Samtron 15" TFT Wat denken jullie?

Pagina: 1
Acties:

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 20:11
goeiedag,

Mijn oog is gevallen op een 15 inch TFT monitor van Samtron (model 50S), wat weer van Samsung schijnt te zijn. Deze wordt aangeboden voor f999,-

Op de Samtron site heb ik er niets over kunnen vinden, het enige wat ik zo snel kon vinden was op een zweedse site :)

Storlek
15" LCD-TFT
Punkttäthet
0,297 mm
Bandbredd
265 MHz
V-Frekvens
50-75Hz
H-Frekvens
30-61kHz
Upplösning
Max: 1024x768/16.7M
Ingångar
Analog RGB
Meny
Svensk
Plug & Play
Ja
Garanti
3 års på plats utbytesgaranti
Dämpning
TCO-99

Afbeeldingslocatie: http://www.jndata.se/shop/prodbild/samtron50s.jpg

Ik vindt dit een heel aardig prijsje, maar zou het ook wat zijn? Ik heb het niet zo op goedkope produkten, maar vindt hem toch wel cool.

Ik heb de search gebruikt, stond een topic in, maar geen bevredigend antwoord.

Zou ik het overwegen of zeggen jullie tis niks?

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Het is een heel aardig schermpje...

Ik heb er een nu al een week in de winkel staan en hij ziet er even goed uit als de Iiyama 3813 en de Samsung 570 die er naast staan! Sterker nog, het hele design komt exact overeen met die van de Samsung, behalve de kleur dan. Er is nog geen dode (sub)piksel gevonden terwijl er toch al, in een week tijd, verscheidene van zijn verkocht. De specs heb ik nog niet bestudeerd maar hij ziet er lekker uit. :9~ Er valt natuurlijk nog niks te melden over de houdbaarheidsdatum maar zo op het eerste gezicht lijkt er niks mis mee. Met de 100 piek retour energieregelingpremieaanbiedingskorting (Scrabllepunten!!!) komt het lcd-raampje toch fijn onder de 1000 piek!

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 20:42 schreef k7of9 het volgende:
goeiedag,

Mijn oog is gevallen op een 15 inch TFT monitor van Samtron (model 50S), wat weer van Samsung schijnt te zijn. Deze wordt aangeboden voor f999,-

Op de Samtron site heb ik er niets over kunnen vinden, het enige wat ik zo snel kon vinden was op een zweedse site :)

Storlek
15" LCD-TFT
Punkttäthet
0,297 mm
Bandbredd
265 MHz
V-Frekvens
50-75Hz
H-Frekvens
30-61kHz
Upplösning
Max: 1024x768/16.7M
Ingångar
Analog RGB
Meny
Svensk
Plug & Play
Ja
Garanti
3 års på plats utbytesgaranti
Dämpning
TCO-99

[afbeelding]

Ik vindt dit een heel aardig prijsje, maar zou het ook wat zijn? Ik heb het niet zo op goedkope produkten, maar vindt hem toch wel cool.

Ik heb de search gebruikt, stond een topic in, maar geen bevredigend antwoord.

Zou ik het overwegen of zeggen jullie tis niks?
Doet mijn een pakkie WASA-krekkers, want hier is echt geen touw aan vast te knopen :)

Verwijderd

ik heb hem ook in de winkels zien staan en hij ziet er goed uit. vandaag kreeg ik een dix**s krantje daar stond een philips tft 15" in en was even duur. toch een wat bekender merk.
maar het is jouw keuze. ik wil der na de vakantie een gaan kopen want ik vind ze :9~

Verwijderd

Zal vast wel goed zijn. Geloof dat er over het algemeen niet zo (heel) veel verschil zit in TFT schermen. Waar je wel ff voor uit moet kijken zijn de eerder genoemde dode pixels. iedere fabrikant heeft eigen waarden waar een scherm aan moet voldoen en vaak zijn een x aantal dode pixels toegestaan. Dus voordat je een TFT scherm koop altijd ff aan laten sluiten (de monitor die JIJ straks gaat kopen) en ff goed kijken of je dode pixels ziet. Doe maar ff in Word of een ander progje met een witte achtergrond zodat je de dode pixels goed ziet...
En als het scherm je niet bevalt gewoon de volgende laten uitpakken, want JIJ zit er straks tegen aan te kijken.. :)

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 20:42 schreef k7of9 het volgende:

Mijn oog is gevallen op een 15 inch TFT monitor van Samtron (model 50S),
Samtron maakt toch alleen maar magnetrons ?? :?

