Vervanging (gaming) muis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 14:46
Beste tweakers,

Ik zoek een?
Vervanger voor mijn Razer Deathadder. Uit mijn ervaring blijkt dat deze muis redelijk snel kapot gaat en daar zit ik niet zo op te wachten (scenario: heb er 5 gehad in 5 jaar tijd die door normaal gebruik "vergaan" zijn)

Wat is je budget?
~60 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur(en). Een basic muis (als in; zo weinig mogelijke knoppen) zoals de Deathadder die je kan "palmen". De palm-grip bij een muis is een must (geen claw-grip s.v.p ), een muis die (steviger is/minder snel stuk gaat) dan de Deathadder zou erg fijn zijn.
Overigens na wat "research" gedaan te hebben kwam ik vaak uit op muizen van het merk: Zowie, alleen zijn hier zo veel verschillende smaken in dat ik het niet zo goed meer weet.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
FPS games en voor al die andere fijne aanwijs methodieken waarvoor een muis dient...

[ Voor 22% gewijzigd door stategamer op 26-07-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik deze muis
http://www.mediamarkt.nl/...d-laser-muis-1336594.html
is een fijne muis draadloos dus geen kabel heeft 3 snelheden en een paar knoppen en heb hem paar keer hard laten vallen (perongeluk) en werkt nog steeds goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 13:06

Soggney

Zeekomkommer

Ik ben zeer te spreken over de bouwkwaliteit van Roccat muizen (heb zelf de Roccat kone xtd.
Ik heb deze 1.5 jaar, en er is nog geen slijtage te bespeuren. Deze wordt o.a. voor fps gebruikt, heeft ook al ettelijke lanparties overleefd).

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Micha van Dijk
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-06 21:57
Ik gebruik zelf al ruim anderhalf jaar mijn Logitech G502 Proteus Core (pricewatch: Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse.
Maar aangezien deze niet meer te verkrijgen is, moet je voor de vernieuwde versie gaan (enige verschil is RGB), Logitech G502 Proteus Spectrum (pricewatch: Logitech G502 Proteus Spectrum.
Als je bereid bent die extra 10 euro te betalen, heb je naar mijn mening zeker een muis die echt fantastisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Micha van Dijk schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 17:52:
Ik gebruik zelf al ruim anderhalf jaar mijn Logitech G502 Proteus Core (pricewatch: Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse.
Maar aangezien deze niet meer te verkrijgen is, moet je voor de vernieuwde versie gaan (enige verschil is RGB), Logitech G502 Proteus Spectrum (pricewatch: Logitech G502 Proteus Spectrum.
Als je bereid bent die extra 10 euro te betalen, heb je naar mijn mening zeker een muis die echt fantastisch is.
Jup, gebruik dezelfde muis. Super ding en met gewichtjes te verplaatsen kun je de perfect balans vinden.
Werkt super soepel en daarbij geen enkele slijtage te zien.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-08 10:15
Als je binnen budget moet blijven is het broertje van de G502 de G402 ook een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:04
Zelf gebruik ik ook de Deathadder (bijna 2 jaar, geweldige muis) maar ik hoor veel goede dingen over de muizen van Logitech en zou ik persoonlijk toch iets meer uitgeven en de G502 nemen als ik jou was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JasperTK
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-11-2021
Ik heb op het moment ook de Logitech G502 en die muis is echt beest, de best muis die je op dit moment op de markt kan kopen naar mijn mening. Ik zelf vond de Razer Deathadder een beetje raar klikken en minder fijn in de hand liggen maar dat ligt vast wel aan mij :), maar de G502 kun je idd helemaal instellen naar wens met de gewichtjes en de software van Logitech is ook werkelijkwaar fantastisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07 12:28
Voordeel van de logitech muizen is ook dat klanten support prima is zover ik er mee te maken heb gehad.
Een keer een MX muis gehad die kapot was gegaan gewoon een nieuwe opgestuurd gekregen. En ook toen mijn G700 na een klein jaar niet helemaal goed funtioneerde werd er gewoon een vervangende opgestuurd (inmiddels 4 jaar oud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
Bedankt voor de reacties mensen! Ik zal zorgvuldig al de opties gaan bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stategamer schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:01:
Beste tweakers,

Ik zoek een?
Vervanger voor mijn Razer Deathadder. Uit mijn ervaring blijkt dat deze muis redelijk snel kapot gaat en daar zit ik niet zo op te wachten (scenario: heb er 5 gehad in 5 jaar tijd die door normaal gebruik "vergaan" zijn)

