Toon posts:

Nieuwe autocad desktop's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik jullie mening willen over wat aan te schaffen, wij zijn een projectontwikkelaar en we hebben twee nieuwe mensen die een systeem nodig hebben. Graag een standaard systeem, dat niet meer in elkaar geschroefd hoeft te worden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis tuin en keuken surfen, mail en dergelijke en autocad

Wat mag het systeem gaan kosten?
ik zat de denken aan +/- 800 euro, geen idee of dat haalbaar is. minder is altijd beter ;)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een flinke videokaart en werkgeheugen?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur, maar wel een standaard systeem

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
dat het er zakelijk verantwoord uitziet, dus geen kasten met rode gloeiende delen enzo.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag een goed werkend standaard systeem waar mijn personeel zonder ergernissen mee vooruit kan.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 11:57
Tip 1: https://knowledge.autodes...nts-for-AutoCAD-2017.html

Tip 2: vraag aan de professionals (dus de mensen die jij aangenomen hebt)

Tip 3: Kijk rond bij standaard-bedrijven, HP, Dell, IBM, Fujitsu, Acer enzo.

Verwijderd

Autocad is single core. Voor de beste prestaties neem een hoog geklokte i3.
Een flinke videokaart voegt niets toe.
Een voorbeeldlijstje van een systeem welke je kunt laten assembleren door Azerty, Afuture oid.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6320 Boxed€ 157,51€ 157,51
1MSI H110M ECO€ 52,95€ 52,95
1Fractal Design Core 1500€ 53,54€ 53,54
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 59,99€ 59,99
1Seasonic G-series 360 watt€ 59,95€ 59,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 75,90€ 75,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 459,84

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 01:00
Hij wou niet schroeven, want schroeven zijn eng en kunnen bijten :P

pricewatch: Asus VivoPC K20CD-NL011T

Zoiets lijkt me prima, ik zou er wel een ssd in gooien want daar heeft autocad nog wel wat aan, een extra stickje Ram zou ook geen kwaad kunnen maar dat moet je zelf inschatten, geen idee hoe groot de assemblies zijn waar jullie mee werken

[ Voor 19% gewijzigd door Flaat op 27-07-2016 12:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er geen verstand van, dit topic ben ik dan ook gestart voor wat informatie.

De laatste keer heb ik namelijk de professionals, zowel het bedrijf dat ik voor IT gebruik als het personeel zelf laten kiezen en erop vertrouwd, toen stonden er opeens HP Z420 desktops op kantoor. a 3000 euro per stuk welke alleen gebruikt worden voor autocad.

Dit vond ik best wel wat geld vandaar dat ik jullie om informatie vraag.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2016 13:34 ]

• ajaaaan
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:59
Zeer goede keuze de Z420.
Tegenwoordig zou ik al voor een nieuwer type gaan, de Z440 met 32GB ram.

HP heeft goede workstations voor CAD software.

Verwijderd

Topicstarter
ik vind 3000 + euro alleen verschrikkelijk veel geld voor die apparaten

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-10 23:18
Ik heb zelf recent een nieuw workstation op mijn werk gekregen, een HP Z240. Deze voldoet perfect
Core i7 6700
8 GB ram
1TB hdd
240GB SSD
FirePro W2100
Windows 10

Prijs, ongeveer de helft van de 3k

Let op, we gebruiken hier 2D CAD, dus niet extreem bijzonder.

Het enige wat ontbreekt zijn scherm(en) en Office

[ Voor 11% gewijzigd door Krullebol.nl op 27-07-2016 13:42 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:29:
Ik heb er geen verstand van, dit topic ben ik dan ook gestart voor wat informatie.

De laatste keer heb ik namelijk de professionals, zowel het bedrijf dat ik voor IT gebruik als het personeel zelf laten kiezen en erop vertrouwd, toen stonden er opeens HP Z420 desktops op kantoor. a 3000 euro per stuk welke alleen gebruikt worden voor autocad.

