Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octobersveryown
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-04-2024
Hallo mede tweakers,

Mijn vraag:

1 van mijn twee 3.0 usb ingangen geeft geen stroom meer voor bijv het opladen van mijn telefoon. Als ik deze aankoppel laad hij 1 seconden op, dan weer 1 seconden niet enzovoort. Dit lijkt mij ook niet goed voor mijn iPhone.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Macbook pro medio 2014, OS X El Capitan 10.11.6 in combinatie met een iPhone 6 met originele kabel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Via Apple support de SMC gereset, dit werk! Maar als ik mijn laptop weer opnieuw opstart heb ik ook weer het probleem terug. Heeft er iemand nog andere suggesties waarmee ik het probleem wel voorgoed oplos.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk brengt dit artikel op de site van OSXDaily je op de goede weg ondanks dat je reeds, met succes, een SMC poging hebt ondernomen. Zo niet, dan hoop ik ook dat iemand nog tips, ideeën of suggesties heeft om dit 'probleem' uit de wereld te helpen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik heb dit ook bij een (vermoedelijke nep) kabel, bij een andere kabel weer niet. Nu lijkt jouw probleem hardware matig te zijn aangezien een SMC reset even helpt maar als je andere kabels in huis hebt, probeer eens of dat werkt.

Bij mij hielp het overigens om de poort van de iPhone schoon te maken. Nu doen alle kabels het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octobersveryown
Ik heb dit ook bij een (vermoedelijke nep) kabel,
Het is de kabel die bij de iPhone in het doosje zat. Dus neem aan dat hij echt is. Volgens mij laadt mijn telefoon niet eens op bij een nep kabel sinds een bepaalde update een tijd terug.

NVRAM Reset uitgevoerd. Na een paar keet opnieuw opstarten lijkt het opladen nog goed te gaan. Hopelijk blijft hij dit ook gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met officiele kabels. Heb het alleen bij de 6S Plus, niet bij de iPhone 6 vreemd genoeg. Op 2 laptops nota bene... Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:06

KRAI.7

Bwoah...

Hoe gaat het als je de Lightningkabel omdraait? Of in een ander apparaat probeert met Lightning connector?

Daarnaast idd even beide poorten schoonblazen, ditzelfde probleem heb ik eerder ook gehad, het was net een spoorwegovergang met dat gepiep van het disconnecten en weer connecten.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octobersveryown
Het probleem blijft tot nu toe nog weg. :) Net deed hij wel even moeilijk, maar ik denk dat de lightning kabel er niet goed inzat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:41
Gaat de lightning connector wel helemaal de connector in tot aan het plastic op de kabel? Dikek kans dat je toestel gewoon vol zit met stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octobersveryown
supersnathan94 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:20:
Gaat de lightning connector wel helemaal de connector in tot aan het plastic op de kabel? Dikek kans dat je toestel gewoon vol zit met stof.
Maar dan zou de andere usb ingang op mijn laptop toch ook problemen moeten geven? Het is alleen de linker usb die problemen gaf, andere doet het altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:41
Ik heb meegemaakt dat zelfs de druk van de draaiing in de kabel nog voor storingen kon zorgen dus ik sluit het niet uit, maar je weet maar nooit.
Pagina: 1