Toon posts:

Enermax voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Ik heb mezelf dus een enermax 465P-VE 431W aangeschaft. Nu zit daar dus een intake fan onderin die warme lucht wegzuigt uit de kast.

Er zit een zwart/wit kabeltje bij dat je in je mobo prikt.

Nu lees ik in via hardware monitor dat die fan maar op zo'n 2570 rpm draait.

Ik heb op het moment de kast open. case temp= 28 graden, cpu temp=31 graden.

Ik neem aan dat die rpm voor m'n intake fan normaal is :? Ik bedoel dat ding gaat wel harder draaien als m'n temperaturen omhoog vliegen :?

Alvast bedankt

Verwijderd

Weet ik niet, heb je op de site van Enermax gekeken hoeveel RPM hij zou moeten gaan?

De temperatuur lijkt me wel normaal, en die voeding is iig temp controlled.

(heb em zelf ook)

Verwijderd

Staat niet op de site, maar ga er maar van uit dat dit het goede RPM is, mijn andere Enermax fans (ik heb een kast van TweakShop) draaien hetzelfde RPM.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Erm eem Tbird met 31 graden ?
ik zou niet klagen hoor :):):)
case temp is ook normaal
2500rpm voor en voedingfan is normaal hoor.
Anders maken die te veel lawaai.
En er zitten 2 in.
Die fans zijn indd thermal controlled maar zo veel zal je daar niet van merken als je temp niet hoog oploopt.

dus niet zagen en wees blij met je enermax :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Is normaal, bij mij draait 'ie (330W variant) zelfs langzamer als 2200rpm (alleen beetje klote dat Asus probe niet zo'n lage treshold aankan)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op dinsdag 26 juni 2001 21:53 schreef abbadon het volgende:
Is normaal, bij mij draait 'ie (330W variant) zelfs langzamer als 2200rpm (alleen beetje klote dat Asus probe niet zo'n lage treshold aankan)
grote fans ( 80mm en hoger) maken vrijwel nooit zoveel rpm , ze hebben veel meer power nodig en dat kun je neit vanuit je mobo trekken echt neit! psu werkt het wel oke

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt allemaal. 'T is mij nu duidelijk.

Die temperaturen zijn dus wel met OPEN case natuurlijk. En het zijn geen stressed temperaturen. Ik draai op het moment inet explorer en winamp. Dan is de case temp 28, cpu temp 32.

Maar om die temperaturen maak ik me niet zo druk, das ver binnen tolerantie niveau. 'T ging mij ff om die intake fanspeed van voeding.

Maar die enermax voeding met meer stroom capaciteit op de verschillende spanningslijnen helpt dus niet het bootprobleem te voorkomen met een abit kt7a i.c.m. een asus 7700.

Ik ben wel dat irritantie gezoem kwijt. Daarmee bedoel ik dat de vorige aopen 300w voeding moeite had om ineens zoveel stroom te trekken als ik wat ging doen. Programma's starten enzo. Dan kreeg je zo'n hand voor de stuigzuiger mond geluid :)

De spanningen die de voeding afgeeft zijn ook veel stabieler.

3.3 V waarde = 3.45 (3.4 ingesteld in bios)
5 V waarde = 5.05
12 V waarde = 12.07

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Op de voeding staat, als het goed is, een plaatje met een grafiekje waarin de temperatuur tegenover de fanspeed is uitgezet. Er staat bij dat ie min. 38% en max 97% gaat draaien ofzoiets...Kan ik me nog vaag herinneren van vanochtend :z :z :z

Verwijderd

Mijn 431 Watt Enermax draait nu (ff checken) 3068 rpm.

Case temp 29 graden, CPU temp 57 graden (zomer zuigt)

Verwijderd

Bah .. nu 30/58 .. als het 's nachts af koelt merk ik daar dus niks van.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:03
30/57 hier ;) Met 350W Enermax + T-bird 1200@1333.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

28/38 met 350W enermax op 2100 toeren
PIII 733 in Antec kast met 1 extra intake fan.
Pagina: 1