Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Toshiba Chromebook 2 of nieuwe Asus C301SA

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn laptop is net stuk gegaan en ik moet een nieuwe hebben. Nou gebruik ik mijn laptop vooral voor bloggen (Wordpress dus), mailen, netflix, filmpjes in elkaar zetten en foto's bewerken (maar niet met photoshop). Nu las ik overal over een chromebook en dat lijkt me een goede keuze.

Het enige probleem is dat ik niet weet voor welke ik moet gaan. Ik lees namelijk hele goede dingen over Toshiba Chromebook 2, maar de meeste recensies zijn uit 2015. Er schijnt wel een 2016 model uitgekomen te zijn en daar zou ik eventueel voor willen gaan, maar nu lees ik ook over een nieuw model van Asus (C301SA) die 64 GB opslag heeft en een 1.6 GHz Intel Celeron N3160 Quad-Core processor. Die van Toshiba heeft een Intel® Celeron® Processor N3215U wat naar wat ik lees minder goed is, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. Daar zijn echter nog geen recensies over, dus geen idee of het net zo goed is als die Toshiba.

Die Asus komt daarnaast pas rond september/oktober uit en als het verschil nihil is (behalve misschien de opslag) en de kwaliteit van die Toshiba eigenlijk beter is dan heeft het geen zin om erop te wachten, maar ik vroeg me af of iemand hier weet wat het slimste is om te doen? Ik werk nu met een laptop die om de haverklap uitvalt dus lang wachten wil ik alleen als het écht de moeite waard is.

Groetjes en alvast bedankt!
Meike

Alle reacties

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
De Toshiba schijnt qua bouwkwaliteit niet goed te zijn, hoor van veel mensen op reddit dat 'ie vaak gerepareerd moet worden.
Er komen inderdaad nieuwe Chromebooks aan, maar dat zul je altijd houden. Opslag zou ik me niet blind op staren, veel kun je met cloudopslag doen (Google drive, dropbox etc) of gewoon een sd kaartje in je Chromebook doen (de meeste hebben hiervoor een poort) om lokaal wat meer op te kunnen slaan. Verder gewoon veel googelen en reviews lezen, want Chromebooks zijn echt 'hot', vooral opkomend in de VS. Check bijv. de chromeos subreddit en dan vooral deze thread.
Hoe bewerk je je filmpjes? Kijk goed of je dit ook op een Chromebook kunt doen. Wat ik mezelf vooral af zou vragen als je voor een Chromebook gaat is: 1. De schermgrootte, 2. Touchscreen of niet, 3.Android app support. Succes

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Heb je de nieuwe Acer 14" Chromebooks al bekeken met FullHD IPS?

nieuws: Acer komt met 14"-Chromebook in aluminiumbehuizing voor 299 euro

Is soort van Macbook Air voor 369,-, maar dan wel met fullHD :P

pricewatch: Acer Chromebook 14 CB3-431-C5K7