Advies TV < 400 euro; een van deze of een andere?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgjleclaire
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-07 16:41
Ik zoek een?
LCD TV, degelijke afmeting (minstens 40 inch), beetje modern minimalistisch uiterlijk. Ik wil ook Chromecast gebruiken, dus als dit al ingebouwd kan zitten of er vergelijkbare functionaliteit aanwezig is, is dat ook prima. Ik heb niet veel spectaculaire verwachtingen verder. Gewoon degelijk beeld, goed om een serie of film te kijken. Wel heb ik natuurlijk voor het budget liefst de zo goed mogelijk op de toekomst voorbereide TV.

Wat is je budget?
Ligt er voor een deel ook aan hoe groot de meerwaarde is van extra uitgave. Laten we zeggen 400 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Chromecast, films, series, documentaires. Hij moet vooral ook een beetje leuk uitzien want ik heb een minimalistisch interieur en vind het fijn als het 'rustig' blijft voor het oog.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb veel tv's gevonden van o.a. merken als Blaupunkt, maar ik vind geen reviews van deze tv's en vind het toch een groot risico zoiets maar gewoon te gaan kopen en het dan wel te zien. Heeft iemand ervaring met de minder bekende merken?

Van de bekendere merken heb ik gevondenWelke vragen heb je hier nog over?
  • Mijn vraag is vooral welke van deze het meeste waar voor het geld geeft. Ik heb niet zoveel verstand van de paneelsoorten en de contrasten en kleurreproductie etc. en op de reviews kun je vaak niet echt afgaan. Mijn ervaring is nu in ieder geval al met een paar producten dat ik goede reviews zag en zelf de kwaliteit bagger vond (gaat dan over een bluetooth speaker in dat geval).
  • Verder ben ik natuurlijk benieuwd of jullie nog andere suggesties hebben. Er is in principe veel te vinden in deze prijsrange. Meer dan ik had gedacht.
  • Hoe zit het met de onbekende merken? Wat mag ik daarvan verwachten voor een prijs tussen de 300 en 400? Ik heb ik full-hd 40-43 inch tv's gezien vanaf 330 euro....
  • Hoe zit het met die JVC hierboven? Ik was sterk verbaasd dat er een 4k tv te koop stond voor deze prijs. Is dit rommel?
Edit: voorbeeld van zo een bizar goedkope tv.... Hisense LTDN40D50TS 40"
Edit 2: of UHD.... Telefunken XU40A401 102 cm 380 euro, TCL U50S6806S 127 cm 450 euro .... :/

[ Voor 9% gewijzigd door rgjleclaire op 27-07-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:36
Kwaliteit betaal je voor.
Voor een 40" TV zou ik fullHD kiezen. UHD op een dergelijk formaat zie je nagenoeg niet, of je moet er met je neus bovenop zitten. Je hebt goedkope UHD TV's (prijsverschil UHD / fHD is tegenwoordig bijna verwaarloosbaar, omdat de bedrijven het pushen). Echter, featureproof ben je nooit. HDR en breed kleurspectrum zijn interessante ontwikkelingen, maar staan nog ietwat in de kinderschoenen en ga je sowieso niet terugvinden in de budget range. Beter een goed fHD panel, dan een slecht 4K panel. Hoop leken hechten veel waarde aan dat stickertje (meer/hoger is beter...). Als het binnen je budget nog lukt, kies een native 100Hz panel boven een 50Hz panel.

Het smart gedeelte is erg persoonlijk. Android TV kan erg interessant zijn, al weet ik niet zeker of je dan ook automatisch ingebouwde chromecast mogelijkheden hebt. Anders kun je die er voor 35 euro nog eens aanhangen.

