Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterredag
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 15:57
Mijn vraag
Mijn zoontje gebruikt mijn oude telefoon alleen voor whatsapp, fotos en spraakopnames. Is verder geheel beveiligd met applock.
google play services neemt teveel ruimte in beslag en is dus ook niet nodig er hoeven geen apps op die telefoon die het nodig hebben.
Het is erg vervelend om elke keer weer google play services eraf te gooien. zeker omdat hij nu zelfs geen smsjes kan ontvangen als het er weer op staat.

Hoe kom ik er vanaf?

Relevante software en hardware die ik gebruik
samsung galaxy ace

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
google zoeken brengt me niet wat ik zoek. Ik lees telkens maar berichten over dat het nodig is voor de appstore. Maar die is dus echt niet nodig!!!! sites in het engels kan ik niks mee.
Ook hier ergens een topic erover, maar daar was het antwoord ook dat het nodig is voor bepaalde apps waar we dus niks mee te maken hebben. whatsapp functioneerd prima zonder.

wie o wie kan me helpen aan een mogelijkheid met een goede handleiding?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 18:56
Kan je niet Whatsapp op een Micro-SD zetten? Dat lijkt mij de meest makkelijke oplossing. Google Play Services eraf gooien gaat je meer hoofdpijn en errors opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:24
Toestel resetten, geen gmail account instellen en whatsapp buiten de store om installeren. via www.whatsapp.com/android bijvoorbeeld,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterredag
whatsapp kan niet veplaatst worden naar sd kaart. teninste niet op de standaard manier.
google account wel nodig eigenlijk ivm agenda die standaard op de telefoon staat. of wordt het juist geinstalleerdop het moment dat je die gebruikt.

ik zie niet in waarom verwijderen me meer errors en hoofdpijn zal opleveren, want alles werkt prima zonder google play services.

maar ik begrijp dat zonder google account de play services niet geinstalleerd wordt?

[ Voor 10% gewijzigd door sterredag op 26-07-2016 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 18:56
sterredag schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:18:
whatsapp kan niet veplaatst worden naar sd kaart. teninste niet op de standaard manier.
google account wel nodig eigenlijk ivm agenda die standaard op de telefoon staat. of wordt het juist geinstalleerdop het moment dat je die gebruikt.

ik zie niet in waarom verwijderen me meer errors en hoofdpijn zal opleveren, want alles werkt prima zonder google play services.

maar ik begrijp dat zonder google account de play services niet geinstalleerd wordt?
Fout van mijn kant. Ik was onder de veronderstelling dat dit met Whatsapp wel kon. Maar is het probleem ruimtegebrek? Want dan kan je bijvoorbeeld foto's op een SD kaart zetten, of Google Photo's gebruiken die foto's gratis in je Google Drive zet. Of je gebruikt de app App2SD om andere applicaties op de SD kaart te zetten.

En anders je toestel resetten zoals Kalua al aangaf en vervolgens niet met je Google account inloggen. En dan via de website van Whatsapp de APK installeren. Dat is makkelijker dan Google play Services eruit slopen. Tegenwoordig is dat een redelijk essentieel onderdeel van Android geworden. In mijn geval gebruikt het 468MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterredag
Het had fijn geweest als hij zijn google agenda wel had kunnen gebruiken. Vandaar dat inloggen met google wel handig is.

Verder stond er niks anders op zijn telefoon dan whatsapp en een klein programmatje om zijn telefoon te beheren.

Inmiddels het probleem maar anders opgelost. Mijn vriend heeft een nieuwe en hij nu zijn oude. Het is een beetje jammer van google dat ze geen rekening hebben gehouden met oudere telefoons die simpelweg te weinig geheugen hebben voor die update van google play services.

Topic maar dicht. Hoewel ik wel graag had geweten hoe het wel voor elkaar te krijgen.
Pagina: 1