[fp/got]Kan niet inloggen

Pagina: 1
Acties:

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:39
Op mijn bedrijfsnetwerk kan sinds 2 weken niet meer inloggen. Als ik het probeer krijg ik wel de pagina dat "ik ben ingelogd en zometeen wordt geredirect", maar op die pagina en daarna ben ik nog steeds uitgelogd. Dit treedt pas op sinds een week of 2, en heb het ook alleen maar hier op tweakers/GoT, dus vroeg ik me af of jullie iets gewijzigd hebben?

Dit is mijn situatie:
- Ik werk op een stuk open netwerk zonder restricities, zonder AD, en met machines waar ik zelf Windows 7/8/10 installeer en verder geen virusscanners of andere tools draaien die iets dichtzetten/scannen.
- Het treedt op op meerdere machines en browsers, ook op een laptop die net door de leverancier geleverd was (ok, daar stond wel wat bloatware op). Op de machines ben ik lokale administrator.
- Het heeft op alle plekken altijd gewerkt tot ongeveer 2 weken geleden.

Echter zitten we wel achter een reverse proxy, en voor de buitenwereld hebben al deze machines hetzelfde ip-adres. Ik weet echter ook niet of daar bij ons bedrijf iets gewijzigd is de laatste 2 weken. Dit is namelijk een bedrijf van 2000 werknemers, en ik ben alleen lokale beheerder van een stukje van zo'n 20 werkplekken.

Dus...is er iets bij jullie gebeurd wat dit zou kunnen verklaren?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met tig duizenden users die geen problemen hebben vanaf thuis of werk zou ik als eerste eens je lokale beheerders aanspreken. Kans dat dit bij GoT zit is vrij klein namelijk ;)
Inloggen gaat met cookies, wellicht gaat daar iets mis? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hier nog een topic met inlogproblemen: [fp] bug bij het in/uitloggen

Misschien is er toch meer aan de hand met het inlogsysteem van Tweakers, kan het bijvoorbeeld niet goed omgaan met bepaalde firewalls of internetconfiguraties (meerdere uitgaande IP's, om maar wat te noemen) of geeft het verkeerde headers terug waardoor proxies raar gaan doen.

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 26-07-2016 19:33 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• sewer
Het is een mogelijkheid dat het bij mijn bedrijf ligt, maar het gedrag is wel heel frappant en echt alleen maar bij tweakers (en ik zit op meerdere fora's en er worden ook cookies gebruikt bij allerlei bankier/gaswaterlicht/zorgverzekering-sites om bijv. mijn usernaam te onthouden).

Ik vraag ook niet om een uitgebreide debugsessie, maar meer of men uit-het-hoofd weet of er bij de laatste update iets gewijzigd is mbt inloggen (en het bepalen/vasthouden van de ip-adressen hierbij)?

Ik kan ook op elk moment even proberen in te loggen (kan via vpn op mijn werkmachine) als dat helpt om de mislukte poging op te sporen en te zien wat er gebeurt.

Kan ook te maken hebben met de overgang naar https, maar als ik het goed herinner heb ik er pas last van vanaf 18 juli of zo.

[ Voor 13% gewijzigd door sewer op 26-07-2016 19:43 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt vanochtend even voor 9:00 proberen in te loggen vanaf werk, correct? Dat zie ik als succes staan. Ik zie ook andere tweakers vanaf dat IP, collega's van je denk ik zo. Vraag eens bij een paar of zij op Tweakers zitten en problemen hebben met inloggen.

Ik denk zelf dat het toch bij je bedrijf ligt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• sewer
Ja klopt, bij de succesmelding en de pagina waar je wordt teruggeleid staat vervolgens wel 'inloggen' bovenaan (ipv mijn nick), op geen enkel moment ben ik ook daadwerkelijk ingelogd geweest. Als ik probeer te reageren op een artikel op de frontpage of een reactie op GoT en log bij de reactie terplekke in, dan krijg ik na de submit ook een fout dat ik niet ingelogd ben.

Maar bedankt voor het nakijken, zal eens navragen op het werk :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Kan je het vanaf hetzelfde netwerk met een ander apparaat proberen? Bijvoorbeeld je smartphone?

Het lijkt er in ieder geval op dat je de frontpage-view waar je naartoe werd geredirect na het inloggen al het sessie-id (de TnetID-cookie) niet meer meestuurde.

Staat de tijd van je apparaat goed? En niet een jaar in de toekomst? Weiger je cookies, waaronder die van Tweakers? Weigert een proxy die cookies? (dat kan je dus testen met dat andere apparaat)

• sewer
OK, thanks, zal het morgen proberen als ik weer fysiek op kantoor ben. Ik zal ook voor de zekerheid het op mijn prive-laptop waar ik nu op typ proberen. Ben benieuwd :P

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar in je TS zeg je al dit:
- Het treedt op op meerdere machines en browsers, ook op een laptop die net door de leverancier geleverd was (ok, daar stond wel wat bloatware op). Op de machines ben ik lokale administrator.
Je had al met meerdere apparaten/besturingssystemen getest. Of toch niet volledig (zoals tijd controleren, goed punt overigens)?

• sewer
Klopt, zojuist (tussen 9:20 en 9:25) nog eens geprobeerd op mijn werkpc, privelaptop en telefoon op dit bedrijfsnetwerk, zelfde probleem. Verder geen verkeerde datum/tijd.

Ik had op deze laptop nog een pagina van tweakers.net open (en ingelogd), als ik dan van pagina wissel ben ik meteen uitgelogd. Echter, als ik dan connect via mijn telefoon (en via 3G) en ik opnieuw wil inloggen op deze laptop, dan zegt hij dat ik al ingelogd ben onder de naam sewer. Blijkbaar ben ik dus wel ingelogd (en blijft het cookie aan mijn kant intakt), maar er wordt dus niet meer alles doorgestuurd naar jullie...

Maar goed, als jullie niet iets hebben gewijzigd rond 16 juli op dit gebied, dan weet ik genoeg :) Dan ligt het toch blijkbaar aan deze kant in de infrastructuur. En zo te zien hebben andere users hier er geen last van.

[ Voor 12% gewijzigd door sewer op 28-07-2016 09:42 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je had al bewezen dat het niet aan de kant van Tweakers ligt door met je mobiel ernaast te testen en daar opeens weer wel was aangemeld. Duidelijker kan je 't eigenlijk niet hebben. ;)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

sewer schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:39:
Dan ligt het toch blijkbaar aan deze kant in de infrastructuur. En zo te zien hebben andere users hier er geen last van.
Ik was nog een plek vergeten te checken gisteren. En het blijkt dat jouw ip in een lijst staat waar sessies standaard uitgeschakeld zijn. Dat doen we omdat we van bepaalde ip's weten dat ze heel veel verkeer doen, maar wel standaard onze sessies negeren en onze servers dan onnodig werk daarvoor zouden doen.

Maar blijkbaar wordt die ook door gewone mensen gebruikt. Blijkbaar was dat ook nog eens het gevolg van onduidelijke interne communicatie, dat ip had in een heel ander lijstje terecht moeten komen :P

[ Voor 13% gewijzigd door ACM op 29-07-2016 08:11 ]

• sewer
OK, thanks voor het uitzoeken :) Ik werk trouwens bij een niet-enge semi-overheidsorganisatie :P En ik denk dat je hier wel meer mensen blij maakt als we tussendoor kunnen inloggen ;)

edit:
En het is gefixt, thanks d:)b _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door sewer op 29-07-2016 08:28 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:34

crisp

Devver

Pixelated

\o/

Intentionally left blank

Pagina: 1