Toon posts:

Kunnen ze dit maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Ik heb ongeveer 2 maand geleden een abit kt7a raid plankje gekocht.

Na dus 2 maand geploeter met dat plankje. Geen werkende usb poorten. Ze vielen telkens midden in gebruik uit. Gebeurde altijd als m'n fsb op snelheden groter dan 100 stond.

Incompatibiliteits redenen. Niet alle geforce 2 kaarten werken probleemloos i.c.m.
abit kta raid.

Nu had ik dus contact opgenomen met perfect-systems hierover, en had gevraagd wat ze voor mij konden doen. Toen kreeg ik als antwoord terug dat ik of een ander abit bordje kon krijgen, maar dat het waarschijnlijk niet m'n probleem zou oplossen. Ook kon ik het inruilen voor een ander merk mobo als ik dat wou.

Ik dus een antwoord gestuurd. Waarin ik zei dat ik het plankje wel zou willen inruilen voor een iwill kk266 raid. Maar die verkoopten ze niet, dat wist ik van tevoren wel. Maar vragen kan nooit kwaad dunkt mij. Toen kwamen ze tot mijn verbazing met het volgende antwoord.

Geachte klant,

Aangezien Abit de moederborden repareerd kunnen wij uw moederbord niet terug nemen, want dan zitten wij met een moederbord van enkele maanden oud waar we niet meer vanaf komen. We kunnen uw moederbord wel opsturen naar Abit om hem te laten repareren.

Met vriendelijke groet,

Perfect Systems

Dit kunnen ze toch niet maken :? :(
Ik neem ook best genoegen met omruilen voor een asus a7v133 raid.

Dit lijkt mij toch niet service. En ik ben toch in m'n recht om dat plankje voor een ander mobo merk in te ruilen :?

Ik ben hier een beetje :r van. Eerst gezeik met iiyama over m'n vision master pro 411. Ook al weken trammelant mee gehad, en nu dit weer. :r

Wat zouden jullie in dit geval doen, of raden jullie mij aan :?

Alvast bedankt weer

Verwijderd

Je moet het eerst twee keer accepteren, kortom terugbrengen die hap en laten repareren.. Wel ff een bonnetje van laten maken zodat je kunt aantonen dat je er gezeik mee hebt gehad. Indien hij gerepareerd is heb jij geen probleem meer. Indien niet nog een keer terugbrengen en erbij vertellen dat dit de laatste keer is. Is ie dan nog niet gerepareerd kun je onder de koop uit :)

BTW je kunt ook direct contact opnemen met Abit want die gasten hebben ECHT een klantenservice :9~

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Idd ze sturen je namelijk ook gewoon een chipset koeler op terwijl je een msi hebt.

(moet je wel een klein beetje voor liegen)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op dinsdag 26 juni 2001 20:35 schreef SoftIce het volgende:

Dit lijkt mij toch niet service. En ik ben toch in m'n recht om dat plankje voor een ander mobo merk in te ruilen :?
De meeste winkels hebben de regeling dat als het je niet bevalt of je hebt er problemen mee dat je het kan omruilen binnen 8 of 10 dagen.
De garantie die daarna komt (meestal een jaar) is voor de fabrikant.
De winkel waar je het koopt is niet de schuldige en zal dus ook niet instaan voor die garantie maar is slechts een tussenpersoon.
Vandaar dat ze je dus geen nieuw mobo gaan geven.
Ze kunnen dit op zich best doen maar net zoals ie zegt in dat mailtje blijf ie hoe dan ook met een onverkoopbaar product zitten, of het nu gerepareerd is of niet.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op dinsdag 26 juni 2001 23:50 schreef sjuk het volgende:

[..]

