Toon posts:

Mijn laptop maakt te veel lawaai.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De laptop die ik heb(Packard Bell Easynote TJ76) maakt tijdens de opnames van OBS heel wat ruis als ik met de microfoon opneem. Dit geberude al vanaf dag 1 dat ik de laptop gebruikte. Dit stoort mij wel aangezien ik nu niet gameplay videos kan maken zonder ruis erdoorheen te hebben. Hoe kan ik het ruis dempen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb ten eerste mijn microfoon in andere systemen(zowel laptops als computers) gedaan en daar deed hij het gewoon zoals hij het altijd deed.
Ten tweede heb ik gelezen dat het komt omdat er veel programma's open kunnen staan. Ik heb dit gecontroleerd en alleen OBS en de game waren aan het runnen met de nodige programma's om het spel en het systeem goed te laten fucntioneren.
Ten derde las ik dat het kwam door een lekke condensator, ik ging een creatieve oplossing zoeken en kwam op een gegeven moment bij de oplossing om geluid op te nemen met mijn iPad Air en de gameplay zonder microfoon op te nemen. Hier kwam de ruis nogsteeds bij kijken als ik het geluid terugluisterde op mijn iPad Air, die geluid ook normaal kan opnemen zonder ruis.

Wat ik zeker nog wil doen is mijn laptop schoonmaken. Misschien zit er nog wat stof in die ervoor zorgt dat de fans wat harder draaien. Zijn er verder nog andere opties waarbij ik het geluid nog meer kan dempen? Want dat zal de levensduur van sommige componenten waarschijnlijk wel verlengen, ook al is het maar voor een korte tijd.