Dit vond ik best wel wat geld vandaar dat ik jullie om informatie vraag.
Je moet eerst even duidelijk hebben wat men nu precies doet met autocad. Alleen 2D tekenen? Of ook 3D? renderen? Andere specifieke dingen.

Maar ga er maar van uit dat voor 2D autocad de voorbeeldsystemen die men hier laat zien over het algemeen prima zijn. Een cpu met 2 snelle cores en HT (i3 bijv.) en een SSD zijn de belangrijkste dingen.

Sinds autocad over is naar directX loopt het ook prima op recente game gpu's en iGPU's in de intel cpu's. Instap workstations van bijv. HP hebben ook geen losse gpu meer.

In het geval van renderen en/of 3D is mogelijk een gpu of extra cores wel handig.

Voordeel van OEM's zijn natuurlijk wel de support etc.. Iig iets om over na te denken. Ik zou zelf voor supergoedkoop gaan en gewoon wat extra systemen op de plank hebben mocht er 1 uitvallen.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nog even nagevraagd, er wordt alleen 2d getekend,

Geen renderingen of 3d

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:56
Toevallig staan er 2 Z600 te koop. Weet niet of ze nieuw of refurbished mogen zijn?
https://www.nowthatsit.nl...O6ItezKk84CFcWdGwodwhcKRA

Soms hoeft het niet nieuw te zijn om goed te presteren ;)

Carpe Diem

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-11 13:53

BLACKfm

O_o

Als 'profesionele' AutoCAD-er weet ik dat AutoCAD meer heeft aan mhz dan aan cores.

Ik heb hier op het bureau dan ook een Z440 staan welke overpowered is kwa ram en gpu, maar de Xeon cpu is 'maar' 3.5gh. ik zal me dan ook niks verbazen dat de eerder genoemde i3 van 3,9ghz het binnen AutoCAD net wat beter doet. Maar het is maar wat je je laat aanpraten, een 3000 euro kostend systeem neerzetten terwijl je maar voor 1000 euro aan prestaties vraagt is totaal overbodig.

Maar in hoeverre de 3.9ghz van een i3 schalen tegenover de zelfde snelheid van een i5 of i7 is me dan niet bekend. Meestal hebben die laatstgenoemde wat meer cache aan boord, dit zal vast ook helpen.

• maratropa
  • Niet online
muppet99 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:57:
Toevallig staan er 2 Z600 te koop. Weet niet of ze nieuw of refurbished mogen zijn?
https://www.nowthatsit.nl...O6ItezKk84CFcWdGwodwhcKRA

Soms hoeft het niet nieuw te zijn om goed te presteren ;)
weinig mhz, geen ssd en een gpu die trager is dan wat er in nieuwe intel cpu's zit. Degelijk ding maar duur en traag.

2D Autocad is gewoon niet zo veel eisend. Pentium met veel mhz is vaak nog prima.

ZZII, je kunt ook dell of hp bellen en vragen of ze wat goedkope i3 bakkies met 8gb en een ssd kunnen leveren, en de fysieke mogelijkheid om er later nog eens een gpu bij te kunnen zetten. goedkope OEM systemen zijn vaak ruk omdat er geen ssd in zit en soms wat weinig ram. En ze lullen je het liefst richting een overkill "workstation" pc natuurlijk :)

[ Voor 23% gewijzigd door maratropa op 27-07-2016 14:11 ]

specs

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als ik dit zo lees komt het vooral neer op een vlotte CPU en komt het voor de rest niet zo nauw met de specificaties. Een Dell Optiplex of Inspirion van €600 met een vlotte processor voldoet ook gewoon, waarbij de Optiplex reeks eventueel nog de optie heeft voor een SSD.

Ik weet niet of de TS vast zit aan systemen van HP, daar ben ik helaas niet zo bekend mee.
ajaaaan schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:33:
Zeer goede keuze de Z420.
Tegenwoordig zou ik al voor een nieuwer type gaan, de Z440 met 32GB ram.