Wat is je budget?
~60 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur(en). Een basic muis (als in; zo weinig mogelijke knoppen) zoals de Deathadder die je kan "palmen". De palm-grip bij een muis is een must (geen claw-grip s.v.p ), een muis die (steviger is/minder snel stuk gaat) dan de Deathadder zou erg fijn zijn.
Overigens na wat "research" gedaan te hebben kwam ik vaak uit op muizen van het merk: Zowie, alleen zijn hier zo veel verschillende smaken in dat ik het niet zo goed meer weet.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
FPS games en voor al die andere fijne aanwijs methodieken waarvoor een muis dient...
Neem het met een korreltje zout, het kan ook een geval van pech zijn, maar mijn steelseries muis (max. 4000 dpi) heeft na ongeveer een half jaar de eerste tekenen van slijtage aan het scrollwiel. Zo gauw ik die omlaag beweeg hoor ik een piepend geluid. Veel eerder al had ik het gevoel dat de knoppen aanzienlijk stijver werden, nog niet problematisch stijf maar zeker niet lekker klikkend (lees: je moet duidelijk meer kracht zetten met je vingers maar het wordt wel nog betrouwbaar gedetecteerd) zoals dat in het begin was. Met een toetsenbord van hetzelfde merk was er vanaf de fabriek als een toets die niet goed werkte (niet een signaal krijgen of juist blijven haken), of dat het door vuil komt of door het circuit, het maakt weinig uit, zoiets mag niet gebeuren als het net uit de fabriek komt. Om die reden zou ik dit merk voorlopig niet aanraden, ik ben maximaal transparant met de redenen hiervoor zodat jij zelf kan bepalen of dat je dat een voldoende goede reden vindt. ;)
Mijn voorkeur gaat uit naar een muis die relatief groot is (heet dat palmgrip?) en in mijn ervaring is een DPI van 4000 genoeg terwijl ik toch best gevoelig hiervoor ben, bij een standaard muis volstaat die voor mij zeker niet maar in een spel vind ik een DPI van 100 met een gevoeligheid van ruim onder de 100% prima werken. Ik raad aan om een muis te kiezen waarbij je met een druk op een knop (op de muis zelf) kan schakelen in DPI. Concreet is dat bijvoorbeeld handig voor een schietspel waarbij je dan weer een hele grote precisie nodig hebt (soms kan het ook niet als die te gevoelig staat omdat ze de stappen te groot hebben gemaakt die bij de kleinst waargenomen beweging hoort, dat is mijn ervaring bij het snipen bij Borderlands 2 bijvoorbeeld met de muis die ik nu heb) en dan weer wil dat die met een kleine beweging sterk reageert maar dat weet jij waarschijnlijk wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik ook even een vraagje stellen? Vanaf welke tijd na aanschaf is slijtage bij zo'n muis normaal? Natuurlijk hangt dat af van het gebruik maar gemiddeld genomen...
Kwestie van dat ik misschien binnenkort eens bij Coolblue langs zou kunnen gaan. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2016 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 08:22
Ik heb de logitech g5 nu al sinds 2007. Dat ding heeft wat gebruikerssporen, niet onlogisch na 9 jaar. Hij doet het gelukkig nog perfect.
Dus als je een hufterproofmouse wilt hebben, deze is voor jou;)
Btw, die 502 ziet er naar mijn mening echt spuuglelijk uit

[ Voor 13% gewijzigd door dogtagz op 02-08-2016 00:27 ]

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Soggney schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:44:
Ik ben zeer te spreken over de bouwkwaliteit van Roccat muizen (heb zelf de Roccat kone xtd.
Ik heb deze 1.5 jaar, en er is nog geen slijtage te bespeuren. Deze wordt o.a. voor fps gebruikt, heeft ook al ettelijke lanparties overleefd).
Ik heb ook een Roccat Kone XTD. Twee stuks om precies te zijn :P
Eentje is nu zo'n 3 jaar oud en de andere heb ik een maand geleden gekocht voor mijn laptop. Ik ben zeer te spreken over deze muis. Qua stevigheid is er weinig dat zich aan dit model kan meten. Het enige wat slijt aan deze muis is bij mij de coating van Quick-shift knop (aan de zijkant) en het Roccat logo is wat vervaagd. Verder ziet hij er nog als nieuw uit. Dit is met zo'n 8000 uur gebruik.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Soggney schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:44:
Agreed, pricewatch: Roccat Kone XTD Optical echte aanrader. Gebruik hem nu ook al zeker een jaar erg intensief en merk nog geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
rolandos582 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 04:49:
[...]

Agreed, pricewatch: Roccat Kone XTD Optical echte aanrader. Gebruik hem nu ook al zeker een jaar erg intensief en merk nog geen problemen
Vele mensen die Roccat aanraden, erg interesant want ik heb dit merk totaal niet eerder overwogen (vanwege onbekendheid van het merk aan mijn kant)

D
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 19:06:
Mag ik ook even een vraagje stellen? Vanaf welke tijd na aanschaf is slijtage bij zo'n muis normaal? Natuurlijk hangt dat af van het gebruik maar gemiddeld genomen...
Kwestie van dat ik misschien binnenkort eens bij Coolblue langs zou kunnen gaan. ;)
Voorheen had ik een muis (volgens mij één van logitech) die 5 jaar meeging. Vandaar dat ik klaar ben met de Razer Deathadder muis die steeds na een jaar "normaal" gebruik stuk is.

Betreft de vraag over Palm-grip; naar mijn weten moet je dan denken aan de Razer Deathadder (het enige voorbeeld uit ervaring wat ik kan benoemen), waarbij de hand volledig de muis "bedekt" zie : Afbeeldingslocatie: http://www.bestgamingmousecentral.com/wp-content/uploads/2013/05/grip-styles_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:36
de zowie ec-2a is mijn muis en ik moet zeggen dat het een gigantische verbetering is boven de muizen die ik gehad heb tot nu toe!
Pagina: 1