Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-Tweakers!

Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe smartphone ter vervanging van mijn LG Optimus G Pro E986.

Wat is je budget?
Mijn budget voor een losse telefoon (sim-only) is 249 euro, meer mag, maar als het echt de moeite waard is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ten eerste natuurlijk om veel mee te browsen op Facebook, Snapchat, Insta en dat soort dingen, ten tweede om redelijk Pokemon Go te gaan spelen, dus een goede accu is vereist.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik al een Samsung Galaxy S5 Neo gezien, mijn zus heeft hem ook en is erg fijn, verder lijkt de HTC One M8 ook wel goed, ook viel mijn oog op de Huawei P8

Welke vragen heb je hier nog over?
Nee, maar wel een opmerking, ik ben veel buiten dus een goed scherm is een vereiste, niet dat ik hem in de zon niet kan gebruiken/niet kan zien :P Optimeel is een micro sd kaart slot wel handig, want daar heb ik er ook 1 van in mijn LG telefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2016 17:22 ]

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op het moment is de Nexus 5X erg interessant omdat-ie hard wordt afgeprijsd, al zal je een SD slot moeten missen. Alternatief de Moto G4 en Moto X Play, Galaxy A3, Zenfone Selfie, en inderdaad de S5 Neo en Huawei P8 (die zitten wel boven de 250). De One (M8) zou ik niet doen, die begint toch wel wat antiek te worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Dreamvoid op 26-07-2016 17:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dreamvoid schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:50:
Op het moment is de Nexus 5X erg interessant omdat-ie hard wordt afgeprijsd, al zal je een SD slot moeten missen. Alternatief de Moto G4 en Moto X Play, Galaxy A3, Zenfone Selfie, en inderdaad de S5 Neo en Huawei P8 (die zitten wel boven de 250). De One (M8) zou ik niet doen, die begint toch wel wat antiek te worden.
HTC was ook niet mijn eerste keus geweest.

Moto G kwam ik ook al tegen, maar weet t niet zo goed.

Dankjewel voor de telefoons, ik ga ze eens uitgebreid bekijken, bedankt!

Verwijderd

De recente "Huawei P9 Lite" is iets sneller en heeft een betere accuduur, dan de P8.
Iets boven je budget, maar zeker zijn prijs waard.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07
Dreamvoid schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:50:
Op het moment is de Nexus 5X erg interessant omdat-ie hard wordt afgeprijsd, al zal je een SD slot moeten missen.
En ook de goede accu...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:31:
De recente "Huawei P9 Lite" is iets sneller en heeft een betere accuduur, dan de P8.
Iets boven je budget, maar zeker zijn prijs waard.
Maar die heeft geen 5Ghz ondersteuning :/
418O2 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:42:
[...]

En ook de goede accu...
Dat is voor mij erg belangrijk, ik ben niet zo van het powerbanken :P

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-11 17:40
Dit is misschien wel een interessant lijstje voor je:
http://www.gsmarena.com/battery-test.php3?idPhone=8103#show

Zo kan je een beetje kijken welke telefoon in verhouding een goede batterij duur heeft.

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:41
https://tweakers.net/product/443265/motorola-moto-x-play/

ERG grote accu, verder komt die ook goed uit de reviews. Is die recent, een goed scherm en motorola is bekend voor hun goede en snelle update beleid.

[ Voor 55% gewijzigd door KevinT op 27-07-2016 01:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:59:
[...]

Maar die heeft geen 5Ghz ondersteuning :/

[...]
Volgens GSMinfo heeft de P9 Lite wel 5Ghz ondersteuning!
https://www.gsminfo.nl/mo...wei/p9-lite/specificaties

Verwijderd

Topicstarter
Dan overweeg ik het toestel, ik zal er eens naar kijken!

Verwijderd

S5 is al behoorlijk oud. Zou kunnen dat je daarvoor op korte termijn geen updates meer voor krijgt. Ik zou dus een recenter toestel overwegen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 07:43:
[...]

Dan overweeg ik het toestel, ik zal er eens naar kijken!
Best eens goed informeren, want op andere websites staat dat ie geen 5Ghz heeft. Vreemd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:44:
[...]