HP heeft goede workstations voor CAD software.
Wist je dat Rolls Royce hele goede auto's maakt? Echt top dingen, kan ik iedereen aanraden! :+

🖥️ | 🚗

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:20

MrDry

Desperados!

Kijk ook even naar de certified hardware van autodesk. http://usa.autodesk.com/a...id=18844534&siteID=123112

AutoCAD en de andere Autodesk programma's geven gewoon minder problemen met een dedicated GPU. Bijvoorbeeld een Quadro K420 of een FireGL van AMD. Hoeft echt niet de duurste te zijn, zeker voor 2D niet.

Quod licet lovi, non licet bovi

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-10 23:18
Als ik heel eerlijk moet zijn, trekt mijn laptop thuis (Core i5 uit 2013 en een nVidia M650) en SSD AutoCAD net zo goed ;)
Klinkt misschien wat oneerbiedig naar AutoDesk, maar zo is het wel een beetje, zeker met 'simpele' 2D tekeningen

• maratropa
  • Niet online
MrDry schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:27:
Kijk ook even naar de certified hardware van autodesk. http://usa.autodesk.com/a...id=18844534&siteID=123112

AutoCAD en de andere Autodesk programma's geven gewoon minder problemen met een dedicated GPU. Bijvoorbeeld een Quadro K420 of een FireGL van AMD. Hoeft echt niet de duurste te zijn, zeker voor 2D niet.
Er zitten ook intel igpu's tussen de certified gpu's achter die link.

Sinds ze van opengl naar direct x zijn gegaan met acad loopt 2D prima op alles wat dx11 versnelling geeft. en je kunt zelfs nog dx9 forcen op oude hardware. Meeste architecten die ik kennen draaien gewoon op igpu's of game gpu's zonder issues.

Als de TS kleine systeempjes neemt met een beetje uitbreidingsmogelijkheid dan kun je er altijd nog een goedkope quadro oid in zetten als het nodig is.

specs

Verwijderd

Topicstarter
goede informatie allemaal thanks!

Wat zijn nou typische goede deals op het gebied van desktops die aan de eisen voldoen?
Ik zou graag wel een standaard merk hebben, dit in verband met service en onze organisatie is niet ingericht op zelf tweaken ;)

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 01:00
ik denk dat de desktop die ik linkte prima gaat voldoen, asus is daarnaast een goed merk.

uiteraard gaat het qua service beter zijn bij hp/dell maar daar betaal je een flinke meerprijs voor.

• maratropa
  • Niet online
Je zou bijv. dell zakelijk kunnen bellen en vragen of ze bijv. een goedkope vostro kunnen leveren met een beetje rappe i3 cpu (3,5ghz+, i3 6100 is bijv prima.) maar dan met 8gb én een ssd. Sowieso, NIKS kopen zonder ssd.
En even checken of je er later nog een gpu of meer ram kunt bijzetten zodat je wat flexibiliteit hebt mocht er toch wat meer gevraagd worden.
En zo'n vraag kun je ook even neerleggen bij HP..

Check ook of jullie autocad gesupport wordt op windows 10. En of er nog dingen spelen qua certificiëring en voldoen aan bepaalde normen enz.

[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 27-07-2016 15:43 ]

specs

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De AMD cpu's uit die systemen zijn niet zo geschikt voor autocad omdat deze erg afhankelijk is van de prestaties per core. Intel Core (i3, i5) processoren presteren daarin een stukje beter.

🖥️ | 🚗

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07 12:28
Ik weet natuurlijk niet hoe veeleisend alle programmas zijn die jullie gebruiken maar. Kijk eens bij iemand op de werkvloer hoeveel geheugen die gebruikt. Ik zit zelf standaard over de 8 gb in ieder geval nu heb ik dan weer een workstation met een dikke overkill van 32 gb

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Dell OptiPlex 3040-2574 SFF

En dit apparaat, ik zie alleen maar een aansluiting zitten voor een beeldscherm? kan dat kloppen?