• k7of9
Thx voor de replies so far. En super_vegeta bedankt voor de Philips tip.
Heb ff op de site van Dixons gekeken en die Flips is inderdaad ook erg mooi. Heb momenteel ook een Philips (CRT), en deze heeft zowat hetzelfde design. En ben verder heel tevreden over m'n eigen Philips. Dus dit is ook een goede optie.

Het punt is dat ik zo'n ding eigenlijk helemaal niet nodig heb ofzo :). M'n 17" CRT is nu zo'n beetje een jaar oud, maar ik vindt deze monitoren och wel aantrekkelijk geprijsd. En het spaart flink wat ruimte uit.

Waar ik inderdaad wel bang voor ben zijn die dode pixels. Ik ben echt zo'n figuur die geen geluk heeft met dit soort dingen. Maar is een kwestie van in de winkel kijken inderdaad.

Maar denken jullie dat bijvoorbeeld 17 inch TFT's binnen redelijk afzienbare tijd ook in prijs gaan zakken of niet?

specs van de flips btw:
Beeldbuisformaat : 15 Inch

Soort Scherm : TFT
Maximum resolutie : 1024x768
Aansluiting : VGA
Dot-pitch : 0,297 mm
Frequentiebereik horiz. : 31-60 kHz
Zichtbare beeldbuis maat : -
Frequentiebereik vertic. : 56-75 Hz
Ingebouwde speakers : Nee
Ingebouwde USB hub : -
Afmetingen : 387mmx375mmx182mm
Gewicht : 5000 Gram
Vermogen ingebouwde speaker : n.v.t.
Verversingsgr. bij 800x600 : -
Verversingsgr. bij 1024x768 : -
Beeldbuismaat : -

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 21:17 schreef k7of9 het volgende:
[..]
Waar ik inderdaad wel bang voor ben zijn die dode pixels. Ik ben echt zo'n figuur die geen geluk heeft met dit soort dingen. Maar is een kwestie van in de winkel kijken inderdaad.

Maar denken jullie dat bijvoorbeeld 17 inch TFT's binnen redelijk afzienbare tijd ook in prijs gaan zakken of niet?
[..]
Ja en laat je niet afschepenen door een moeilijk kijken verkoper. Je hebt recht op een goeie monitor en de kwaliteit kan echt per scherm verschillen, dus ga door met zoeken tot je een mooie hebt gevonden.

Dat weet natuurlijk niemand. kijk maar naar de prijzen van SDRAM, dat kon ook niemand voorspellen... Zou gewoon nu zo'n 15" kopen en straks als je weer geld hebt ga je dan toch wel een grotere halen. Is juist ideaal... kun je dual-monitoren met 2 TFT schermen >:)

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 21:23 schreef zware_jongen het volgende:

[..]

Ja en laat je niet afschepenen door een moeilijk kijken verkoper. Je hebt recht op een goeie monitor en de kwaliteit kan echt per scherm verschillen, dus ga door met zoeken tot je een mooie hebt gevonden.
Je hebt sowieso 8 dagen omruilgarantie, mochten ze het vertikken om je het in de shop te laten zien. Kom je terug met de klacht dat er dode pixels in zitten en zeggen ze dat dat binnen de tolerantienormen valt, dan zeg je dat je hem toch al terug brengen wou, moeten ze onvoorwaardelijk doen. Dan kom je een uur later terug en koop je hem weer... ( merk de doos eerst onopgemerkt ) ;)

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
jullie hebben het over norrod?

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 21:29 schreef ___kingston___ het volgende:

[..]

Je hebt sowieso 8 dagen omruilgarantie, mochten ze het vertikken om je het in de shop te laten zien. Kom je terug met de klacht dat er dode pixels in zitten en zeggen ze dat dat binnen de tolerantienormen valt, dan zeg je dat je hem toch al terug brengen wou, moeten ze onvoorwaardelijk doen. Dan kom je een uur later terug en koop je hem weer... ( merk de doos eerst onopgemerkt ) ;)
Dat heb je vaker gedaan! >:) LOL (en slim 8-) )

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 21:34 schreef zware_jongen het volgende:

[..]

Dat heb je vaker gedaan! >:) LOL (en slim 8-) )
Nog niet... :7 . Ik ben verkoper... Als je je een beetje verdiept in je rechten en plichten zowel van de wet als van een bedrijf waar je iets aan wilt schaffen dan weet je waar je aan toe bent en voorkom je moeilijkheden zowel voor jou als klant als voor de verkoper/het bedrijf.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ziet er gaaf uit alleen die reso is zo bagger ik moet niet denken dat ik aan het surfen ben met 1024x768 of lager ! |:(

geef mij maar gewoon een mooie sony trinitron

• k7of9
Tja, daar zit ik ook een beetje mee. Ik zit nu op 1280*1024, en als ik om wat voor reden dan ook ff naar 1024 ga, dan valt het me ook elke keer tegen. Dat terwijl ik hem in het begin ook op 1024 had staan, en het toen wel ok vond.

• _MaLa_
jah ik kan echt nie lager werken dan 1600x1200 wat ik nu heb het werkt gewoon zo fijn en lekker overzichtelijk en die achtergronden die zijn zo bloedje scherp ik word gewoon geil van die backgrounds inclusief de dames die erop staan ! :)

surfen gaat echt bagger op 1024

ik vind die 15 inch tftjes echt iets voor receptionistes enzo beetje telefoon nrtje opzoeken en verder nix dat gaat wel lekker maar om thuis op 1024 te gaan surfen nee ik kan nie meer terug je raakt gewoon aan hoge reso;s verliefd :D

• k7of9
Op dinsdag 26 juni 2001 21:52 schreef _MaLa_ het volgende:
jah ik kan echt nie lager werken dan 1600x1200 wat ik nu heb het werkt gewoon zo fijn en lekker overzichtelijk en die achtergronden die zijn zo bloedje scherp ik word gewoon geil van die backgrounds inclusief de dames die erop staan ! :)
[offtopic in me eigen topic]
Hm, maar waar vindt jij beeb-wallpapers van 1600*1200? Heb al moeite om ze hoger dan 1024 te vinden :)
[/offtopic in me eigen topic]

• _MaLa_
dat zijn meestal sites die zich echt intereseren in super grafische wallpapers van girls en 3D maar wel haartje scherp :)

• _MaLa_
maar volgens mij vind je het nix het gaat je puur om de ruimte en je gaat met je resos achteruit ! maar moet je zelf weten

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 21:48 schreef k7of9 het volgende:
Tja, daar zit ik ook een beetje mee. Ik zit nu op 1280*1024, en als ik om wat voor reden dan ook ff naar 1024 ga, dan valt het me ook elke keer tegen. Dat terwijl ik hem in het begin ook op 1024 had staan, en het toen wel ok vond.
Reken maar dat een terugschakeling moeilijk gaat... Heb ff in de pricewatch gekeken. Je hebt al een Iiyama TFT 17" AS4311Utn voor nog geen 2500 piekies (1134.5 euro) >:) Ben alleen vergeten te kijken wat de max resolutie van dat schermpje is |:(

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op dinsdag 26 juni 2001 21:11 schreef -.STEFAN.- het volgende:

[..]

Samtron maakt toch alleen maar magnetrons ?? :?
juist ja

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

FF gekeken:
43 cm (17) TFT colour monitor
Supports resolutions up to 1280 x 1024

IPS technology, for wide viewing angle and high contrast

VESA DDC 1/2 plug & play compliant

Ergonomic design: TCO99 and MPRII approved

Digital character smooting for resolutions below 1280 x 1024

160 degrees viewing angle horizontal and vertical

High brightness and contrast
1280*1024 dus >:)

• _MaLa_
meestal 1280x1024 smurf *D

• _MaLa_
hahaha DOUBLE HAHA ik heb alles in hooftje >:)

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 22:08 schreef _MaLa_ het volgende:
hahaha DOUBLE HAHA ik heb alles in hooftje >:)
Haha voor mij... duurt wel lang voor je alles hebt bedacht ;)

Potige 8-)

• _MaLa_
bleah :) ga je ook tftje kopen smurf ? :Z

• k7of9
Denk dat jullie wel gelijk hebben wat betreft de reso.

Maarja, multimonitoren is tuurlijk ook wel leuk. Was ook niet van plan om m'n Flips bij het vuilnis te zetten ofzo :P

Dat zou toch weer een reden tot overwegen zijn niet? B-) Gebruik ik die TFT wel als Winamp scherm :+
Op dinsdag 26 juni 2001 22:03 schreef _MaLa_ het volgende:
dat zijn meestal sites die zich echt intereseren in super grafische wallpapers van girls en 3D maar wel haartje scherp :)
Link! Link! :)

Verwijderd

Voorlopig niet. Mij te duur (studenten hebben het niet zo breed ;) ). Komt er wel hoor. Maar laten we maar ophouden voordat dit een IRC kanaal wordt. :)

Verwijderd

Is natuurlijk wel heel stoer om idd Winamp en ICQ op je TFT-tje te draaien. Je moet je allen afvragen of je daar 1000 piek voor neer wilt knallen. Dan kun je er misschien wel een 17" CRT scherm naastmikken. Is veel goedkoper.. Kortom goed nadenken

edit:
100 piek voor een TFT schermpje is wel errug weinig |:(

• _MaLa_
nee 1024 is nix is meer voor newbies en blinden >:)

• k7of9
Op dinsdag 26 juni 2001 22:17 schreef zware_jongen het volgende:
Is natuurlijk wel heel stoer om idd Winamp en ICQ op je TFT-tje te draaien. Je moet je allen afvragen of je daar 100 piek voor neer wilt knallen. Dan kun je er misschien wel een 17" CRT scherm naastmikken. Is veel goedkoper.. Kortom goed nadenken
100 piek?! WAAR?! :)

Winamp scherm was ook niet echt serieus bedoeld.

Verwijderd

kut, tft geeft alleen kutresolutios en de refreshrate is ook blubber maar je moet het zelf weten. geldteveel heeft niet iedereen

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 22:20 schreef k7of9 het volgende:

[..]

100 piek?! WAAR?! :)

Winamp scherm was ook niet echt serieus bedoeld.
typvout, zorrie |:(

• k7of9
Lui, thx voor de replies, ga er ff nachtje over slapen. Misschien maar ff (?) wachten tot 17" tft's wat goedkoper worden.

l8er

Verwijderd

De Samtron 50S is hier kort getest. Komt er niet zo goed uit.
http://www.chip.de/produkte_tests/unterseite_produkte_tests_84379.html
pos:niedrige Leistungsaufnahme
neg:schlechte Bildqualität
neg:sehr träges Display

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:20

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

jep, mij staat/stond ook bij Norrod Computers

/dev/null

Verwijderd

Die TFT's zijn zeker wel ECHT stil?
Ik zit nu namelijk in de situatie dat mijn monitor (daewoo 15 inch) meer lawaai maakt dan mijn computer :( En zo'n TFT schermpje lijkt me wel heel erg kickass, bovendien is zo'n TFT 15 inch ongeveer even groot als een 17 inch normaal beeldscherm? Dan ga ik er zelfs nog op vooruit qua grootte! Al is die resolutie wel jammer :'(

Ik had dus ook die monitor van Norrod gezien, en voor 1000 piek vind ik het nog wel te doen: ik ga der op vooruit qua grootte, m'n computer is echt stil, m'n beeldscherm kan een stukje naar achteren, het ziet er strak uit...

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:20

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op m'n werk hebben we digitale schermpies van Compaq; De kleruen zijn wel redelijk, maar letters zijn raar/vaag (niet duidelijk) Doordat het beeld zo onscherp is heb ik al na 15 minuten hoofdpijn. Ik heb nu met iemand kunnen ruilen voor een gewoon crt-techniek monitortje.

dus COMPAQ alweer: :r

/dev/null

Verwijderd

't Is waar je 'm voor wilt gebruiken. Thuis, om altijd op te werken? Nah, dan een 21".

Maar ik loop al tijden met het plan om een 15" TFTtje in het deksel van een alu flightcase of een alu keyboardkoffer te bouwen. De LANpartybak, dus. Met alles erin; mobo, voeding, autoversterker en autospeakers, etc.

Pak dan een notebook, zou je zeggen. Ik heb een PIII600 notebook, maar notebooks hebben een te kleine hd en gamen matig, en ik heb een rothekel aan dat gezeul met de CRT en de bigtower.

Verwijderd

Ik heb vandaag 'n Samtron (is Samsung) 50V gekocht. Volgens mij is dat de opvolger vd. 50S. Hij stond in de winkel naast 'n Philips, die 300 piek duurder was, maar zowat dezelfde beeldkwaliteit gaf. Die eikel van 'n verkoper beweerde dat die Philips 'n helderer beeld gaf, maar ik drukte ff op de brightness knop & hij stond met z'n bek vol tanden >:) Het is gewoon 'n perfekt scherm voor weinig geld (1000 piek) & hij is voor 'n TFT behoorlijk snel, al blijf ik m'n spellen wel spelen op m'n 17" CRTje.
Pagina: 1