De meeste winkels hebben de regeling dat als het je niet bevalt of je hebt er problemen mee dat je het kan omruilen binnen 8 of 10 dagen.
De garantie die daarna komt (meestal een jaar) is voor de fabrikant.
De winkel waar je het koopt is niet de schuldige en zal dus ook niet instaan voor die garantie maar is slechts een tussenpersoon.
Vandaar dat ze je dus geen nieuw mobo gaan geven.
Ze kunnen dit op zich best doen maar net zoals ie zegt in dat mailtje blijf ie hoe dan ook met een onverkoopbaar product zitten, of het nu gerepareerd is of niet.
Ben je wel bekend met het nederlands recht?
Als je een overeenkomst met iemand sluit is hij verantwoordelijk, hij moet dan zelf maar zorgen dat hij zijn zaken met 3den goed geregeld heeft!! Met andere woorden jij hebt een overeenkomst met degene bij wie je het gekocht hebt en niet met zijn leverancier. Ook als hieromtrend andere dingen in de algeme voorwaarden staan, worden deze algemene voorwaarde vaak nietig verklaart!
De verkoper zal je dus iets vervangends moeten aan bieden. Ze kunnen het laten repareren, maar als dit erg lang duurt kun je hier wellicht onderuit komen!
Tot zover mijn college overeenkomstrecht. Ps Ik studeer MER (dus ook recht)

Ps je term tussen persoon is hier verkeerd, de verkoper is je aanspreek punt en de fabrikant een 3de.

Verwijderd

Lijkt me eigenlijk niet meer dan terecht.
Normale gang van zaken is binnen 8 dagen omruilen, daarna terug voor een RMA procedure naar Abit(duurt bij Abit zelf normaal gesproken niet zo lang)

Verwijderd

Het is meer een teken van loyaliteit als ze je moederbord omruilen voor een ander merk! Het ding werkt immers goed onder normale omstandigheden?

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Jij hebt als klant heel veel rechten!

Als jij een produkt koopt en het is niet goed, en je hebt dat zsm laten weten ...binnen een redelijke test periode... voor een mobo mij dunkt eenmaand of 3, en het product functioneerd niet naar behoren mag =je binnen het nederlandse rechtsysteem ruilen!

Meestal wordt er een schikking getroffen met de klant, maar als jij het ana vecht, is de kans ontzettend groot, zoniet 100%, dat de verkoper het terug moet nemen!

Greetz

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Wat ze zouden moeten doen is natuurlijk jouw bordje in nemen en je het aller nieuwste top of de line bordje mee terug geven. Zonder extra kosten natuurlijk ...

Maar even serieus, meestal zoals hier boven al werd gezegd. Je gaat dus een koop overeenkomst aan met de winkel, in dit geval dus perfect-systems. Als je binnen een jaar (want zolang heb je waarschijnlijk volgens de algemene bla bla bla garantie gekregen op je producten) met je apparutuur bij hun komt moeten zij daar iets aan doen, zolang het defect natuurlijk niet door de gebruiker zelf is gemakt. denk aan bv een gebroken mobo omdat het niet paste.. >:) >:) dat zij hem dan voor 4 weken houden een geen vervanging geven moet je kunnen accepteren. Dat zij er verder voor zorgen dat abit er naar kijkt en deze maakt of een nieuwe retour stuurt dat is een zaak tussen abit en perfect-systems. Kan ook zijn dat abit zegt nadat zij hem op hebben gestuurt dat het geen fout van hun is en dat je dan na 4 weken je bordje terug krijgt met de mededeling dat het je eigenschuld is.

Waarom neem je geen contact op met Abit, meeste comp fabrikanten leveren hele goede service. Is sneller ook. En je maakt nog kans op leuek presentjes van het bedrijf. Denk aan casebadges e.d.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op woensdag 27 juni 2001 00:04 schreef sjolmers het volgende:
Meestal wordt er een schikking getroffen met de klant, maar als jij het ana vecht, is de kans ontzettend groot, zoniet 100%, dat de verkoper het terug moet nemen!
Dat is dus niet waar dat dat MOET.
Dat is "de service van een bedrijf" ja maar ze moeten het dus niet. Kijk maar in de algemene voorwaarden van een willekeurige winkel.
Ze geven meestal een jaar kosteloze reparatie op een product wat zij verhalen op de fabrikant/leverancier waar de garantie bij loopt. De winkelier wil immers ook liever geen verlies draaien. Als ze het netjes doen geven ze je idd een nieuw bordje en zoeken ze het zelf maar uit wat ze er verder mee doen. maar ze MOETEN het dus niet.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 19:17

Lordy79

Fundamentalist

Tja... als het een exemplarische fout is en het bord is nog geen jaar oud zou ik (werk in een computerwinkel) 'm meteen omruilen of samen met de klant (jij dus) een alternatief bord opzoeken.

