overclocken van een p3 450

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met het overclocken van een p3 450??
Ik heb een abit be6 I moedeerbord met 256mb 1333 mhz RAM.

Tot op heden heb ik hem nioet hoger gekregen dan 560 (4.5*124).
Bij 4.5*133 kreeg ik een of andere wazige foutmelding eerst zei mijn PCtje dat ie op 600b mhz draaide, waar staat die b voor?
Toen windows wou booten kreeg ik een of andere foutmelding.

WINCPID zegt over mijn pc: Family ID:6 ; Model ID :7 ; Stepping ID:3

Als iemand wat wqeet zeg het dan!!
Thx

Peewee

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:15

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Heb precies dezelfde opstelling (BE6/P3-450) en bij mij wil ie ook niet harder dan 124 FSB. Bij 133 FSB ook 600B MHz en bij het laden van Zinloos 98 een foutmelding dat ie COMMAND.COM niet kan vinden ofzo. Geen idee hoe het komt... :(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:45

botoo

💀 too old to die young

Er van uit gaande dat jullie je PCI wel op 1/4 hebben gezet :+ kan het natuurlijk zijn dat deze cpu's domweg niet hoger kunnen, meestal wel maar geen ganantie dat je boven de 600 komt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kijk eens wat voor stepping je heb (staat op dat zwarte plastic kapje om de cpu).
Ik heb zelf een PIII450 "SL35D" en die loopt stabiel op een FBS van 140 (dus 630 Mhz) en een voltage van 2,1V.

specs

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:15

Demo

Probleemschietende Tovenaar

botoo: PCI divider staat idd op 1/4
UneXist: Das geluk, die SL35D!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• BlauweFles
  • Niet online
Ik heb hem op een voltage van 2.05 draaien en met een pci van 1/4, maar harder wil ie niet. Moet het voltage hoger?

Wat is een goeie koeler voor mijn proc? Er zit nu nog zo'n standaard p3 koelertje op kwam in het doosje mee....

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 01:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Pas op met te hoge spanning (dus temp) niet alle 450 willen op 600 lopen. Die van mij ook niet. Als je toch hoger wil, zal je wel ff betere koeling uit de kast moeten trekken.
Met de standaard koeler kom je der zeker niet.

Leuke lamp, overigens !!

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Smallblock:
Zeker waar, die katmai's kunnen aardig heet worden. Ik heb nu wat extra kastkoelers, en een Golden Orb op mijn proc. zitten, wordt rond de 45 graden, met dit weer, wel te doen

specs

Verwijderd

Kijk eens wat erop de zijkant van je proc staat en dan ff naar www.overclockers.com gaan en dan in de database zien of die proc van jouw ver te overklokken is, je kan goed zien op die site dat sommige typen vet slecht te overklokken zijn, ik heb zelf ook een PIII 450Mhz en dat wil ook voor geen meter harder lopen. Die van mij loppt maar 54Mhz harder en word nu al VET warm !!!!

• ReseT
  • Niet online
De mijn 450(SL37C) wil niet meer op 600 draaien door win2k, start opeens opnieuw op :(
Nu draait maar op 558 :(

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

kijk ook eens naar de cache latency :
Mijn P3-500 (katmai) stond normaal op 8, maar doet het foutloos op 1 latency.
Weer ietsje sneller :)
btw. heb dus een P3-500 op 575Mhz, 36 C heatsink.
Pagina: 1