Best eens goed informeren, want op andere websites staat dat ie geen 5Ghz heeft. Vreemd.
Snap ik, daarom kijk ik ook wat review's op youtube voor de zekerheid.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 07:47:
S5 is al behoorlijk oud. Zou kunnen dat je daarvoor op korte termijn geen updates meer voor krijgt. Ik zou dus een recenter toestel overwegen.
Er staat android 6 op, anders gooi ik er CM op.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Die update naar Android 6 is dan waarschijnlijk ook de laatste, Samsung voorziet z'n flagships gedurende twee jaar van updates. Goedkopere modellen krijgen gewoonlijk minder updates, of helemaal geen.

Verwijderd

Topicstarter
Marly schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:27:
Die update naar Android 6 is dan waarschijnlijk ook de laatste, Samsung voorziet z'n flagships gedurende twee jaar van updates. Goedkopere modellen krijgen gewoonlijk minder updates, of helemaal geen.
Ik draai met mijn LG op 4.1.2, terwijl bijna 7 al uit is, dat is niet zo'n probleem voor mij.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:58:
[...]

Ik draai met mijn LG op 4.1.2, terwijl bijna 7 al uit is, dat is niet zo'n probleem voor mij.
Dan heb je wel last van veel beveilingslekken en je kan steeds minder apps gebruiken. Daarbij mis je features (o.a. die zorgen voor minder accuverbruik).

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
^^ Dit dus.

Bovendien, een oudere telefoon hebben, waar inmiddels geen updates meer voor uitkomen, is iets anders, dan nu een nieuw toestel kopen, dat al meteen geen updates meer krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Dus welke telefoon kan ik dan het beste kopen doe gegarandeerd Android Nougat krijgt? Motorola Moto X Play?

Verwijderd

De Nexus 5X en de recente (2015/16) topmodellen van diverse merken zullen wel Android Nougat krijgen.
Voor de Moto X Play is het nog afwachten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:23:
De Nexus 5X en de recente (2015/16) topmodellen van diverse merken zullen wel Android Nougat krijgen.
Voor de Moto X Play is het nog afwachten.
Voor Nexus modellen ben ik eigenlijk wel een beetje bang voor, die android skins hekelen mij :/ Helaas zijn ook de CM's zo :/ Naja dat went wel na een tijdje denk ik.

Dan ga ik denk ik voor de Nexus 5x, heb ook een Nexus 7 en qua update's is hij idd best rap

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

KevinT schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 01:51:
https://tweakers.net/product/443265/motorola-moto-x-play/

ERG grote accu, verder komt die ook goed uit de reviews. Is die recent, een goed scherm en motorola is bekend voor hun goede en snelle update beleid.
Aangezien Lenovo nu de keet runt zou ik mijn geld er niet op inzetten. Die frequente updates waren waarschijnlijk nog een 'nawerking' van de overname door Google.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zou me op de N-update niet blind staren, van wat ik ervan zie komen er niet echt geweldige functies bij, het is meer een leuk gevoel dat je de laatste versie draait maar praktisch verandert er weinig.

Ik heb inmiddels vier Android telefoons gehad die een update kregen, en om nou te zeggen dat ik er werkelijk wat mee op schoot...niet echt.

Belangrijker is voldoende snelle specs zodat je over een tijdje niet te snel tegen apps aanloopt die met performance problemen kampen, of dat je door je storage heen raakt (apps worden maar groter en groter).

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic mag gesloten worden, ik ga voor de Nexus 5x!

Bedankt voor alle hulp!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-11 17:40
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:20:
Dit topic mag gesloten worden, ik ga voor de Nexus 5x!

Bedankt voor alle hulp!
Klik ook even aan dat rudimaes jou het beste antwoord heeft gegeven.
Dan hoeven mensen niet twee keer dezelfde topic te openen :)

Verwijderd

Topicstarter
Pastapipo schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 01:42:
[...]

Klik ook even aan dat rudimaes jou het beste antwoord heeft gegeven.
Dan hoeven mensen niet twee keer dezelfde topic te openen :)
Hoe doe ik dat?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2016 11:07 ]

Pagina: 1