Toon posts:

GTX 1080 niet compatible met windows 10?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg met geen mogelijkheid drivers geinstalleerd voor mijn GTX1080 op windows 10. Ik heb oudere versies van drivers geprobeerd en ik heb geprobeerd te runnen als admin. Maar telkens aan het eind van de installatie krijg ik de foutmelding: "this nvidia graphics driver is not compatible with this version of windows"

Iemand hier ervaring mee?

Alle reacties

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-01 20:10
Welke driver heb je gedownload? (Versie/OS/Architectuur)
Is je OS 32 of 64 bit? En de driver?

Ik gok dat je Windows 64 bit is en je de 32 bits driver heb gedownload of andersom.

Edit:

https://www.reddit.com/r/...mpatible_with_windows_10/

Gf Experience and manually installing doesnt work for me.

Edit: Ran DDU in safe mode.

Now am able to install Gf Experience.

En:

I had the same problem, but I assumed it was because of how my drivers weren't being utilized properly when I upgraded. How I solved it was using Display Driver Uninstaller to clean my installation, and then downloaded and ran the correct installer for my system from NVIDIA.

Probeer Display Driver Uninstaller anders eens. Mogelijk heeft windows update al een driver geinstalleerd.

[ Voor 115% gewijzigd door Bazvv op 26-07-2016 17:48 ]

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
Driver en OS zijn beide 64-bit.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:22

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:44:
[...]

Ja en ze geven clean install als oplossing. Dit was een clean install.
Maar welke 'build' van Windows 10?

Want je ziet wel vaker berichtjes van dat de driver niet wil installeren op die versie van Windows 10, maar blijkt dat ze dan een oudere 'build' (of versie wat je wil) gebruiken.

Want natuurlijk is een GTX 1080 wel compatible met Windows 10.

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik had hier een maand geleden ook last van, maar toen bleek nvidia de 32 bit en 64bit per ongeluk omgedraaid te hebben.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01 09:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik heb hetzelfde gehad en dat bleek te komen doordat ik een verkeerde Windows 10 build had.

Ik heb het opgelost door van Microsoft de media creation tool te downloaden en met het meest recente installatie medium een fresh install te doen. Toen installeerde de driver zonder gezeik.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• DeTowel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05-2025
Ik heb dit 3 weken terug gehad. Je moet je windows updaten naar de laatste build, dan kun je nvidia drivers downloaden. Succes

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05-2025

jin

Build 1511 is nodig. kan je via Windows update binnenhalen en laten upgraden.

Twitch

Verwijderd

Topicstarter
jin schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:35:
Build 1511 is nodig. kan je via Windows update binnenhalen en laten upgraden.
Haalt windows update deze automatisch binnen of moet ik handmatig stappen ondernemen?

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05-2025

jin

Ik heb hem via instellingen - windows update binnen (laten) halen). Wellicht eerst nog andere updates nodig.

Twitch

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 22:30
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:54:
[...]

Haalt windows update deze automatisch binnen of moet ik handmatig stappen ondernemen?
Deze gaat helaas niet altijd automatisch.

via start zoeken naar winver geeft je huidige windows versie. Als die niet 1511 is weet je waar je probleem ligt. Succes!
Pagina: 1