Als het geen exemplarische fout is maar een standaard-probleem met dat bord en 't bord is tussen 2 en 6 maanden oud, zouden we het bord ook wel willen terugnemen, maar dan niet voor de dagwaarde, maar iets minder. (80% van de huidige nieuw-waarde ongeveer)

Vervolgens zou ik je ook nog 5% korting op een ander bord geven en op die manier kom ik er meestal wel uit met de klant.

Als 't bord ouder dan 6 maanden is en het is niet-exemplarisch, zou ik doen wat jouw leverancier doet en 'm dus laten opsturen. Al heeft dat dan volgens mij geen zin, aangezien het geen exemplarische fout is maar een standaard-fout (= bug)!!!

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties alvast op dit punt.

Tja ik vind het zelf ook ontzettend kut dat het me weer overkomt. Ik heb vaak als ik eigen computer systeempje koop wel narigheid bij. Eigenlijk is het nog geen 1x zonder narigheid verlopen :(

En nee het ligt niet aan mij :( Eerst gezeur dus met iiyama met hun d.o.a. monitor. Ook complete oorlog geweest met die lui. Hun waren trouwens volkomen verantwoordelijk voor alle blunders.

En nu dit weer met abit :r Sommigen van jullie kunnen mij wel zielig vinden omdat ik het bord terug wil doen omdat ie soms niet gelijk wil booten met m'n geforce 2 kaart. En het geval van onoplosbare usb disconnects.

Ik zal nog maar een keer zeggen dat ik alles maar dan ook alles geprobeerd heb om die problemen op te lossen. Vandaar dat ik nu ook al 2 maand verder ben zowat :( Als ik het ene probleem oplos, komt er weer een ander probleem bij.

Ik noem een voorbeeld. Los ik m'n usb problemen op, krijg ik er een heerlijk gekraak en gestoor voor terug via m'n sblive.
En dan niet te vergeten de instabiliteit met branden van cd's :(

En abit en perfect-systems weten eigenlijk heel goed dat het niet te repareren valt. En ik weet haast wel zeker dat abit heel goed weet dat onder bepaalde omstandigheden hun mobo problemen veroorzaakt.

Ik zal ook eens telefonisch contact opnemen met abit. Via mail duurt het een eeuwigheid voordat ze eens antwoord geven. Ik heb wel de nederlandse support gemailed natuurlijk.

Het enigste wat ik wens, is waar krijgen voor m'n geld. Ik heb fl 499 betaald voor dat bord. En dat houdt niet in dat ik dan geen usb kan gebruiken. OF wel usb gebruiken maar dan weer met beperkingen zitten.

En ik vind dit geen muggezifterij. Ik vind dat je d'r gewoon recht op hebt als je zo'n bedrag betaald voor zo'n mobo.

En ik denk er trouwens zo over. Ik zie niet in waarom perfect-systems dat mobo niet gewoon kan terugnemen, en zeggen dat het onder de omstandigheden die ik vermeld heb niet voldoet aan de eisen. Dan kunnen ze het bij abit gewoon terugnemen en een niewe revisie terugsturen naar perfect-systems.

Dan heeft perfect-systems geen bord waar hun mee zitten, en kan ik gewoon een ander merk mobo kiezen. Ik zie het probleem echt niet.
Zeker als je voor over fl 5000 aan spullen hebt besteld bij die lui mag je toch wel wat extra service verwachten. Alhoewel ik dit niet eens als extra service zie.

Bah ik baal hier echt van om er zo over te moeten lopen zeuren. :( Maar ik vind dat tweakers dit wel ff moeten weten.

