv, maar misschien nuttig voor anderen
Ik heb de middelsteOp woensdag 27 juni 2001 19:06 schreef Razorfist het volgende:
Deze heb ik besteld. Lijkt me ook wel ruim (weet niet hoe ruim tov andere kasten)
[afbeelding][afbeelding]
En anders deze:
[afbeelding][afbeelding]
De HQ-08 ter vergelijking:
[afbeelding]
edit:
ik was nog niet klaar... drukte op het verkeerde knoppie!