Toon posts:

Evenveel RAM op GPU en MOBO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me vroeger eens laten vertellen dat als je evenveel geheugen hebt op je GPU als op je moederbord geïnstalleerd is dat dat dan tot rare dingen kan/kon leiden.

Dit was uit het Pentium III tijdperk met 32 MB Ram en 32 MB Ram op de GPU (AGP/3DFX/D3d)

Een aantal jaar geleden had ik een 32bits Vista/7 systeem met 2 GB geheugen en een 650Ti Boost kaart met ook 2 GB geheugen. Die kaart gebruik ik momenteel nog steeds, maar ik dacht toen effe dat het niet goed ging, en ik herinnerde me aan dat gegeven.

Het zou er nu ook weer aan zitten te komen nu de nieuwe kaarten uitkomen. Stel je hebt 8 GB RAM en je koopt een kaart met 8 GB RAM.

Het is verder niet voor mij van toepassing maar.... wat ie hier eigenlijk van waar?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Helemaal niets.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-01 15:29
Volgens mij kan een 32-bits windows idd max 4gb Ram adresseren.

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig dan maar.
MEN-O schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:50:
Volgens mij kan een 32-bits windows idd max 4gb Ram adresseren.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat windows GPU geheugen gaat adresser... hmm, hij dient het natuurlijk wel te herkennen. En daarom hebben gpu's sneller geheugen en wordt er praktisch geen gebruik meer gemaakt van gedeeld geheugen?

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:06

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:06:
[...]

Gelukkig dan maar.

[...]

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat windows GPU geheugen gaat adresser... hmm, hij dient het natuurlijk wel te herkennen. En daarom hebben gpu's sneller geheugen en wordt er praktisch geen gebruik meer gemaakt van gedeeld geheugen?
Je hebt nog wel gedeeld geheugen als je gpu op je cpu is gebakken, maar voor de rest anno 2016 n.v.t.

[ Voor 3% gewijzigd door Damic op 26-07-2016 21:12 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag