Wat raden jullie aan qua upgrade?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Disnen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 14:00
Hallo allemaal,

Als ik mij niet vergis heb ik twee jaar geleden (al zou dit ook een jaar terug kunnen zijn) een PC aangeschaft om op te kunnen gamen. Inmiddels merk ik dat sommige dingen stroever beginnen te lopen en dat ik toch wel meer de behoefte krijg om zoveel mogelijk op ultra etc te spelen. Mijn huidige PC laat dit niet toe en meestal moet ik medium (soms zelfs low) voor lief nemen. Mijn setup is als volgt:

CPU:
Intel Core i5-4690K Boxed (Niet overclocked)

CPU koeler:
Gelid Solutions Tranquillo Rev.3

Mobo:
ASRock H97M Pro4

GPU:
MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G

HDD:
Toshiba DT01ACA200, 2TB

SSD:
Samsung 850 EVO 500GB

RAM:
Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU (2x, dus in totaal 8GB aan RAM)

Voeding:
be quiet! System Power 7 350W

Behuizing:
Cooler Master Silencio 352

Op dit moment denk ik er aan om mijn GPU te upgraden naar een GeForce 1070 en hoop hiermee veel winst te behalen. Is dit voldoende denken jullie? Of raden jullie toch nog wel andere upgrades aan?

Daarnaast vraag ik me af of ik meer RAM nodig heb en of ik mijn CPU toch maar eens moet overclocken. Gaat dit veel verschil gaat maken en is het een probleem dat mijn moederbord geen 'Z' serie is mbt overclocken? Edit: Het laden van programma's en het switchen tussen taken gaat ook langzamer. Is hiervoor ook een upgrade aan te raden?

Mochten jullie nog meer willen weten, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Dennis

[ Voor 4% gewijzigd door Disnen op 27-07-2016 10:32 ]

Beste antwoord (via Disnen op 27-07-2016 11:37)

Verwijderd

Dat setje kan nog prima mee, inderdaad zou ik de GPU upgraden en misschien 16GB ram installeren maar dat heeft geen prioriteit.
Mocht je toch naar 16GB willen dan zou ik niet te lang wachten, de DDR3 prijzen zijn helaas weer aan het stijgen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Dat setje kan nog prima mee, inderdaad zou ik de GPU upgraden en misschien 16GB ram installeren maar dat heeft geen prioriteit.
Mocht je toch naar 16GB willen dan zou ik niet te lang wachten, de DDR3 prijzen zijn helaas weer aan het stijgen.

• Disnen
Bedankt voor de snelle reactie! Ik ga de ram alvast bestellen, en dan eind deze maand de 1070 als de financiën het dan toelaten.

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Setje kan inderdaad nog prima mee en een upgrade naar een 1070 is prima. Dat je systeem langzamer aanvoelt komt omdat het Windows register steeds groter wordt in de loop der tijd een verse installatie zal dat verhelpen.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Disnen schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:38:
Bedankt voor de snelle reactie! Ik ga de ram alvast bestellen, en dan eind deze maand de 1070 als de financiën het dan toelaten.
Moet je wel even opletten met je voeding deze heeft maar een 6+2 pci-e aansluiting dus je moet dan een kaart zoeken met 1 8 pin aansluiting.

• Disnen
Bedankt voor de goede verhelderende adviezen! Erg prettig. Dan kan ik voorlopig uit de voeten.

Verwijderd

MichaelvD2203 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:43:
[...]

Moet je wel even opletten met je voeding deze heeft maar een 6+2 pci-e aansluiting dus je moet dan een kaart zoeken met 1 8 pin aansluiting.
In dat kader zou ik inderdaad eerder naar een gtx 1060 kijken, op welke resolutie speel je?

• Disnen
1920 x 1200 (ik neem aan dat je dat bedoelt?), maar is een gtx 1060 niet een behoorlijke stap lager dan de 1070? Aangezien ik nu wel echt klaar wil zijn voor de komende paar jaar, zodat ik alles toch wel op hele hoge settings kan draaien? Ik kijk nog liever dan naar een nieuwe voeding denk ik. Of is dat allemaal af te raden?

Verwijderd

Disnen schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:40:
1920 x 1200 (ik neem aan dat je dat bedoelt?), maar is een gtx 1060 niet een behoorlijke stap lager dan de 1070? Aangezien ik nu wel echt klaar wil zijn voor de komende paar jaar, zodat ik alles toch wel op hele hoge settings kan draaien? Ik kijk nog liever dan naar een nieuwe voeding denk ik. Of is dat allemaal af te raden?
Dat is helemaal jouw keuze, blijf je op 1920 x 1200 gamen dan heb je aan een gtx 1060 voorlopig meer dan genoeg.
Lees ook de review.
Mocht je binnen afzienbare tijd overschakelen naar een hogere resolutie (nieuwe monitor) dan is de gtx 1070 + nieuwe voeding wellicht een betere keuze.
Houdt wel in de gaten dat er altijd weer nieuwe kaarten uit zullen komen met betere specificaties.
Het ligt er dus maar aan op welke termijn je dit wilt doen.

• Disnen
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:56:
[...]

Dat is helemaal jouw keuze, blijf je op 1920 x 1200 gamen dan heb je aan een gtx 1060 voorlopig meer dan genoeg.
Lees ook de review.
Mocht je binnen afzienbare tijd overschakelen naar een hogere resolutie (nieuwe monitor) dan is de gtx 1070 + nieuwe voeding wellicht een betere keuze.
Houdt wel in de gaten dat er altijd weer nieuwe kaarten uit zullen komen met betere specificaties.
Het ligt er dus maar aan op welke termijn je dit wilt doen.
Ik heb er nog een nachtje over geslapen en ben het wel met je eens. Ik heb de komende tijd helaas niet het geld mijn monitor te upgraden, dus ik ga inderdaad voor de 1060. Nogmaals dank!
Pagina: 1