Een toshiba Satellite C40-C-10K windows laptop van vriendin is een hele tijd niet gebruikt, en nu is het windows login wachtwoord vergeten. Geen recovery disk, de hint geeft geen clou. (zucht).
Er staat windows 7 of 8 op. Denk ik.
Ik heb geprobeerd om met een bootable USB stick Hiren 15.2 en een windows 7 (dart) "binnen" te komen, om te kunnen recoveren. Bootable USB stick gemaakt met ISO, boot order aangepast in de bios (daarvoor moest ik de batterij verwijderen..)
Maar het blijkt dat de laptop *alleen* uefi boot ondersteunt, en blijkbaar lukt me dat niet. Geen toegang tot technet waar ik mogelijk wel een werkende oplossing zou kunnen vinden.
Is er een quick&dirty oplossing?
edit:
zojuist een luide kreet, blijkbaar password toch nog gevonden
Probleem opgelost, maar de vraag blijft eigenlijk staan.
Er staat windows 7 of 8 op. Denk ik.
Ik heb geprobeerd om met een bootable USB stick Hiren 15.2 en een windows 7 (dart) "binnen" te komen, om te kunnen recoveren. Bootable USB stick gemaakt met ISO, boot order aangepast in de bios (daarvoor moest ik de batterij verwijderen..)
Maar het blijkt dat de laptop *alleen* uefi boot ondersteunt, en blijkbaar lukt me dat niet. Geen toegang tot technet waar ik mogelijk wel een werkende oplossing zou kunnen vinden.
Is er een quick&dirty oplossing?
edit:
zojuist een luide kreet, blijkbaar password toch nog gevonden
Probleem opgelost, maar de vraag blijft eigenlijk staan.
[ Voor 8% gewijzigd door joopv op 26-07-2016 22:58 ]