Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippper
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Gegroet,

ik ben bezig kleine bouwkundige dingen in programma's als Autocad, of Revit te tekenen, en heb nu een HTC Vive bril gekocht om mijn getekende werken zelf te kunnen bekijken, maar ook aan een klantje te laten zien .

ik heb gevonden dat dit met de Unreal engine kan ,maar de export uit autocad, of import naar Unreal loopt zeer stroef , de materialen worden niet goed mee overgenomen, en bij grotere huizen krijg ik diversen fout meldingen.
ik heb op Fora gelezen dan Unify ook goed werkt, maar ik zoek naar een "makkelijke" manier om dit de modellen te kunnen bekijken , zonder iedere keer een model opnieuw te moeten definiëren in mijn 3D viewer.

Heeft iemand tips hoe dit makkelijkere gaat , of welke software ik daarvoor het beste kan gebruiken ?

Beste antwoord (via flippper op 29-07-2016 14:00)

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 20:58

skate master

Autodesk Educator Expert

Autodesk heeft hier ook software voor.
Ik heb er zelf nooit mee gewerkt, maar wel leuke dingen van gezien.

Deze software heet Stingray. http://stingrayengine.com

Voordeel van deze software is voor zover ik weet dat je rechtstreeks vanuit Revit je model in Stingray kunt laden en aanpassen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• skate master

skate master

Autodesk Educator Expert

Autodesk heeft hier ook software voor.
Ik heb er zelf nooit mee gewerkt, maar wel leuke dingen van gezien.

Deze software heet Stingray. http://stingrayengine.com

Voordeel van deze software is voor zover ik weet dat je rechtstreeks vanuit Revit je model in Stingray kunt laden en aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:57
Wil je rechtstreeks Autocad modellen in een game engine stoppen? Lijkt me sterk dat dat exporteren goed gaat, het lijkt mij makkelijker dat je het eerst in bijvoorbeeld 3ds Max, Maya of blender importeert en dan de modellen in orde maakt zodat ze niet te veel triangles hebben en dat je ze unwrapped voor textures bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master

skate master

Autodesk Educator Expert

Chaosstorm schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:23:
Wil je rechtstreeks Autocad modellen in een game engine stoppen? Lijkt me sterk dat dat exporteren goed gaat, het lijkt mij makkelijker dat je het eerst in bijvoorbeeld 3ds Max, Maya of blender importeert en dan de modellen in orde maakt zodat ze niet te veel triangles hebben en dat je ze unwrapped voor textures bijv.
Vanuit Revit naar Stingray (ook een game engine) gaat prima.
Wanneer het om kleine bouwkundige zaken gaat verwacht ik niet dat je heel veel zaken hoeft aan te passen om het soepel te laten draaien.

Vanuit Autocad gaat je niet lukken. Hiervoor heb je inderdaad een tussenstap als bijv. 3D Max voor nodig.

• flippper
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
ik ben aan het testen met Stingray versie 1.2. en 1.4 , die heb ik beide nodig, maar bij inladen modem krijg ik beeld, dat gaat goed, maar als ik rond kijk, lijkt hij per beweging te haperen .
ook is mijn CPU ( I5 ) op 100 % .
ik heb in de settings.ini van het project al het onderstaande toegevoegd :
-------------
physx = {

cpu_dispatcher_threads = 4
gpu_acceleration = true

win32 = {cpu_dispatcher_threads = 4}
android = {cpu_dispatcher_threads = 4}

step_frequency = 60
max_substeps = 16
---------------
volgens deze ,link :http://help.autodesk.com/view/Stingray/ENU/?guid=__stingray_help_reference_engine_settings_html

maar mijn CPU blijft op 100 % en hij blijft haperen .
moet ik zwaardere CPU hebben, of kan ik iets anders aan passen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:17

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Omdat dat volgens mij alleen geld voor physx en niet full gpu render. Kijk eens welke renderer je gebruikt: render_config = "core/rendering/renderer"

[ Voor 4% gewijzigd door Damic op 12-08-2016 21:46 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1