Toon posts:

Apps / privacy enzo / overige apps

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk te begrijpen dat een app meer inbreuk maakt op privacy enzo dan de aloude Windows-progs als kladblok e.d.?
Daarom mbv CCleaner en 10AppsManager reeds zo veel mogelijk apps gedeïnstalleerd.

> Ik twijfel of ik het alarm/de klok en de rekenmachine zal verwijderen. Heeft dit invloed op privacy en zijn er daarom betere alternatieven ?

Ook nog in de PowerShell gedoken
Onder “PackageUserInformation” zie ik of een app is 'Installed' dan wel 'Staged'
http://www.pcleek.com/tip...verwijderen-in-windows-10
www.techtantri.com/powers...dows-app-folders/?lang=nl

Vraag me af wat de volgende apps inhouden en of je ze kunt deïnstalleren:

Microsoft.BioEnrollment ( heeft te maken met BioMetrisch inloggen ? )
Microsoft.AAD.BrokerPlugin ( heeft te maken met Zoeken ? )
Microsoft.Windows.CloudExperienceHost ( heeft te maken met Verbinding maken met de Cloud ? → ik gebruik andere Cloud dan Windows )
Microsoft.LockApp ( heeft te maken met Vergrendelscherm ? → ik weet niet of ik dit gebruik ... :o )
Microsoft.XboxGameCallableUI ( laat zich niet verwijderen )
Microsoft.XboxIdentityProvider ( laat zich niet verwijderen )
Windows.MiracastView ( heeft te maken met ?? ? )
Windows.ContactSupport ( heeft te maken met ?? ? )
Windows.PrintDialog ( heeft te maken met ?? ? )
Windows.PurchaseDialog ( heeft te maken met ?? ? )
windows.devicesflow ( heeft te maken met ?? ? )

Zitten hierbij onderdelen waarvan een mens toch echt met de tengels af moet blijven?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:20

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:07:
Ik denk te begrijpen dat een app meer inbreuk maakt op privacy enzo dan de aloude Windows-progs als kladblok e.d.?
Daarom mbv CCleaner en 10AppsManager reeds zo veel mogelijk apps gedeïnstalleerd.

> Ik twijfel of ik het alarm/de klok en de rekenmachine zal verwijderen. Heeft dit invloed op privacy en zijn er daarom betere alternatieven ?

Ook nog in de PowerShell gedoken
Onder “PackageUserInformation” zie ik of een app is 'Installed' dan wel 'Staged'
http://www.pcleek.com/tip...verwijderen-in-windows-10
www.techtantri.com/powers...dows-app-folders/?lang=nl

Vraag me af wat de volgende apps inhouden en of je ze kunt deïnstalleren:

Microsoft.BioEnrollment ( heeft te maken met BioMetrisch inloggen ? )
Microsoft.AAD.BrokerPlugin ( heeft te maken met Zoeken ? )
Microsoft.Windows.CloudExperienceHost ( heeft te maken met Verbinding maken met de Cloud ? → ik gebruik andere Cloud dan Windows )
Microsoft.LockApp ( heeft te maken met Vergrendelscherm ? → ik weet niet of ik dit gebruik ... :o )
Microsoft.XboxGameCallableUI ( laat zich niet verwijderen )
Microsoft.XboxIdentityProvider ( laat zich niet verwijderen )
Windows.MiracastView ( heeft te maken met ?? ? )
Windows.ContactSupport ( heeft te maken met ?? ? )
Windows.PrintDialog ( heeft te maken met ?? ? )
Windows.PurchaseDialog ( heeft te maken met ?? ? )
windows.devicesflow ( heeft te maken met ?? ? )

Zitten hierbij onderdelen waarvan een mens toch echt met de tengels af moet blijven?
Je moet gewoon overal met je tengels afblijven. Straks weer piepen dat je 'Windows raar' doet |:(

Aangezien je een Tweaker bent en ik wel een paar apps herken zal ik toch proberen wat aan te vullen O+
  • Microsoft.AAD.BrokerPlugin - AAD staat voor Azure Active Directory is waarschijnlijk voor het aanloggen/koppelen van je machine aan Office 365 of bv. Intune of Azure.
  • Microsoft.Windows.CloudExperienceHost - De naam suggereert van wel.
  • Microsoft.Xbox* - Hebben te maken met Xbox experience....gewoon laten zitten dus :+
  • Windows.MiracastView - Vergelijkbaar met AirPlay of Chromecast, maar dan van Intel/Microsoft.
  • Windows.PrintDialog - Zal wel iets te maken hebben met Printers
  • Windows.PurchaseDialog - Aankopen vanuit de Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Als je bang bent dat je privacy wordt geschonden kun je beter je PC in de prullenbak doen. Je houd het niet tegen. Als je goed kijkt zie je zo dat Microsoft 3 VPN clients op je PC heeft geïnstalleerd. Dit zijn de dingen die zo opvallen, op de achtergrond gebeurd er veel meer. Het is een kwestie van mee leven en je hebt ze toestemming gegeven om dit te doen, dus juridisch sta je ook niet sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geen piepert maar wel nieuwsgierig: mag graag eens onder de motorkap kijken, vandaar ...

'privacy enzo'
Zo veel mogelijk dat er inzit maar wat nooit gebruikt zal worden er afhalen, des te minder kwetsbaar voor kwaadwillenden je bent ( Microsoft of wie dan ook ) en hoe lichter het systeemje.
= lijkt mij een prettig idee.

Hartelijk dank voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Is het niet veel makkelijker om dmv van een packetsniffer na te gaan wat er qua data uitgestuurd wordt en dit te blocken middels een firewall oid? Lijkt me een stuk makkelijker en meer fool-proof dan allerhande packages van windows te deleten.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Pagina: 1