Vraag

• StefanJanssen
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 03-02 09:18
Hallo,

Gisteren heb ik mijn eerste android telefoon (2e hands) gekocht van een vriend. Het gaat om de LG G2 (LG-D802). Ik wilde hier graag cyanogenmod op zetten dus volgde ik de handleiding op de wiki van CM. Dit leverde mij een gebrickte telefoon op. Als ik nu de telefoon met de computer verbind zijn er flink wat partities gemaakt (12 om precies te zijn). Maar één partitie is lees/schrijfbaar door Windows. Verder kan ik niet verbinden met ADB.
Wat gebeurd er als ik de telefoon aanzet is dat het scherm aangaat maar er niks op het scherm komt te staan. Ik neem aan dat, omdat mijn PC de partities nog herkent, het te herstellen is. Wat ik op internet lees is een heleboel verschillende oplossingen die vanuit de WPRF werken waar ik niet meer inkom op de normale wijze (power+volume down).

Ik ben nu een beetje uit ideeën van dingen die ik nog kan proberen. Als iemand hier nog ideeën heeft zou ik het erg fijn vinden :D

Ik heb het op dit moment alleen nog aan een windows computer gekoppeld maar ga het zometeen ook aan een linux PC koppelen omdat dat toch net iets meer mogelijkheden kan bieden. Helaas was mijn Linux installatie ook corrupt (stroomstoring tijdens installatie) dus dat moet ik ook nog even fixen.

Beste antwoord (via StefanJanssen op 27-07-2016 16:04)

• sander.mol
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 03-12 03:23
Vervelende situatie, maar geullik is dit makkelijk op te lossen. De G2 is een device die bijna niet te bricken is. Je moet nu alle partities handmatig flashen. De guide hiervoor is te vinden op XDA, en er is er ook een tooltje die het voor je doet. Ik ga hem even voor je zoeken.

Edit: Lees je hier even in. Ziet er eng uit, maar werkte bij mij toen wel.
http://forum.xda-develope...oos-lg-root-twrp-t3079076

[Voor 24% gewijzigd door sander.mol op 27-07-2016 14:14]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• sander.mol
Vervelende situatie, maar geullik is dit makkelijk op te lossen. De G2 is een device die bijna niet te bricken is. Je moet nu alle partities handmatig flashen. De guide hiervoor is te vinden op XDA, en er is er ook een tooltje die het voor je doet. Ik ga hem even voor je zoeken.

Edit: Lees je hier even in. Ziet er eng uit, maar werkte bij mij toen wel.
http://forum.xda-develope...oos-lg-root-twrp-t3079076

[Voor 24% gewijzigd door sander.mol op 27-07-2016 14:14]

• StefanJanssen
Het heeft in ieder geval iets gedaan, ik zag zojuist weer het LG logo voor 10 seconden op het scherm staan. En kon ook weer in de TWRP komen. Nu hoef ik dus alleen nog een werkende rom te vinden die ik kan flashen en dan zou het moeten werken :D

Bedankt

EDIT:
Ik krijg wel een "cannot mount /data" error als ik iets wil flashen.

[Voor 13% gewijzigd door StefanJanssen op 27-07-2016 16:05. Reden: Klein foutje die misschien opgelost kan worden]

• sander.mol
Kan je in download mode komen?

• StefanJanssen
Ja dat is gelukt, het doet nu iets van een firmware update, ik update later of het gelukt is.

• sander.mol
Ja, gewoon via de LG Flashtool de originele rom flashen, eventueel zelfs 4.2 (4.4 of lollipop deed het bij mij nooit) en dan handmatig updaten.

• StefanJanssen
sander.mol schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:52:
Ja, gewoon via de LG Flashtool de originele rom flashen, eventueel zelfs 4.2 (4.4 of lollipop deed het bij mij nooit) en dan handmatig updaten.
Ik heb minstens 1.5 GB nodig volgens de LG updater wat hij heeft aangezien het een 16GB device is. Hij doet dus niet zoveel xD

• sander.mol
Ok, maar je komt in download mode, dus dat betekend dat je toestel te redden is. Via welk programma doe je nu die update?

• StefanJanssen
sander.mol schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:55:
Ok, maar je komt in download mode, dus dat betekend dat je toestel te redden is. Via welk programma doe je nu die update?
LG Mobile Support Tool, dat was een tool die ik van de LG site heb afgehaald speciaal voor dit toestel.

• sander.mol
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2432476

Volg dit, bij mij werkte altijd alleen de TOT methode, tot stock 4.2 er eenmaal op stond, daarna kan je via de originele LG tool updaten. Gaat helemaal goed komen.

• StefanJanssen
sander.mol schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:57:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2432476

Volg dit, bij mij werkte altijd alleen de TOT methode, tot stock 4.2 er eenmaal op stond, daarna kan je via de originele LG tool updaten. Gaat helemaal goed komen.
Het leek te werken, tot het klaar was. Nu start het eens in het half uur een keertje op, zie ik het LG logo voor 3 minuten en dan voor 1 seconde het android robotje. Daarna schiet de telefoon uit en wordt het heel erg heet...

De power button/volume buttons doen helemaal niks, ik denk dat ik de batterij even leeg moet laten lopen voor ik verder kan.

EDIT:
Na een dagje de telefoon met rust gelaten te hebben heb ik het nu zover gekregen dat het werkt en ben ik nu een OS update aan het doen. Ik sla CM maar even over xD

[Voor 11% gewijzigd door StefanJanssen op 29-07-2016 00:33. Reden: Problem solved]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee