Nu kopen of wachten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kaatskneusje
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-11 19:58
Ik wil heel graag een game pc gaan kopen voor zo'n 1100 euro in totaal, maar niet veel van mijn vrienden spelen op pc. Ook al vind ik dat niet heel erg, want ik heb ook een ps4 waar ik met mijn vrienden op speel.

Mijn probleem is dat ik niet weet wanneer de nieuwe playstation uitkomt, want er is een hele grote kans dat al mijn vrienden voor die nieuwe playstation gaan. Ik heb het niet over de playstation neo, maar over eventuele andere toekomstige consoles. Mijn vrienden hebben het namelijk niet echt "breed".

Ook ben ik nog maar 14 en mijn ouders doen heel vaak moeilijk als ik van mijn eigen verdiende geld iets wil kopen, dus zullen ze ook moeilijk gaan doen als ik een game pc van 1100 euro koop en dan 2-3 jaar later weer een "ps5". Ik weet natuurlijk niet hoe ze zullen reageren als het moment daar is, maar daar zullen we achter komen.

Wat zouden jullie doen? Ik weet het namelijk echt niet.

Hartelijke groet,

Mauro

Alle reacties

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:38
Een game console gaat doorgaans 5-7 jaar mee, de PS4 is nu 2 jaar oud, zal dus nog wel 3-5 jaar duren voordat de PS5 er is denk ik.

Je kunt natuurlijk ook voor 700 een game pc samenstellen, kun je ook alle games mee spelen alleen dan op medium-high in plaats van ultra.

[ Voor 81% gewijzigd door mitsumark op 27-07-2016 00:27 ]

• Kaatskneusje
Ik blijf toch echt bij deze build die ik nu heb, want ik wil een klein beetje "future proof" zijn. In ieder geval bedankt voor de informatie en het advies.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De eerste vraag is dan vooral: wat heb je nu op het oog?

Future proof is overigens in DAA vloeken in de kerk. Het bestaat eigenlijk niet. Wat nu 1000 euro kost, kun je over 3 jaar kopen voor 600-700 euro.

Kijk bijvoorbeeld naar videokaarten. Een RX480 van 250 euro is nu sneller dan een 290x die bij launch 500 euro kostte, en dat na 2,5 jaar.

Als je nu "weinig" geld heb, zou ik zelf gewoon een leuke basis nemen, i5'je, leuk SSD'tje, RX480'je, en dan wat je overhoudt gewoon bewaren, en dat gebruiken voor als je over 2 jaar toch een snellere videokaart wilt.

Nieuwe consoles zullen echt nog wel jaren duren, en mijn ervaring is dat je op jouw leeftijd sneller van vrienden wisselt dan van ondergoed :+ Zeker als je bijvoorbeeld BF1 gaat spelen en je komt in een clan, heb je opeens heel wat maten om mee te gamen. Of als je in 1 van de game topics hier gaat rondhangen.

People as things, that’s where it starts.

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:09
De nieuwe generatie na de NEO komt pas denk ik over min 3 jaar uit. Waarschijnlijk wel 4 of 5.

Als je nu een rx 480 haalt is die beter dan een ps4. Maar haal je de ultra 60 fps niet altijd. Maar je kunt als een pc voor <1000 halen met een gtx 1070. Wellicht niet voor 4k, maar dat gaat de Ps NEO ook niet native doen.

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 01:00
De oplossing voor dit soort budget problemen is gewoon 2de hands pc's kopen.

V&A aangeboden: Stoere, compacte Game PC (i5 4430, HD 7970, 128GB SSD)
V&A aangeboden: Game PC - I5 3570K-GTX 670-8GB RAM-256GB SSD

Kost je veel en veel minder dan nieuw en is vaak ook nog eens sneller. Ook je vrienden kunnen hier wat leren, juist op een budget is een game pc goedkoper omdat je gewoon increntele upgrades kan doen over de jaren heen. En omdat de games op pc vaak goedkoper zijn.

• Kaatskneusje
Dat klopt, ik zal er eens naar gaan kijken.
Pagina: 1