[België] Online films huren zonder digitaal TV abonnement

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Beste,

Een aantal jaren geleden kochten wij de LG 42LE8500. Wij hebben geen abonnement voor digitale TV. Wanneer we TV kijken, maken we gebruik van DVD's of Blu Rays, Netflix en tot voor kort de Videoland app op onze TV voor het occasioneel huren van een film.

Sinds een paar weken ondersteunt Videoland onze TV niet meer, waardoor we geen films meer kunnen huren. Videoland support verwees ons door naar de app voor de PS3/4 of mobile devices. Die apps vereisen echter een abonnement en zijn niet beschikbaar in België.

Ik ben dan maar op zoek gegaan naar alternatieven. Tot mijn verbazing heb ik geen waardig alternatief gevonden die zou werken met een Chromecast.

- Google Play:

zo ver totaal onoverzichtelijk, Frans en Engelse films door elkaar, moeilijk te zoeken welke films ondertiteling hebben of te huur zijn.

-iTunes

werkt niet op Android

Denken jullie aan een alternatief?

Om duidelijk te zijn: ik ben op zoek naar een legale oplossing, zonder abonnement dat toelaat om net als een fysieke videotheek, online films te kunnen huren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Chromecast erin die Videoland wel ondersteunt een idee?

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
Ik weet het niet zeker, maar ik vrees dat dit ook niet zal werken. Videoland ondersteund inderdaad de Chromecast, maar volgens mij is het dezelfde app als deze die te vinden is in de Play Store. Wanneer ik deze op mijn tablet installeer, vraagt de app een account aan te maken op www.videoland.com. Ik heb dat gedaan, maar dan krijg ik onmiddellijk de melding dat de app niet ondersteund wordt in mijn regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:58
Interessant topic.
Heb hier eerder ook wel eens naar gezocht, maar niet echt gevonden.
Ik hou in ieder geval dit topic in de gaten houden om toch legale alternatieven te ontdekken.

Mogelijk alternatief is trouwens gebruik van een VPN, zodat je doet alsof je in NL woont, waar videoland wel beschikbaar is. Maar dat is ook niet 100% legaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
wiemelen schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:43:
Interessant topic.
Heb hier eerder ook wel eens naar gezocht, maar niet echt gevonden.

...
Ik moet eerlijk zijn dat het me echt verbaast dat er geen (of toch moeilijk te vinden) alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:58
Ik gebruik vooral Moviemaxonline om video's te huren. Geen idee of dit ook via chromecast werkt, ik kijk via een MCE-PC die via HDMI verbonden is met deTV:
http://www.moviemaxonline.eu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
Ik heb dit weekend een Apple TV gekocht om op mijn TV aan te sluiten. Op dit moment lijkt iTunes Movies het beste alternatief qua aanbod en gebruiksgemak van te huren films. Hoewel ik het aanbod naar mijn gevoel nog vind tegen vallen met wat Videoland aanbood.

Als iemand nog een beter alternatief in gedachte heeft, hoor ik het graag.

Heeft iemand ervaring met www.gratisstreamen.nl?
Pagina: 1