• ajaaaan
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:59
Je hebt geen videokaart nodig?

Bij ons worden de PC's standaard uitgerust met;

32GB RAM (misschien wat overkill maar hier ook 3D gebruik) 16 kan ook wel voor 2D
Xeon E5 processor @3,5Ghz
Nvidia Quadro K2200 (4GB) videokaart
256GB SSD

Misschien een mooie, in elk geval geen € 3000, en wel een PC waar je goed mee vooruit kan.

https://tweakers.net/pricewatch/556555/hp-workstation-z440-mt-t4k81et.html

[ Voor 34% gewijzigd door ajaaaan op 27-07-2016 16:49 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-11 20:36

Mojo

The Power Within

Dude, je raad een dikke workstation aan terwijl de gezamenlijke conclusie al is dat dit helemaal geen zin heeft. :X

Wat je wilt is een OEM-bouwer (zo begrijp ik het), met een i3 of i5 met een hoge kloksnelheid, een dedicated; instap-grafische kaart vanwege supportdoeleinden en alsjeblieft een SSD.

Ik gebruik op kantoor een i7 3840QM met 16GB en een K4000M zonder SSD. Dat is echt niet fijn met 2D autocad, ondanks de dikke hardware. :p

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
De grootte van de tekeningen is ook van belang. Mijn systeem hikt bv. nog wel 's bij meerdere viewports. Zoals hierboven gezegd zou ik het personeel even om advies vragen, of desnoods een budget meegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd, ik heb met jullie aangedragen specificaties een aantal offerte aanvragen gedaan

i3 of i5 hoge mhz, SSD, 8gb, voor autocad 2d geen zware documenten.

Thanks voor alle hulp, mocht iemand nog iets tegenkomen wat in het plaatje past dan hoor ik het graag!

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2016 23:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://store.hp.com/Nethe...EA&masteropt=ABH&sel=DTP&

dit vind ik er wel goed uitzien, met wat extra werkgeheugen, hoe denken jullie hierover?

Verwijderd

Tsja, ik zou gewoon het systeem aanraden van ACB2401. Azerty schroeft de boel wel in elkaar, daar merk je niets van. Dat systeem is goedkoper en heeft met 16GB 2 maal zoveel geheugen en een SSD die 2x zoveel ruimte heeft. En dan ben je flexibeler als er later nog een videokaart bijgeprikt mag worden.

Die Dell die je aanhaalt heeft wel een snellere processor (die je niet merkt met (2D) Autocad) maar voor de rest komt ie dus tekort. En moet je dus sowieso nog hieraan gaan upgraden terwijl ie al een kleine 600 euro kost. En leveren voor 30 juli zal ook niet meer lukken bij Dell, dus kan je ook nog gaan betalen voor je Windows 10 upgrades.
Ik zou graag wel een standaard merk hebben, dit in verband met service en onze organisatie is niet ingericht op zelf tweaken...
Ehhh, een 'standaard merk' gebruikt ook maar losse onderdelen van verschillende fabrikanten. En denk je dat Dell gratis op je kantoor komt helpen bij afname van 2 systemen? Ehhh nee, voor 300 euro extra per systeem volgens mij ook niet. Juist zoiets als Azerty is hier handig, lijkt mij.

De Benq 27" schermen: Beetje teveel beeld voor 1080p (en daardoor in verhouding ook wat duurder). Op 1920x1080 zou ik een 24" scherm nemen. Of neem anders een 27" 2560x1440 scherm of iets met een 1920x1200 scherm als het goedkoper moet.

Verwijderd

Topicstarter
ok, jullie hebben me redelijk overgehaald, heb net deze lijst naar de helpdesk van Azerty gestuurd, met de vraag of dit werkt, alles erin zit, het voor woensdag geleverd kan worden en of zij het misschien anders zouden doen.

https://azerty.nl/winkelm...%5D=1&product%5B7517%5D=1

de laatste keer dat ik zelf een systeem samen heb gesteld was 13 jaar geleden, ik ben dus een ontzettende kneus.

