Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Dune HD Smart D1 speler. In principe een zeer fijne mediaspeler, echter kwam ik gisteren tot de conclusie dat deze een AVI filmpje niet wilde afspelen. Dit terwijl ik wel vaker een AVI heb afgespeeld op de Dune.

Op mijn pc kan ik betreffende AVI filmpje wel afspelen. Het ligt hem dus niet aan het filmpje zelf, maar blijkbaar is er dan iets met de Dune. Heeft het dan te maken met een codec o.i.d?

Heeft iemand ervaring met de Dune en het niet willen afspelen van een AVI? Moet er wellicht iets gebeuren met het AVI filmpje, converteren o.i.d?

Hoor het graag.

EDIT: net de AVI geconverteerd naar een MP4 en MKV, maar probleem blijft bestaan.

[ Voor 6% gewijzigd door jasiccama op 27-07-2016 10:25 ]

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Omdat het bestand wel wordt afgespeeld via je PC, kan je via MediaInfo achterhalen wat het verschil is tussen het bewuste bestand en een ander AVI bestand, wat wel goed wordt afgespeeld op de Dune. Als je ziet waar die verschillen zitten dat is het ook mogelijk om het via correcte conversie instellingen op te lossen, mits je over geschikte conversie software beschikt vanzelfsprekend.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Ik ga er eens mee aan de slag. Bedankt voor je reactie.

EDIT: wordt er niet veel wijzer van met Mediainfo :-(

Beide filmpjes (één die ik wel af kan spelen en de andere niet) ingelezen in Mediainfo, echter zie ik niet veel verschillen. Heb beide overzichten bijgevoegd.

Deze kan ik niet afspelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2dK9QrmQ6lJaWz2Co76yA2LZ/full.jpg

Deze kan ik wel afspelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bsfiKAXbDsioY0G3Xhnqayf2/full.jpg

Kan iemand mij het verschil tussen beide vertellen en waar het dan waarschijnlijk aan kan liggen?

[ Voor 83% gewijzigd door jasiccama op 28-07-2016 10:07 ]

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750