Persoonlijk zou ik bij de bekende merken blijven en dan nog heb je veel kwaliteitsverschil. Samsung en Sony hebben hele degelijke panelen, ook in de budget range. LG in de budget range hoor ik slechte verhalen over (evenals Philips). Van JVC heb ik in tijden geen TV meer gezien.
Is tweedehands een optie? Een 43W755C / W805C (of B, oudere serie) is een prima scherm, maar nu wat boven je budget.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgjleclaire
Hmm ik heb mijn Philips 42PFL5405H (100Hz) bij mijn ouders thuis staan en wilde die eigenlijk daar laten voor hen. Die heeft me destijds, bijna 4 jaar geleden, zo'n 450 euro gekost. full HD, 100Hz. Niet het mooiste toestel vergeleken met de dunne bezels die je tegenwoordig vindt. Ik dacht inmiddels heb je voor die prijs toch wel iets veel beters, maar dat lijkt dus eigenlijk wel een beetje tegen te vallen... Sterker nog, ik vind in de pricewatch bijna niks van 100Hz rond mijn maximumprijs.

pricewatch: Philips 42PFL5405H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Als je veel eisen aan een televisie stelt, zul je daar ook voor gaan betalen. Veel goedkopere full-HD schermen zit tegenwoordig maar een 50hz panel in. En als jij graag een rustig beeld wilt wat vloeiend verloopt kom je toch bij de 100hz uit. Even snel gekeken, maar misschien dat dit model iets is. SAMSUNG UE40J6200. Verder niet in verdiept, maar deze heeft een 100hz scherm. Wehkamp 449,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgjleclaire
Maar ik stel niet veel eisen.... ik snap al die adviezen niet. Volgens mij ben ik heel specifiek in mijn vragen, en als je geen zin hebt om meer moeite te doen, dan laat ook gewoon de hele post achterwege. Hier heb ik echt totaal niets aan en komt ook niet erg over alsof je er uberhaupt wat vanaf weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09
tJa ik denk dat de pricerange die jij noemt, de tweakers niet interesseert, ikzelf was er ooit wel redelijk in thuis in die prijsklasse, maar ken de modellen van nu niet (meer). Het advies van slayer is een goed advies, 462 waarvoor je wel de Beste Koop van de Consumentenbond hebt, 100Hz, ok die hebben het over de 48 inch, maar de 40 is ook top.
Mocht jij smartTv geen eis vinden, dan zou je pricewatch: Sony Bravia KDL-40RD450 Zwart kunnen doen (wel 50Hz), dat is tenminste een merk, en heeft een pluspunt met opname via USB-harddisk. Maar nogmaals voor 64 euro extra (hifi-Corner) heb je veel meer met de j6200.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 28-07-2016 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Ik bedoel ook in het algemeen als er veel eisen gesteld worden. En ik had idd even vluchtig gekeken, omdat ik op dat moment even net de deur uit moest en toch even snel voor je wilde kijken. Als jij daarop baseerd dat ik weinig verstand heb van televisies en er geen moeite voor wil doen, dan sla je helaas de plank mis.

Zal het nogmaals proberen. Je hebt zelf ook al goede reviews gelezen en jij vond de kwaliteit bagger. In de winkel is sowieso de kwaliteit matig, omdat alles op dynamische of levendige instelling staat. Probeer het anders in een winkel met wat filmpjes op een USB-stick en vraag de verkoper om wat te laten zien met wat betere instellingen.

Het uiterlijk van de tv wat er volgens jou "rustig" uit moet zien is een kwestie van smaak en kan niemand je bij helpen.

ik zal eerlijk zeggen in die prijsrange van toestellen ben ik ook niet bekend, maar als je een degelijk paneel wilt zou ik idd bij de bekende merken blijven. Uhd voor dat bedrag zou ik echt niet aan beginnen. Ten eerste wordt al je content geupscaled ( denk dat je voornamelijk nog full-HD content bekijkt ). Het verschil zal bij de duurdere merken misschien vrijwel niet zichtbaar zijn, aangezien de processoren in de tv veel beter zijn. Maar bij de goedkopere lcd's denk ik niet dat je er blij van wordt.
Sjah schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 17:34:
Het advies van slayer is een goed advies...
Thnx!
Pagina: 1