Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Mikerg2k
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-10-2023
Mijn systeem hangt vaak en voel gewoon dat ie wat trager wordt voor de huidige spellen.
Alles is nu zo 4 jaar oud en dit is wat ik heb:

Corsair graphite 600T mesh kast
Asus Z77 Extreme4 motherboard
CPU: i5-3570K
16 GB DDR3-1600
HX 850 watt corsair voeding
corsair Hydro H80 koeler

En verder een samsung SSD en een 1TB HD ernaast
recentelijk een GTX 1070 Gamerock 8GB gehaald.
Maar dacht misschien moet ik een grotere overhaul hebben

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk mee gamen, online

Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt gebonden aan een budget. geen extreme dingen (daarom ook een 1070 ipv een 1080 ;) )

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mn kast, nieuwe GFX, voeding en SSD/HDD

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zeen nieuwe processor, dus dan waarschijnlijk ook een nieuw moederbordje en geheugen? en dat ook een nieuwe cpu cooler zeker....

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
niet merk gebonden, als het maar rete goed is :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
koeling vind ik belangrijk, mn kast heeft 4-5 fans draaien en is best luidruchtig eigenlijk.

Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken. Ik heb hier totaal geen ervaring mee en wil niks slopen :P

Wat verwacht je van ons?
Gaarne advies om mn pc te upgraden naar een game pc die jaren mee kan met ook de nog uit te komen games :)

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 01:00
Uhm nee je hebt geen upgrade nodig...

Wat voor een samsung ssd heb je?
Er zijn series uit de tijd dat jij je pc moet hebben gebouwd die serieuze performance degradatie hebben gehad en het gevoel zou geheel daaraan kunnen liggen.

Verder heb je het wel heel summier ingevuld, wat voor een games speel je online? en wat voor een scherm heb je

[ Voor 19% gewijzigd door Flaat op 26-07-2016 16:36 ]

• fastandfourier
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

fastandfourier

Veel voor weinig

Het lijkt me interessanter om een overklok van je processor te overwegen, in plaats van nog meer geld over de balk te smijten. Het vermogen heb je, het moederbord heb je, zelfs de benodigde koeling heb je. Gewoon overklokken.

• Mikerg2k
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-10-2023
Samsung SSd 830
Scherm: Dell U2414H

Ik speel Wow, overwatch, 7 days to die, en RPG's

Wat brengt overclocken van mn processor? en hoe ga je (veilig) te werk om te overclocken?

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 01:00
en wat "voel" je dan qua langzamer worden

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Qua CPU moet je nog prima meekunnen. Ik zou idd een herinstallatie doen als je machine vaak hangt, of iig eerst wat memtests doen oid.

En overklokken is geen rocket science meer tegenwoordig, kwestie van een paar settings aanpassen in bios/uefi.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Pagina: 1