Toon posts:

500w genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

Op dit moment draai ik het volgende systeem:

AMD x4 760k
8gb ram
Mis a78 e45
Gtx 770
Ssd 250gb
+3 fans (waarvan 1 cpu fan)
Corsair 500watt voeding

Nu heb ik een Asus sabertooth aangeschaft met een Fx 8350 cpu die ik iets wil gaan overklokken naar (hopelijk) 4.5 GHz.

Mijn vraag: zou de 500 watt voeding nog voldoende zijn?

Zo niet, wat zou wel een goede en goedkope voeding zijn ?

Alvast bedankt

Beste antwoord (via Verwijderd op 27-07-2016 15:09)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Waarschijnlijk is het deze voeding: pricewatch: Cooler Master Extreme Power Plus 500W

Heb je enig idee hoe oud de voeding ongeveer is? 5 jaar? 7+?

Edit: Overclocken zou ik NIET doen als het bovenstaande voeding is. Deze levert slechts 360 watt op de +12v rail. Onder full load kan een 770 GTX al tegen de ~200w verbruiken, een FX 8350 met forse overclock zal deze toch vrij middelmatige en waarschijnlijk oude voeding niet leuk vinden. Qua specs lijkt het meer op een 350w voeding dan een 500w voeding..

[ Voor 47% gewijzigd door stin00 op 27-07-2016 14:47 ]

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Alle reacties

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:18
Welke voeding is het precies en hoe oud is die?
https://tweakers.net/cate...lYyNTDQM1DSUcpNrIDzamtrAQ

Welke versie videokaart is het, is deze ook overgeklokt?

Draai je ook stresstests of ga je er alleen mee gamen?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie alvast.

Videokaart is een msi gtx 770 2gb gaming en is niet overgeklokt

De voeding moet ik morgen even checken.

En ik game alleen, verder geen zware programma's of stress testen. Enige test zal prime95 zijn bij overklokken

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels toch even snel gekeken en de voeding is een
Coolermaster RS-500 Voeding

Verwijderd

Elke CM voeding begint met RS en van de RS-500 zijn er wel 12. Het is vooral belangrijk te weten wat er achter RS-500 staat.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een cooper master rs 500 pcap -a3. Kan verder geen andere naam op de koeling vinden

Acties:
  • Beste antwoord

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Waarschijnlijk is het deze voeding: pricewatch: Cooler Master Extreme Power Plus 500W

Heb je enig idee hoe oud de voeding ongeveer is? 5 jaar? 7+?

Edit: Overclocken zou ik NIET doen als het bovenstaande voeding is. Deze levert slechts 360 watt op de +12v rail. Onder full load kan een 770 GTX al tegen de ~200w verbruiken, een FX 8350 met forse overclock zal deze toch vrij middelmatige en waarschijnlijk oude voeding niet leuk vinden. Qua specs lijkt het meer op een 350w voeding dan een 500w voeding..

[ Voor 47% gewijzigd door stin00 op 27-07-2016 14:47 ]

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Topicstarter
Helaas..

Heb je misschien ook een tip voor een voeding die het wel aan kan, het liefst zo goedkoop mogelijk..

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:05:
Het is een cooper master rs 500 pcap -a3. Kan verder geen andere naam op de koeling vinden
Ik heb deze voeding gehad en behalve dat hij behoorlijk gedateerd is, is het een van de meest beroerde voedingen die CM ooit op de markt geslingerd heeft.
Ik zou persoonlijk naar iets beters gaan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ook bedankt voor je reactie. Het is inmiddels duidrlijk dat de voeding moet worden vervangen. Ik heb zelf deze op het oog:
Cooler master gm serie 650 watt g650m.

Iemand van jullie ervaring met deze voeding?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:43
Bedoel je https://tweakers.net/product/342796/cooler-master-gm-series/ ?

The mask(voeding expert hier). zegt er het volgende over:
De Cooler Master GM series brengt DC-DC (betere spanningsstabiliteit en hoger rendement) naar het budget segment en combineert dit met een semi-modulair design. Nadeel van deze serie is mindere kwaliteit van de condensators waardoor de verwachte levensduur van deze serie korter is. Maar zolang de garantie loopt (5 jaar) hoef je nog geen problemen te verwachten. Waarschijnlijk moet iets van 7 à 8 jaar ook geen probleem zijn doordat de condensators goed gekoeld kunnen worden en weinig ripple weg hoeven te filteren.

Dit lees is als niet de beste keus. Maar ook zeker niet de slechtste. Maar zit je met een 550w niet prima?

Verwijderd

Topicstarter
dank voor je antwoord.

550w zou ik ook prima vinden, alleen ik weet zelf niet of dat voldoende zou zijn, vandaar deze post..

Verwijderd

Deze is prima.

• loki504
Maar geen c6/c7 powerstate ondersteuning. zeker met een eventuele upgrade naar Zen(of wat daarna komt) zou ik die lekker laten liggen.

Verwijderd

loki504 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:16:
[...]

Maar geen c6/c7 powerstate ondersteuning. zeker met een eventuele upgrade naar Zen(of wat daarna komt) zou ik die lekker laten liggen.
Volgens mij heeft hij net een AMD upgrade aangeschaft.
Ik lees nergens dat hij op korte termijn weer een upgrade gaat uitvoeren.

Verwijderd

Topicstarter
Maar maakt die Seasonic voeding heel veel verschil ten op zichte van mijn huidige voeding?

Ik heb inderdaad net een budget upgrade gedaan die ik iets ga overklokken, vandaar de vraag of mijn voeding voldoet.

• loki504
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:23:
[...]

Volgens mij heeft hij net een AMD upgrade aangeschaft.
Ik lees nergens dat hij op korte termijn weer een upgrade gaat uitvoeren.
Klopt. Maar hij gaat het echt niet 5/7 jaar uit houden met die CPU. En wat bied jou genoemde voeding boven

BV
pricewatch: Corsair CX550M

Verwijderd

Kwalitatief is een pricewatch: Corsair Vengeance 550M een erg goede keuze welke gezien de kwaliteit van de componenten wel 10 jaar mee moet kunnen of een 500w niet modulaire variant pricewatch: Corsair Vengeance 500W.
Pagina: 1