[Windows 2008][Windows7-8] users helpen met max. pad lengte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 09:07

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
1 van mijn klanten heeft nogal problemen om zijn personeel er van te weerhouden exorbitant lange paden en of bestandsnamen te gebruiken.

Gevolg:
-Verwijderen van bestanden word een probleem.
-Restoren van backups gaat lastig in sommige gevallen.

Nu is de vraag of, als de klant een pad of een bestand aanmaakt deze een waarschuwing, een deny of ergens kan zien op hoeveel karakters hij inmiddels zit vanaf de schijfletter / UNC pad gezien.

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 12:33

TheVMaster

Moderator WOS
Ik denk niet dat er een manier is om dit actief te laten melden.

Upgraden naar Windows 10 lost die issue op. Vanaf build 14352 (dus met de Anniversary update) is dit gefixt :
Launch the Registry Editor by clicking the Start menu and typing "regedit.exe," and then navigate to the following path: HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Group Policy Objects\{48981759-12F2-42A6-A048-028B3973495F}Machine\System\CurrentControlSet\Policies. Look for an entry called "LongPathsEnabled," and if it does not exist, simply right-click Policies, select New DWORD (32-bit), name it "LongPathsEnabled" (without the quotes), enter value 1, and you're good to go. The description of the preview reads, "Enabling NTFS long paths will allow manifested win32 applications and Windows Store applications to access paths beyond the normal 260 char limit per node. Enabling this setting will cause the long paths to be accessible within the process."
Let op : Standaard is dit dus niet ingeschakeld, maar je kunt het met behulp van bovenstaande instructies zelf instellen.

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 27-07-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 20:27
Staat het bestand diep in de tree? Anders kan je er altijd nog voor kiezen een drive-mapping te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Powergrim schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:50:
Staat het bestand diep in de tree? Anders kan je er altijd nog voor kiezen een drive-mapping te maken.
Dat is inderdaad een oplossing die ik meestal ook gebruik. Voor een 'gewone gebruiker' mogelijk wat omslachtig, maar dat werkt inderdaad wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
TheVMaster schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:46:
Ik denk niet dat er een manier is om dit actief te laten melden.

Upgraden naar Windows 10 lost die issue op. Vanaf build 14352 (dus met de Anniversary update) is dit gefixt :

[...]

Let op : Standaard is dit dus niet ingeschakeld, maar je kunt het met behulp van bovenstaande instructies zelf instellen.
Dat ben ik met je eens echter is de server bijvoorbeeld Windows 2008 en die gaat helemaal over de pis als ik de backup wil restoren en hij een pad vind van 330+ karakters :-) Dus ik cap het liever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Powergrim schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:50:
het is helaas niet 1 bestand maar een structureel probleem...

Ik heb een lijst gemaakt van het aantal paden/bestanden tussen de 240 en de 500 tekens...

Ik kom uit op een aantal van 8216 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Multispeed schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:38:
[...]

Dat ben ik met je eens echter is de server bijvoorbeeld Windows 2008 en die gaat helemaal over de pis als ik de backup wil restoren en hij een pad vind van 330+ karakters :-) Dus ik cap het liever
Ik zie een upgradetraject naar Server 2016 aankomen, die gaat het namelijk ook ondersteunen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
TheVMaster schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:42:
[...]

Ik zie een upgradetraject naar Server 2016 aankomen, die gaat het namelijk ook ondersteunen :+
Helaas komt die pas eind dit jaar uit toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Multispeed schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:45:
[...]

Helaas komt die pas eind dit jaar uit toch ?
Wordt tijdens Ignite in september (dus over 2 mnd) gelanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:38
Ik zou je users helpen door uit te leggen wat HUN probleem is. Ja je mag lange padnamen gebruiken, maar de bestanden kunnen dan niet meer gegarandeerd worden teruggezet.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Long Path tool can resolve error messages like: path too long, cannot delete file, too long path, destination path is too long, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
bregweb schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:50:
Ik zou je users helpen door uit te leggen wat HUN probleem is. Ja je mag lange padnamen gebruiken, maar de bestanden kunnen dan niet meer gegarandeerd worden teruggezet.
Dat gebeurt nu dus ook eindelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:20:
Long Path tool can resolve error messages like: path too long, cannot delete file, too long path, destination path is too long, etc.
Kan je iets specifieker zijn ? Als ik zoek in google op Long Path tool dan krijg ik een hoop resultaten :-)

Pagina: 1