Verwijderd

Toen kreeg ik als antwoord terug dat ik of een ander abit bordje kon krijgen, maar dat het waarschijnlijk niet m'n probleem zou oplossen. Ook kon ik het inruilen voor een ander merk mobo als ik dat wou.
Ik zie het probleem niet helemaal. Je kunt het omruilen en zelfs ook nog voor een ander merk.

Dan is het probleem toch opgelost of zie ik dit verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 10:07 schreef MoNkToNk het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet helemaal. Je kunt het omruilen en zelfs ook nog voor een ander merk.

Dan is het probleem toch opgelost of zie ik dit verkeerd?
Is goed lezen nou zo moeilijk :?

• Toink
  • Niet online
Ik heb ongeveer 2 maand geleden een abit kt7a raid plankje gekocht.

> okee, 2 maanden oud dus. Geen ruilgarantie meer. Had je maar eerder moeten zijn. Regels zijn regels.

Na dus 2 maand geploeter met dat plankje. Geen werkende usb poorten. Ze vielen telkens midden in gebruik uit. Gebeurde altijd als m'n fsb op snelheden groter dan 100 stond.

> Overclocken is buiten de specs en dient derhalve door een fabrikant niet als serieus genomen te worden. Er zijn wel meer via-borden die boven de 100MHz uitvallen. Gewoon omdat ze daar NIET goed tegen kunnen. Helaas.

Incompatibiliteits redenen. Niet alle geforce 2 kaarten werken probleemloos i.c.m.
abit kta raid.

> Je had van tevoren beter moeten informeren of iets zou werken of het binnen 8 dagen uit moeten zoeken. Je gaat toch ook niet een auto kopen bij een beungarage, wijst er een aan, komt 2 maanden later terug omdat je carkit er niet in past en zegt dat je wil ruilen???

Nu had ik dus contact opgenomen met perfect-systems hierover, en had gevraagd wat ze voor mij konden doen. Toen kreeg ik als antwoord terug dat ik of een ander abit bordje kon krijgen, maar dat het waarschijnlijk niet m'n probleem zou oplossen. Ook kon ik het inruilen voor een ander merk mobo als ik dat wou.

> Precies. Je bord kan geswapt worden voor een ander Abit-bord (wat waarschijnlijk je 100MHz+ probleem een beetje opschroeft als je geluk hebt). Als het bord niet werkt met JOUW videokaart is dat niet de fout van Perfect Systems maar van jou. Jij koopt iets waarvan je niet weet wat je ermee kan. En als je daar snel genoeg achter was gekomen dan was dat ook niet een probleem geweest.

Ik dus een antwoord gestuurd. Waarin ik zei dat ik het plankje wel zou willen inruilen voor een iwill kk266 raid. Maar die verkoopten ze niet, dat wist ik van tevoren wel. Maar vragen kan nooit kwaad dunkt mij. Toen kwamen ze tot mijn verbazing met het volgende antwoord.

> Hoezo verbazing? LEES:

Aangezien Abit de moederborden repareerd kunnen wij uw moederbord niet terug nemen, want dan zitten wij met een moederbord van enkele maanden oud waar we niet meer vanaf komen. We kunnen uw moederbord wel opsturen naar Abit om hem te laten repareren.

> Wat denk je nou zelf? Dat ze een bord terug gaan nemen van 2 maanden oud en het op de rommelplank smijten met 'vage stuff'? Dat is voor het bedrijf een verlies van de inkoopsprijs van het product. Daar krijgen ze nooit iets voor terug. Met andere woorden, wat stel jij voor:

"ik heb een domme fout gemaakt door iets te kopen waar ik geen verstand van heb. Wat zouden jullie ervan vinden om op te draaien voor de fout die ik gemaakt heb? Dan krijg ik m'n geld terug of een ander merk, en blijven jullie met mijn zooi zitten."

Totaal onredelijk dus. Als dat product werkt binnen specs -en dat doet het- dan kunnen zij jou keer op keer dat bord swappen voor een ander, maar je kan nooit aanspraak maken op een ander merk.

> Jawel dus.

> Natuurlijk, maar dan blijven zij met jou Abit zitten waar ze niets meer mee kunnen. Dan is het verlies voor hun terwijl jij een fout gemaakt hebt.

