Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 20:56
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven.
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar externe audio voor mijn TV. Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie betreft Soundbars, home cinema setjes en losse versterkers/speakers is wat mij betreft elk beetje advies welkom. Ik heb geen Blueray speler nodig, waardoor Home Cinema setjes volgens mij al een stuk minder aantrekkelijk worden.

Wat is je budget?
Ik zat ongeveer te denken aan een budget van 200-250, uiteraard het liefst minder.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Er zijn een aantal eisen
- HDMI ARC. Ik wil eenvoudig via één HDMI kabel alle audio van de op de TV aangesloten apparaten door sturen voor audio weergave
- Ik wil het apparaat gebruiken om films te kijken en games te kijken. Ik ben verre van een audiofiel en het beste van het beste is aan mij niet besteed.

Ik heb geen Blueray speler nodig of iets dergelijks. Ik heb een PS4 en een XBone welke mijn films perfect afspelen. 4K speel ik af via een mediaserver/netflix

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb uitgebreid gezocht maar zie door de grote hoeveelheid bomen het bos niet meer. Daarnaast ontbreekt het me echt aan kennis om een goede en gedegen keus te maken.
pricewatch: Sony BDV-EF1100 deze lijkt me interessant, hoewel de reviews kritisch zijn.
pricewatch: Samsung HT-J4200 Dit lijkt me ook wel wat.

Vraag: Is het wellicht zinvoller een versterker tweedehands op de kop te tikken met HDMI ARC? of kom ik onder aan de streep dan veel duurder uit?

Welke vragen heb je hier nog over?
Losse versterker? Of Toch maar een eenvoudig Home Cinema setje?

[ Voor 36% gewijzigd door Nedje op 16-08-2016 13:27 ]

PSN: Nedjee, XBL Gamertag: NedjeNL

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
Niemand :-(?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je een versterker met HDMI neemt kun je ook al je apparaten op je versterker aansluiten. ARC is dan ook niet belangrijk meer (tenzij je TV kijkt met een CI+ module en/of het smartTV deel van je tv gebruikt)

Ikzelf zou altijd voor de combi losse speakers en versterker/receiver gaan. Je kunt dan gewoon met 2e hands beginnen en later altijd nog delen upgraden (of speakers toevoegen). Je budget is echter wel wat krap.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 18:18
Je kan ook naar een paar actieve speakers kijken.

https://tweakers.net/cate...zMAHRZYk5SlZKJgYWlkq1tbUA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
Ik kijk inderdaad TV via een CI+ module (Vandaar de ARC vereiste). Daarnaast gebruik ik de Netflix app op mijn TV. Dit komt hoofdzakelijk doordat mijn PS4 en XBone geen 4k ondersteunen. Ik had al zo'n vermoeden dat het budget krap zou zijn

@FireDre: Hoe sluit ik deze aan dat het geluid van de TV (los van welke input er gebruikt wordt) altijd via de speakers wordt afgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:52

DjVe

Hatsaflats!

Een soundbar is verreweg het meest handige in jou situatie, echter zijn er niet veel goed klinkende soundbars met HDMI tot €250. De JBL SB150 klinkt wel aardig en heeft wel een optische ingang. Dus je hebt al je bronnen op je TV aangesloten, en vanuit de TV ga je met een optische kabel naar je soundbar. Deze heeft echter wel een aparte afstandsbediening voor het volume. Als je dat niet wenst zal je er één moeten pakken met HDMI CEC ondersteuning (overigens geen garantie dat dit goed gaat, gezien elke fabrikant daar zijn eigen draai aan geeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 11:38
Is dit niet wat voor je: Onkyo HTX-22HDX (Amazon.de)?

€259 is denk ik een redelijke prijs. In de pricewatch staat hij voor €399 en dat is veel te duur.

(Ik heb hem een jaar geleden voor €149 bij Correct in Rotterdam gekocht, maar ik vermoed dat dat een prijsfoutje was destijds.)

De geluidskwaliteit is, voor een klein en relatief goedkoop 2.1 setje, écht heel goed.
De versterker / decoder is 5.1. Je kunt het setje later dus eenvoudig uitbreiden naar 5.1, door alleen een paar speakers toe te voegen.

Review: http://www.trustedreviews...round-sound-system-review
Pagina: 1