Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb sinds een aantal dagen een probleem met mijn Samsung Galaxy S7, als ik het signaal "4g+" heb is er geen probleem, bij "4g" heb ik wel internet maar kan ik niet bellen, bij "H+" is er ook geen probleem maar bij "H" kan ik niet bellen, gebeld worden of gebruik maken van internet. Ik woon in hartje Den Haag dus aan de locatie ligt het beslist niet, zeker niet aangezien ik eerder hier nooit problemen mee heb gehad. Bij de tele2 winkel hebben ze me een nieuwe simkaart gegeven, het haalde niks uit. Heb zelf de telefoon hersteld naar fabrieksinstellingen, haalde ook niks uit.
Ik heb echt geen idee wat ik zou kunnen doen aangezien tele2 er ook weinig mee denkt te kunnen doen. Is er toevallig iemand die ook bekend is met dit probleem?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Probeer eens een andere telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
H staat voor HSPA (High Speed Packet Access) en is een "verbeterde"versie van 3G

Afbeeldingslocatie: http://techwelkin.com/wp-content/uploads/2014/11/2g-3g-4g-e-h-data-speed-comparison-techwelkin.png

Wellicht omdat Tele2 alleen bellen over 4G ondersteund, kan je dan niet bellen ? (gokje?)

Misschien is er een storing aan een lokale zendmast bij jou in de buurt ? Ik zou eens bellen/mailen met de klantenservice om eens te checken of er een storing aan het signaal is op jou postcode/huisnummer ?

https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/

[ Voor 30% gewijzigd door Breezers op 26-07-2016 17:10 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Breezers schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:07:
H staat voor HSPA (High Speed Packet Access) en is een "verbeterde"versie van 3G

[afbeelding]

Wellicht omdat Tele2 alleen bellen over 4G ondersteund, kan je dan niet bellen ? (gokje?)
Nogmaals, dit probleem doet zich nu pas voor terwijl ik hiervoor geen problemen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:10:
[...]

Nogmaals, dit probleem doet zich nu pas voor terwijl ik hiervoor geen problemen had.
Wat zei Tele2 toen je aan ze vroeg wat er aan de hand was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:10:
[...]

Het gaat hier om een etherfrequentie en als jij denkt dat deze altijd werkt of hetzelfde is, dan snap je er niet veel van... voor hetzelfde geld staat er een hijskraan in weg van een straalverbinding, is er bliokseminslag geweest, wordt er gebouwd en staan er steigers, wellicht is er door een windvlaag een zender verschoven, weet jij veel...

[ Voor 25% gewijzigd door Breezers op 26-07-2016 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whatson schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:10:
[...]

Wat zei Tele2 toen je aan ze vroeg wat er aan de hand was?
Ze dachten dat het aan de simkaart lag, was het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Breezers schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:10:
[...]

Het gaat hier om een etherfrequentie en als jij denkt dat deze altijd werkt of hetzelfde is, dan snap je er niet veel van
Wat ik weet is dat bellen/sms/internet per definitie niet werkt op "H". Daarnaast snap ik er ook niet veel van op dit moment. Daarom vraag ik het ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Breezers schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:10:
[...]

Het gaat hier om een etherfrequentie en als jij denkt dat deze altijd werkt of hetzelfde is, dan snap je er niet veel van... voor hetzelfde geld staat er een hijskraan in weg van een straalverbinding, is er bliokseminslag geweest, wordt er gebouwd en staan er steigers, wellicht is er door een windvlaag een zender verschoven, weet jij veel...
Het probleem begon vorige week in duitsland op het netwerk telekom.de, dacht eerst inderdaad dat het daar aan lag maar toen ik in nederland was wist ik dat dat het niet kon zijn.

Wil je voortaan de wijzigknop gebruiken om iets toe te voegen? Dubbelposten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 01-08-2016 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:20
Al een ander toestel geprobeerd (met je huidige simkaart uiteraard)?

[ Voor 36% gewijzigd door friggler op 26-07-2016 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:14:
[...]

Het probleem begon vorige week in duitsland op het netwerk telekom.de, dacht eerst inderdaad dat het daar aan lag maar toen ik in nederland was wist ik dat dat het niet kon zijn.
Dan kan dit een HLR probleem zijn waarbij je abonnementsgegevens blijven hangen tussen de HLR hier en de kopie in het buitenland (VLR). Mogelijk dat Tele2 het nummer moet resetten op haar netwerk of af- en aansluiten om de gegevens weer goed te krijgen. Het kan zijn dat je geen spraakverbinding mag opzetten of de APN dit niet goed aangeeft. In elk geval even contact opnemen met de klantenservice.

Afbeeldingslocatie: https://www.4gmasten.nl/images/HLR-HSS.gif

Pagina: 1