> Binnen 8 dagen wel ja. Binnen 14 ook nog wel vind ik. Maar na 2 maanden ben je toch echt te laat hoor. Zo'n bord is gewoon NIET nieuw meer en kan derhalve niet meer als 'ongebruikt' teruggenomen worden.

Ik ben hier een beetje :r van. Eerst gezeik met iiyama over m'n vision master pro 411.

> Dat is vervelend, maar hiervoor bel je met Iiayama, tenzij de monitor minder dan 8 dagen oud is, dan is het een DOA. Doet P.S. daar moeilijk over, dan wacht je even de DOA periode af en neem je contact op met Teleplan Benelux (de garantiemannen van Iiayam). Hun service is goed en een oplossing komt er dan altijd wel.

Ook al weken trammelant mee gehad, en nu dit weer. :r

> Dit laatste is dus onredelijk van jou kant uit IMHO. Zo'n dingen kun je niet eisen van je winkel.

Wat zouden jullie in dit geval doen, of raden jullie mij aan :?

> Ik zou het hierbij laten. Als het bord niet spoort kun je het laten ruilen, en is het bord in orde (lees: binnen de opgegeven specs) dan zie ik het donker voor je in. Je had wellicht 1 van de vele online-abit-faq's kunnen lezen, dan was je beter geinformeerd geweest. Dit is net zo onredelijk als een brander kopen die niet in orde is en jij brandt er 200 cd's mee stuk en dan terug gaan naar de winkel en vergoeding vragen voor die 200 cd's. Jij kiest ervoor om die 200 cd's kapot te branden. Als het na 5x niet lukt stop je. Zo is het bij jou met 2 maanden proberen/binnen 8 dagen terugbrengen.

Alvast bedankt weer

> Ik leg het nogal zwartwit voor maar ik ga even uit van jouw rechten en die van de winkel. Niet alleen vanuit het oogpunt: "da's k$t voor je". Het komt hier en daar misschien bot over, maar zo gaan die dingen helaas wel.

• Toink
  • Niet online
PS: Soft-ice, neem even contact met me op, misschien weet ik wel een oplossing voor je! In je user-profile staat niets dus jij moet me even mailen/icq-en.

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08-2025

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

Op dinsdag 26 juni 2001 23:17 schreef Reind het volgende:
Idd ze sturen je namelijk ook gewoon een chipset koeler op terwijl je een msi hebt.

(moet je wel een klein beetje voor liegen)
hehe, wij begrijpen elkaar :Y) :z

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Op woensdag 27 juni 2001 17:54 schreef wipe-out het volgende:

[..]

hehe, wij begrijpen elkaar :Y) :z
>:)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op woensdag 27 juni 2001 13:19 schreef Toink het volgende:
> Overclocken is buiten de specs en dient derhalve door een fabrikant niet als serieus genomen te worden. Er zijn wel meer via-borden die boven de 100MHz uitvallen. Gewoon omdat ze daar NIET goed tegen kunnen. Helaas.
Een Abit KT7A is gespecificeerd tot 133MHz FSB dus datzou geen probleem mogen zijn...

Maar denk dat je inderdaad pech hebt, want om nu na 2 maanden hiermee aan te komen zetten? Ik zou zeggen neem contact op met Abit, kijk wat zij eraan kunnen doen (je hebt garantie)

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

Macros

I'm watching...

Had je hem bij www.eynstein.nl moeten kopen. Die komen in iedergeval met goede tips om je problemen op te lossen ipv. je door te verwijzen naar Abit.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• Toink
  • Niet online
Op woensdag 27 juni 2001 20:25 schreef BrZ het volgende:

[..]

Een Abit KT7A is gespecificeerd tot 133MHz FSB dus datzou geen probleem mogen zijn...

Maar denk dat je inderdaad pech hebt, want om nu na 2 maanden hiermee aan te komen zetten? Ik zou zeggen neem contact op met Abit, kijk wat zij eraan kunnen doen (je hebt garantie)
Ja OF 100 of 133. Maar alle tussenliggende waarden niet.
Pagina: 1