Hallo allemaal,
Als ik mij niet vergis heb ik twee jaar geleden (al zou dit ook een jaar terug kunnen zijn) een PC aangeschaft om op te kunnen gamen. Inmiddels merk ik dat sommige dingen stroever beginnen te lopen en dat ik toch wel meer de behoefte krijg om zoveel mogelijk op ultra etc te spelen. Mijn huidige PC laat dit niet toe en meestal moet ik medium (soms zelfs low) voor lief nemen. Mijn setup is als volgt:
CPU:
Intel Core i5-4690K Boxed (Niet overclocked)
CPU koeler:
Gelid Solutions Tranquillo Rev.3
Mobo:
ASRock H97M Pro4
GPU:
MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G
HDD:
Toshiba DT01ACA200, 2TB
SSD:
Samsung 850 EVO 500GB
RAM:
Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU (2x, dus in totaal 8GB aan RAM)
Voeding:
be quiet! System Power 7 350W
Behuizing:
Cooler Master Silencio 352
Op dit moment denk ik er aan om mijn GPU te upgraden naar een GeForce 1070 en hoop hiermee veel winst te behalen. Is dit voldoende denken jullie? Of raden jullie toch nog wel andere upgrades aan?
Daarnaast vraag ik me af of ik meer RAM nodig heb en of ik mijn CPU toch maar eens moet overclocken. Gaat dit veel verschil gaat maken en is het een probleem dat mijn moederbord geen 'Z' serie is mbt overclocken? Edit: Het laden van programma's en het switchen tussen taken gaat ook langzamer. Is hiervoor ook een upgrade aan te raden?
Mochten jullie nog meer willen weten, dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Dennis
Als ik mij niet vergis heb ik twee jaar geleden (al zou dit ook een jaar terug kunnen zijn) een PC aangeschaft om op te kunnen gamen. Inmiddels merk ik dat sommige dingen stroever beginnen te lopen en dat ik toch wel meer de behoefte krijg om zoveel mogelijk op ultra etc te spelen. Mijn huidige PC laat dit niet toe en meestal moet ik medium (soms zelfs low) voor lief nemen. Mijn setup is als volgt:
CPU:
Intel Core i5-4690K Boxed (Niet overclocked)
CPU koeler:
Gelid Solutions Tranquillo Rev.3
Mobo:
ASRock H97M Pro4
GPU:
MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G
HDD:
Toshiba DT01ACA200, 2TB
SSD:
Samsung 850 EVO 500GB
RAM:
Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU (2x, dus in totaal 8GB aan RAM)
Voeding:
be quiet! System Power 7 350W
Behuizing:
Cooler Master Silencio 352
Op dit moment denk ik er aan om mijn GPU te upgraden naar een GeForce 1070 en hoop hiermee veel winst te behalen. Is dit voldoende denken jullie? Of raden jullie toch nog wel andere upgrades aan?
Daarnaast vraag ik me af of ik meer RAM nodig heb en of ik mijn CPU toch maar eens moet overclocken. Gaat dit veel verschil gaat maken en is het een probleem dat mijn moederbord geen 'Z' serie is mbt overclocken? Edit: Het laden van programma's en het switchen tussen taken gaat ook langzamer. Is hiervoor ook een upgrade aan te raden?
Mochten jullie nog meer willen weten, dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Dennis
[ Voor 4% gewijzigd door Disnen op 27-07-2016 10:32 ]