Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop traag ondanks goede hardware

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• woutervandriel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-06-2024
Mijn vraag is het volgende.
Ik heb een jaar geleden mijn huidige desktop in elkaar gezet, maar ik heb het gevoel dat hij trager is dan dat hij zou moeten zijn. Ik ervaar erg lange laadtijden bij vooral het spel: Total War: Warhammer. Iets wat me toch vreselijk irriteert want met mijn setup zou ik dit spel op ultra moeten kunnen draaien zonder probleem volgens mij. Ik heb het idee dat mijn processor niet genoeg koeling krijgt met enkel de bijgeleverde Intel-fan. Hebben jullie misschien een idee wat ik proberen kan? En nu ik toch om advies vraag; upgraden naar Windows 10 of niet?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Microsoft Windows 8.1
Seagate 1TB SATA HDD
Crucial Ballistix Sport 8GB (4GBx2) DDR3 1600MHz CL9 1.5V UDIMM
Cooler Master N300
Asrock H81M-HDS
Seasonic S12G-450
Sapphire Radeon R9 280 - Dual-X OC Boost Lite Retail - 3GB GDDR5
Intel Core i5-4460 - Boxed
Crucial MX100 - 256GB

In feite het basisgamesysteem van maart 2015: reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2015

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vrij weinig, in elkaar zetten en installeren lukt me altijd prima maar ik heb geen idee hoe ik dit soort probleempjes oplossen moet. (EDIT: Heb het programmaatje RealTemp gedownload en de temperatuur van mijn pc tijdens het spelen van Total War: Warhammer ligt rond de 45-50 dus dat kan het niet zijn?)
Oké, na wat rondsnuffelen zie ik dat ik mijn SSD niet heb ingesteld. Ik heb er via computer management mijn schijf ingedeeld als E: en ga daar nu Total War: Warhammer op installeren. Hopelijk zijn dan de laadtijden minder.

Iemand ideeën of tips?
Met vriendelijke groet,
Wouter van Driel.

[ Voor 11% gewijzigd door woutervandriel op 27-07-2016 01:01 ]

Alle reacties

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:15
Ik heb zelf wel wat total war games, enkel die warhammer (nog) niet. Laadtijden van battles of het wachten na het einde van de ronde is zowat klassiek bij hun (toch naar mijn aanvoelen). Het spel installeren op die SSD moet volgens mij toch een verbetering brengen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:32
Hdds zijn fysieke schijven die alles af moeten gaan. Als er na een tijd meer dingen op de schijf zitten heeft bij la geregeld nodig de data van de schijf in je ram geheugen te gooien. Daarom voelt Windows in het begin ook sneller aan dam na een maand of 2

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

@TS: doe eens wat metingen: CPU temp en GPU temp als je die game een tijdje hebt draaien bijvoorbeeld.
Kan je ook zien of de CPU ongewenst terugschakeld tijdens het gamen?

d:)b :henk d:)b

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Laadtijden hebben nagenoeg nooit iets met CPU te maken, maar met je I/O.

Zoals al gezegd, de TW-series staat sowieso bekend om lange laadtijden. Hoe die desondanks zo kort mogelijk te houden:
- zorg dat spel op SSD staat, niet HDD
- zorg dat je SSD in AHCI (en dus niet legacy IDE mode) aangesproken wordt
- zorg dat je OS of virusscanner niets anders aan het doen is op moment dat je je spel wilt starten

Heb je dat alles al uitgesloten, dan jou je puur de I/O performance van je storage over vs wat het spel allemaal wil laden.

Oslik blyat! Oslik!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:21
Op welke schijf staat Windows geïnstalleerd?
Pagina: 1