Zouden jullie het anders doen?

• maratropa
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 07:19:
ok, jullie hebben me redelijk overgehaald, heb net deze lijst naar de helpdesk van Azerty gestuurd, met de vraag of dit werkt, alles erin zit, het voor woensdag geleverd kan worden en of zij het misschien anders zouden doen.

https://azerty.nl/winkelm...%5D=1&product%5B7517%5D=1

de laatste keer dat ik zelf een systeem samen heb gesteld was 13 jaar geleden, ik ben dus een ontzettende kneus.

Zouden jullie het anders doen?
Niet heel veel anders. Die behuizing is een ATX behuizing terwijl het moederbord micro atx is. Je zou dus ook met een kleinere fractal design core 1300 of 1500 uit kunnen..

En er moet nog een windows licentie bij neem ik aan? check even welke versie autocad jullie op zitten en of er officiele support is voor windows 10.

In de i3 gpu zit een prima videokaart die gewoon directx 11 ondersteund en dus gewoon prima moet werken met autocad 2d werk.

Wil je echt safe zitten en/of denk je dat er grafisch iets meer gedaan wordt op een gegeven moment dan kun je er bijv. een betaalbare quadro k620 in zetten:

https://azerty.nl/?scope=...en&ZOEKTERMEN=quadro+k620

Ik zou het zelf niet meteen doen. Een k620 er later bij zetten is practisch even makkelijk als ram bij prikken, behalve dat je even de drivers moet downloaden.

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 28-07-2016 09:09 ]

specs

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

ajaaaan schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:47:
Je hebt geen videokaart nodig?

Bij ons worden de PC's standaard uitgerust met;

32GB RAM (misschien wat overkill maar hier ook 3D gebruik) 16 kan ook wel voor 2D
Xeon E5 processor @3,5Ghz
Nvidia Quadro K2200 (4GB) videokaart
256GB SSD

Misschien een mooie, in elk geval geen € 3000, en wel een PC waar je goed mee vooruit kan.

https://tweakers.net/pricewatch/556555/hp-workstation-z440-mt-t4k81et.html
Heb je hem weer hoor.

Dit is zeker ook je standaard advies wanneer je oom / tante / grootmoeder je vertelt dat het internetten op hun 12 jaar oude Pentium 4 systeem toch wel wat traag wordt? 8)7

🖥️ | 🚗

• Roel84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-11 12:01
Ik wil niet super gemeen zijn, maar ik vind topicstarter niet echt de geschikte persoon om deze PC's te bestellen, en deze operationeel te krijgen binnen een bedrijfsomgeving.

Het is goed dat je om tips vraagt, maar ik denk dat je uiteindelijk toch samen met jouw IT-"mannetje" aan de slag moet.

Verwijderd

Topicstarter
@Roel84, bestellen is me wonder boven wonder gelukt, net zoals betalen! het moet niet gekker worden, jezelf laten informeren, overtuigen en dan ook nog bestellen..... stel je voor!

Inmiddels zijn er drie workstations bij Azerty besteld, volgens de specificaties die jullie voorgesteld hebben.
https://azerty.nl/winkelm...%5d=3&product%5b7517%5d=3

Bedankt iedereen voor de hulp!

@Roel84 ik hoop dat het aan de netstroom hangen en installeren ook goed gaat! nu al klamme handjes

• Roel84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-11 12:01
Achja ik, als engineer (SolidWorks/ Unigraphics), ben ook ooit bij een bedrijfje voorzien van een computer. Het hoofd administratie was daar verantwoordelijk voor de inkoop en blijkbaar moest vooral zo goedkoop mogelijk. Er stond inderdaad een of andere trage bak klaar met een 17" scherm... ;)

Maar goed, jouw bestelde systemen zijn in ieder geval alvast redelijk

[ Voor 11% gewijzigd door Roel84 op 28-07-2016 20:14 ]

Verwijderd

Ha mooi! En iedereen 2 monitors. Top!
Pagina: 1