Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homewrecker
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-02 09:22
Hoi,

Heb net een Raspberry Pi 3 in mijn bezit.
De bedoeling is dat ik er een touch screen aan hang om hem vervolgens in de keuken te hangen als kalender/kookboek/radio.
Op de website van Raspberry Pi zag ik dat ze een display hebben maar die geeft maar 800 x 480 wat me nogal weinig lijkt. Volgens de specs kan die versie 3 full HD outputten.
Hebben jullie enig idee waar ik kan een touch-screen met full HD kan terugvinden dat op de Raspberry Pi past?

Ik neem aan dat je een touchscreen niet gewoon via HDMI kan aansluiten?
Of ben ik verkeerd?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 11:09
Een touchscreen kan je wel degelijk gewoon aansluiten via HDMI, maar dan zit daar ook vaak een USB kabeltje bij. Bijvoorbeeld deze of deze

Ik vraag mij af of je een 720p of hoger resolutie via de GPIO kan aansturen. Ik verwacht op zijn minst dat het een sub optimaal resultaat geeft.

Maar nu iets heel anders he.... Ik ben enorm fan van de raspberry, en ook van zelf dingen bouwen, maar een raspberry lijkt mij geen goede keuze om dit te bereiken. Je kan veel beter gewoon ene android tablet pakken.

- Veel compacter (platter)
- Keurige behuizing in plaats van zelf iets lomps in elkaar knutselen.
- Veel goedkoper (een redelijk tablet hiervoor heb je al voor 60,- nieuw
- Veel meer apps voor windows
- In zijn geheel betrouwbaarder.

- De Raspberry is veel geschikter voor andere toepassingen zoals een goedkope mediaplayer, IoT toepassingen, domotica, elektronica, en alles waarbij je de GPIO wil toepassen.

Als je een dergelijke toepassing hebt, en je wil toch een scherm/touchscreen aansluiten is het nog steeds het slimste om dit via een tablet te doen. Daar toon je dan webpagina's van je RPi op, of desnoods een soort remote desktop.

Zeker gezien de prijs van tablets, kan ik mij amper ene reden bedenken waarom je een touchscreen op een PRi zou willen hebben.

Voor 50,- kan je tegenwordig zelfs al een windows 10 tablet kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homewrecker
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-02 09:22
SuperKris schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:35:
Een touchscreen kan je wel degelijk gewoon aansluiten via HDMI, maar dan zit daar ook vaak een USB kabeltje bij. Bijvoorbeeld deze of deze

Ik vraag mij af of je een 720p of hoger resolutie via de GPIO kan aansturen. Ik verwacht op zijn minst dat het een sub optimaal resultaat geeft.

Maar nu iets heel anders he.... Ik ben enorm fan van de raspberry, en ook van zelf dingen bouwen, maar een raspberry lijkt mij geen goede keuze om dit te bereiken. Je kan veel beter gewoon ene android tablet pakken.

- Veel compacter (platter)
- Keurige behuizing in plaats van zelf iets lomps in elkaar knutselen.
- Veel goedkoper (een redelijk tablet hiervoor heb je al voor 60,- nieuw
- Veel meer apps voor windows
- In zijn geheel betrouwbaarder.

- De Raspberry is veel geschikter voor andere toepassingen zoals een goedkope mediaplayer, IoT toepassingen, domotica, elektronica, en alles waarbij je de GPIO wil toepassen.

Als je een dergelijke toepassing hebt, en je wil toch een scherm/touchscreen aansluiten is het nog steeds het slimste om dit via een tablet te doen. Daar toon je dan webpagina's van je RPi op, of desnoods een soort remote desktop.

Zeker gezien de prijs van tablets, kan ik mij amper ene reden bedenken waarom je een touchscreen op een PRi zou willen hebben.

Voor 50,- kan je tegenwordig zelfs al een windows 10 tablet kopen!
Misschien heb je wel gelijk, ik zag het gewoon als een leuk hobby-project :)
Bedankt voor de tips, die twee schermen zien er wel degelijk uit.